مجوز انتشار رمان جدید داریوش مهرجویی با عنوان «سفر به سرزمین فرشتگان» صادر شده و این رمان به زودی از سوی انتشارات به‌نگار منتشر می‌شود.
جی پلاس، شهرام اقبال‌زاده، از صدور مجوز انتشار رمان «سفر به سرزمین فرشتگان» نوشته داریوش مهرجویی خبرداد و گفت: «این رمان به ماجرای زن و شوهری تحصیل‌کرده می‌پردازد که هر دو در حوزه کاری خود نخبه‌اند اما کار چندانی برای آنان نیست. این زن و شوهر که یکی در رشته کامپیوتر و دیگری در رشته موسیقی فعال است در حالی که در ابتدای زندگی مشترک‌ گرفتار مشکلات مالی هستند برنده نوعی لاتاری می‌شوند و نویسنده با اتکا به همین ماجرا، به چگونگی برخورد با مهاجران در کشورهای اروپایی می‌پردازد.»
مدیر بخش ادبی انتشارات به نگار گفت: «مهرجویی در رمان «سفر به سرزمین فرشتگان» به دفاع از مام وطن و در عین حال نسل جوان می‌پردازد که دچار سرگشتگی شده و درپی رسیدن به یک آرمان شهر است. او در این رمان هم چون اثر پیشین خود «آن رسید لعنتی» به مسایل و دغدغه‌های انسانی و اجتماعی توجه کرده است.» اقبال‌زاده همچنین از انتشار خاطرات مهرجویی از سفر به پاریس در قالب یک کتاب خبر داد و افزود: «یکی از این خاطرات به سال‌های نخستین پس از انقللاب برمی‌گردد. چراکه مهرجویی، از جمله افراد انقلابی بوده و فکر می کرده حالا که رژیم عوض شده او فیلم‌های بسیاری می‌سازد و فعالیت خود را در این زمینه، بیش از پیش گسترش می‌دهد. از این رو اولین فیلم خود در سال‌های بعد انقلاب را برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌سازد و از طرف کانون راهی فرانسه می‌شود.» این مترجم و منقد ادبی در ادامه بیان کرد: «مهرجویی یک بار دیگر هم به پاریس سفر می‌کند تا در یک جشنواره مطرح سینمایی شرکت کند اما به علت همراه داشتن مقداری داروی گیاهی بازداشت و یک ماه در شهر دبی زندان می‌شود. حالا این کارگردان مطرح سینما این خاطرات را نوشته و قرار است به زودی از سوی انتشارات به نگار منتشر شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.» اقبال‌زاده با اشاره به این که داریوش مهرجویی رمان را قالب بهتری برای گفتن از دغدغه‌های اجتماعی می‌داند گفت: «مهرجویی به‌عنوان کسی که فلسفه را وارد سینمای ما کرده، براین باور است که رمان، در شرایط فعلی قالب بهتری برای گفتن از دغدغه‌های ذهنی او و ارتباط با مخاطب است و مجال بیشتری به او در جایگاه نویسنده و همچنین مخاطب می‌دهد تا درباره ورق به ورق کتاب تامل کنند.» منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید