ایجاد مرکز مطالعات پژوهش قرآن کریم در جهاد دانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی از ایجاد مرکز مطالعات پژوهش قرآن کریم در آینده توسط این نهاد خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حمیدرضا طیبی ، با بیان این‌که اساس تحقق پیشرفت در کشور انجام برنامه‌ریزی جامع و بلندمدت است، اظهارکرد: برنامه‌ریزی برای پیشرفت کشور باید طوری باشد که در گردش‌ سیاسی دچار تغییر نشود و این زمانی حاصل می‌شود که تمام سیاسیون و نخبگان کشور در این برنامه‌ریزی مشارکت و در اجرای آن توافق داشته باشند.

وی افزود: همدلی و همزبانی بین سیاسیون، یکی از مصادیق بارز همدلی و همزبانی دولت و ملت است که مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب نیز هست. پیشرفت کشور باید مبتنی بر دانش، عقل، فکر و تدبر و توسعه اقتصادی کشور نیز مبتنی بر تولید دانش و اقتصاد دانش‌بنیان باشد. این امر باید مورد وفاق همه باشد و همه برای اجرایی شدن آن کمک کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود که نخبگان حوزه‌های مختلف وارد مجلس آینده شوند. مجلس، قانون‌گذاری کشور را بر عهده دارد و این کار بسیار مهمی است؛ بنابراین نمایندگان مجلس باید با مسایل مختلف آشنا و در مجلس شاهد تنوع تخصص‌ها باشیم. این امر موجب می‌شود مجلسی غنی در قانون‌گذاری و توانمند در نظارت بر اجرا داشته باشیم.

طیبی ادامه‌داد: نمایندگان در مجلس باید همدلی را رعایت کنند؛ در انتخابات نیز رعایت همدلی بسیار ضروری است تا مردم با نشاط و روحیه بالا در انتخابات شرکت و هم‌افزایی ایجاد کنند و افرادی که شایسته هستند به مجلس راه یابند.

وی درباره اقدامات فرهنگی انجام شده در جهاددانشگاهی گفت: در حوزه فعالیت‌های قرآنی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است باید متمایز با دیگران کار کنیم. به همین جهت بر فعالیت‌های پژوهشی میان رشته‌ای در قرآن کریم تمرکز کرده‌ایم. همچنین تصمیم گرفته شد که یک مرکز مطالعات پژوهش قرآن کریم با سه گروه پژوهشی به طور مستقل ایجاد شود تا در آینده این مرکز به پژوهشکده میان رشته‌ای قرآن کریم مستقل و زیر نظر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور تبدیل شود.

رییس جهاد دانشگاهی با بیان این‌که در حوزه فرهنگ کارهایی که انجام می‌شود باید اثرگذاری ویژه‌ای داشته باشد، عنوان کرد: در فرهنگ از کارهای کمی باید پرهیز و بیشتر به کیفی بودن کار توجه شود. اگرچه در حوزه فرهنگی کارهای ترویجی لازم است اما باید تقسیم مناسبی بین جنبه ترویجی و کیفی کار وجود داشته باشد.

طیبی با اشاره به این‌که برنامه‌ریزی فرهنگی خوبی در جهاد دانشگاهی انجام شده است، بیان کرد: با توجه به محدود بودن منابع باید بر کیفی شدن کارهای فرهنگی تمرکز شود و توجه ما نیز بیشتر بر کیفیت است.

وی خاطرنشان‌کرد: تاکید ما این است که مراکز بزرگ جهاد دانشگاهی باید تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند و زمانی این تاثیرگذاری بیشتر می‌شود که در موضوعات انتخاب شده برای فعالیت، بتوانند عمیق و تخصصی کار کنند. جهاددانشگاهی خوزستان در حوزه پژوهش، کار در زمینه‌های فنی، مهندسی و پزشکی را مدنظر قرار داده است. بنابراین کارهایی که انجام می‌شود باید در سطح ملی و بین‌المللی ارزشمند باشد.

طیبی ادامه‌داد: خوزستان، استان بزرگی است که منابع متعدد بسیاری دارد و این ظرفیت وجود دارد که جهاد دانشگاهی در آن کارهای بزرگی انجام دهد. تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است و برای توسعه آن نیز حمایت خواهیم کرد.

رییس جهاددانشگاهی در مورد حوزه آموزشی نیز گفت: مراکز ما باید به سمت آموزش تخصصی حرکت کرده و کیفیت را مدنظر قرار دهند و با توجه به تعدد مراکز آموزشی، تخصص بسیار با اهمیت است.

دیدگاه تان را بنویسید