«هنر جوان» هنرمندان زیادی را جذب کرده است

داور بخش پوستر جشنواره هنرهای تجسمی «هنر جوان» بیان کرد که این جشنواره تاکنون در زمینه جذب جوانان هنرمند به حوزه هنری در زمینه طراحی پوستر موفقیت زیادی داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احمد آقا قلیزاده داور بخش پوستر جشنواره هنرهای تجسمی «هنر جوان» با اشاره به هفتمین دوره این جشنواره و اهمیت آن در معرفی و هدایت هنرمندان در حوزه طراحی پوستر، گفت: جشنواره «هنر جوان» برای حمایت از جوانانی که مستعد کار در حوزه طراحی پوستر هستند، بنیان‌گذاری شد و هدف جشنواره این است که بتوانیم روح اسلام را در تفکر هنرمندان تقویت کنیم تا با تعریف ها و جایزه های جشنوارههای خارجی به راحتی به سمت آنها سوق پیدا نکنند.

آقاقلی‌زاده با اشاره به اینکه جشنواره «هنر جوان» توانسته است در مسیر خود موفق باشد، بیان کرد: این جشنواره تاکنون توانسته است جوانان زیادی را که مستعد بوده‌اند و از پتانسیل‌های زیادی برخوردارند به حوزه هنری جذب کند.

او درباره پوستر و جایگاه آن در جامعه امروز عنوان کرد: پوستر یکی از شاخه‌های هنر امروز است که در میان شاخه‌های دیگر کاربردی‌تر است و استفاده زیادی در حوزه‌هایی مثل تجارت، سیاست، اقتصاد و... داشته است.

آقاقلی‌زاده با تاکید بر اهمیت جنبه های اقتصادی پوستر و البته با حفظ جایگاه هنری آن عنوان کرد: اینکه بخواهیم پوستر را به دلیل جنبه های تجاری آن از حوزه هنر خارج کنیم اشتباه است. پوستر می تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه اقتصاد هنر باشد و در این زمینه کمک های فراوانی جهت تبلیغ و امور تجاری خواهد داشت.

این هنرمند و گرافیست با اشاره به یکی از کارکردهای مهم پوستر در بخش سیاست نیز تصریح کرد: اگر هنرمندان در حوزه سیاست به کمک دولتمردان بیایند اقدامات مفید و موثری در این بخش‌ها انجام خواهد شد. گاه دیده ایم بیلبوردهایی که با موضوع صلح، فلسطین، صرفه جویی در انرژی و نیازهای جهان امروز و یا حتی در زمینه های هنری مثل دعوت به یک تئاتر بر دیوارهای شهر نصب شده اند تاثیر فوق العاده ای داشته اند.

او اضافه کرد: همین که ما می بینیم که با نصب بعضی از بیلبوردها که تفکر و اندیشه خاصی را مطرح می کند منتقدان و مدافعانی پیدا می شوند و رسانه ها درباره پوستر مورد نظر گفتگو می کنند نشان دهنده تاثیرگذاری این هنر است.

عضو گروه گرافیک مرکز هنرهای تجسمی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه جایگاه پوستر چه به لحاظ مسایل مالی و چه به لحاظ ارزشمندی آن کمتر شناخته شده است، تصریح کرد: متاسفانه هنر طراحی پوستر آنچنان که باید شناخته شده نیست و کمی به آن جفا شده و حتی جایگاه خود را هنوز نزد مدیران پیدا نکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه تان را بنویسید