دوربین جدید برای دیدن زوایا و گوشه‌های خیابان

شرکت امریکایی فورد نوعی دوربین برش نمایش(split-view) ویژه ارائه داده که به رانندگان در دیدن زویا و گوشه‌های خیابان کمک می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این دوربین استرس رانندگان را کاهش داده و از میزان تصادفات می‌کاهد.

فورد این دوربین را بر روی سپر عقب و جلوی خودروها قرار داده که به رانندگان، میدان دید ۱۸۰ درجه‌ای از جاده و توانایی دیدن گوشه‌ها و زوایای خیابان را ارائه می‌دهد. رانندگان با استفاده از این فناوری می‌توانند ترافیک و همچنین خودروهایی را که از کنار جاده وارد مسیر می‌شوند، ببیند.

نتایج بدست‌آمده از این دوربین بر روی نوعی نمایشگر سه پنله ارائه می‌شود و کاملا نشان می‌دهد که یک خودرو یا عابر از کدام طرف خیابان می‌آید. در واقع دوربین شبیه دوربین نمای عقب عمل می‌کند که می‌تواند همزمان جلوی خودرو را نیز پوشش دهد. نمایشگر بر روی داشبورد نصب شده است.

کاربر می‌تواند با فشاردادن یک دگمه موجود بر روی داشبورد، دوربین را بر روی وضعیت Split view قرار دهد و زمانی که وسیله‌نقلیه به سرعت ۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد به صورت خودکار خاموش می‌شود.

در یک تقاطع کور یا خروجی جاده، راننده با استفاده از این دوربین می‌تواند خودروها، عابرین پیاده یا دوچرخه‌سوارانی را که به خودروی وی نزدیک می‌شوند، ببیند.

زمانی که دوربین‌ها در معضر دوده جاده‌ای قرار می‌گیرند که میدان دید آن‌ها را مسدود می‌کند، نوعی شستشودهنده جت تلسکوپی، دوربین را تمیز می‌کند.

قرار است دوربین جدید بر روی خودروهای فورد ۲۰۱۵ Edge و ۲۰۱۶ Explorer در چین و امریکا نصب شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید