قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: باید در بازاریابی ملی و بین المللی فعالیت شود زیرا مخترعان و پژوهشگران لزوما در بازاریابی تخصص ندارند. به گزارش خبرنگار جی پلاس، سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به وضعیت پژوهشی کشور گفت: از ۱۵ سال گذشته نهضت علمی در کشور ایجاد شده است. به طوری که در جشنواره گذشته در همان محل برگزاری جشنواره حدود ۱۳ میلیارد قرار دارد برای تجاری سازی طرح ها بسته شد. او در این رابطه افزود نکته دیگر ترویج سرمایه گذاری با ریسک بالا است که در ایران متاسفانه پذیرفته شده نیست. دولت باید بیشتر باید روی این مسئله کار کند. همچنین باید در بازاریابی ملی و بین المللی فعالیت شود زیرا مخترعان و پژوهشگران لزوما در بازاریابی تخصص ندارند. سهراب پور تاکید کرد: امروزه نقش مراکز رشد در دانشگاه ها بسیار با اهمیت است. زیرا شرکت های دانش بنیان آینده فناوری را تضمین می کنند. به عنوان مثال در سیلیکون ولی کالیفرنیا اکثرا شرکت های دانش بنیانی هستند که در مرکز رشد دانشگاه استنفورد به جود آمده اند و الان بسیار قوی عمل می کنند. او در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای نخبه از شهید دکتر چمران و شهید دکتر شهریاری و تلاش علم ایشان برای سازندگی ایران قدردانی کرد.

دیدگاه تان را بنویسید