دوربینی با قابلیت تصویربرداری ۴۰۰۰۰۰ عکس از مریخ

دوربینی بصری در طول موج مادون قرمز طراحی شده و در دانشگاه ایالتی آریزونا از 60000 مدار سیاره‌ی سرخ گذر خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، دوربین THEMIS(سیستم تصویربرداری گسیل حرارتی) توسط پروفسور philip vhristensen مورد بررسی قرار گرفت.
THEMIS در دراز مدت نزدیک به ۴۰۰٫۰۰۰ عکس از سطح سیارات می‌گیرد و زمینه‌ای برای تازه‌ترین تحقیقات علمی فراهم می‌کند. این دوربین در ۶ رنگ بصری و ۹ رنگ مادون قرمز ( حساس به دما) عمل می‌کند.
در این هفته THEMIS، ۲۰۸٫۲۴۰ تصویر از طول موج مادون قرمز حرارتی تولید کرده است و تصاویر آن برای جزئیات نقشه‌ی جهانی و شناسایی برخی مواد روی سطح سیارات مانند رسوبات نمک کلرید و سیلیس بسیار کاربرد دارد.
همچنین این تصاویر با طول موج مادون قرمز دانشمندان را قادر می‌سازد تا اطلاعاتی در مورد چگونگی تغییر دما در شب و روز و خاکی یا سنگی بودن سطح مریخ به دست آوردند.
موفقیت پایدار اودیسه‌ی مریخ به THEMIS اجازه داد مشاهدات طولانی مدت‌تری از سایر ابزار قبلی در مریخ به دست آورد.
نور مرئی و پرتوهای مادون قرمز دو نمونه اشکال فراوانی از انرژی هستند که توسط تمام اجسام موجود در زمین و اجرام آسمانی تابانده می‌شود تنها بامطالعه این تشعشعات است که می‌توانیم اجرام آسمانی را تشخیص و تمیز دهیم و تصویری کامل از چگونگی ایجاد جهان و تغییرات آن به دست آوریم.
در تصویر برداری به کمک امواج مادون قرمز یا فروسرخ، فیلتر‌ها سعی می‌کنند تا نزدیکترین طیف به این امواج را ضبط و ثبت کنند.
در این هفته Themjs، ۲۰۸٫۲۴۰ تصویر از طول موج نور مرئی و ۱۸۸٫۷۶۰ تصویر از طول موج مادون قرمز حرارتی ثبت کرده است و تصاویر آن برای جزئیات نقشه ی جهانی و شناسایی برخی مواد روی سطح سیارات مانند رسوبات نمک کلرید و سیلیس بسیار کار برد دارد.
همچنین این تصاویر با طول موج مادون قرمز دانشمندان را قادر می‌سازد تا اطلاعاتی درمورد چگونگی تغییر دما در شب و روز و خاکی یا سنگی بودن سطح مریخ به دست آورند.
موفقیت پایدار اودیسه‌ی مریخ به Themjs اجازه داد مشاهدات طولانی مدت تری از سایر ابزار قبلی در مریخ به دست آورد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه تان را بنویسید