نقاشی قهوه‌خانه‌ای؛ راوی عاشورا

نمایشگاهی از آثار نقاشی مذهبی قهوه‌خانه‌ای از مجموعه شخصی جواد عقیلی به مناسبت ماه مبارک رمضان، ۱۲ تیر، ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این نمایشگاه به نمایش‌ آثاری از مجموعه‌ «جواد عقیلی» که شامل کارهایی از پیشکسوتان عرصه‌ نقاشی‌ قهوه‌خانه‌ای و مذهبی می شود، اختصاص دارد.

در این نمایشگاه حدود ۲۰ اثر از نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای و مذهبی در نگارخانه «زمستان» و راه‌روی منتهی به آن به نمایش درمی‌آید از جمله نقاشی‌هایی که مربوط به صحنه‌های عاشورا، شهادت حضرت امام علی (ع) و ... هستند. این نمایشگاه همچنین با نمایش تعدادی از پرده‌های عاشورایی نیز همراه خواهد بود.

گفتنی است، در نمایشگاه نقاشی‌های مذهبی قهوه‌خانه‌ای، آثاری از پیشکسوتان و هنرمندانی چون «حسین قوللر‌آغاسی»، «فتح‌الله آغاسی»، «محمد مدبر»، «عباس بلوکی‌فرد»، «حسن اسماعیل‌زاده»،‌ «حسین همدانی»، «محمد فراهانی» در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه تا ۲۶ تیر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه تان را بنویسید