جزئیات برگزاری چهارمین جشنواره «موسیقی کلاسیک تا معاصر » به مدیریت علیرضا مشایخی که از ۱۱ تا ۱۴ دی‌ماه در سالن رودکی برگزار می‌شود، اعلام شد.

به گزارش جی پلاس، روز پنجشنبه ۱۱ دی‌ماه «پرلود و فوگ درسی بمل ماژور» یوهان سباستین باخ، «یادبود عمرخیام» امین‌الله حسین، پیانو هلیا سرایداریان، «منوئت بر روی اسم هایدن» موریس راول، «پرلود اپوس ۳۲ شماره ۱۰ در سی مینور» سرگئی راخمانینوف، پیانو پویان جهان‌آرای، «سرزمین‌های تاریک جنوب» اشکان خمسه‌پور و پیانو کوروش خانی‌آذر در قالب ۳ بخش اجرا می‌شود. این در حالی است که یادبود راول و انوانسیون محلی شماره ۱ ایرج صهبایی، پیانو آرش عباسی، «فلیکس مندلسون» و پیانو آناهیتا جمشیدی از دیگر برنامه‌های روز اول جشنواره خواهد بود.

ارکستر موسیقی نو به رهبری علیرضا مشایخی و سعید علی‌جانی بخش پایانی برنامه‌های روز اول را تشکیل می‌دهد. ضمن اینکه مریم مهربان و سیدمطهر حسینی به عنوان سولیست پیانو این بخش از برنامه در تالار رودکی برای هنرمندان برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.

روز جمعه ۱۲ دی‌ماه پریسا واعظ قمصری با قطعه «به یاد گلنار»، صنم قراچه داغی با قطعه «مونولوگ»، علیرضا مشایخی با سونات برای ویولا و پیانو، امین غفاری، نگین انوشا، سمیرا واثق‌نیا با قطعه «توکاتا» و مطهر حسینی اجرای برنامه دارند. گروه مجلسی علیرضا مشایخی با حضور گلناز گل‌صباحی سنتور، عطیه شاه‌وردی دف، سید سلمان حسینی تار، یوسف اشرفی شهمیرزادی تنبک و اجرای قطعات «در جستجوی زمان از دست رفته» و «اپوس ۱۱۱ شماره ۵» نیز میزبان علاقمندان موسیقی خواهند بود.

علیرضا خیابانی هم با سونات برای ویولا، اشکان پاشازاده با قطعه «آن بعدازظهر ۲ آبان»، نگین انوشا با تک‌نوازی پیانو، علیرضا مشایخی با قطعه «در جستجوی زمان از دست رفته»، صنم قراچه داغی با تکنوازی ویولنسل و ستاره بهشتی و پانیذ فریوسفی با تکنوازی ویولا آثار خود را ارائه خواهند داد.

در روز سوم برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی «کلاسیک تا معاصر» نیز «سونات، اپوس ۷۹ شماره ۲۵ » لودویک فن بتهون در سل ماژور، پیانو پویا خدایی، قطعه «ایمان جسمی»، گیتار محمدامین میرهاشمی، فانتزی شماره‌های ۱، ۳ و ۱۰ گئورگ فیلیپ تلمان و «ریکوردر »فرهود بیگلربیگی برای مخاطبان اجرا می‌شود.

سینا صدقی سولیست پیانو با قطعه «فنومنال در سه موومان»، اجرای «روندو، اپوس ۵۲ در سل ماژور» بتهون، اتود «برتر» فرانس لیست و تکنوازی متین لادانی بخش پنجم برنامه‌های روز سوم را تشکیل می‌دهد این در حالی است که اجرای ۶ قطعه فولکلور رومانیایی با عنوان «بلابارتوک» به همراه تکنوازی فولوت حسین عبادالهی و گیتار محمدامین میرهاشمی از برنامه‌های دیگر این روز خواهد بود. بخش پایانی روز سوم هم به اجرای قطعاتی از یوهان سباستین باخ و ولفگانگ آمادئوس موتزارت و پیانو شقایق خانی‌پور اختصاص دارد.

یکشنبه ۱۴ دی‌ماه و در آخرین روز از برگزاری جشنواره موسیقی «کلاسیک تا معاصر» علیرضا مشایخی با اجرای قطعه «در جستجوی زمان از دست رفته» تکنوازی صنم قراچه داغی، اجرای قطعه «پاوان برای یک شاهزاده خانم فقید» موریس راول، تکنوازی پیانو ماهور اربابیان، اجرای ۲ قطعه از سرگئی راخمانینوف، تکنوازی پیانو کسری فریدی و اجرای ارکستر مجلسی شرق، ارکستر ریکوردر پارس و گروه کوبه‌ای موسیقی نو برنامه‌های خود را برای علاقمندان به موسیقی کلاسیک اجرا خواهند کرد.

چهارمین جشنواره موسیقی «کلاسیک تا معاصر» با مدیریت علیرضا مشایخی و فریماه قوام‌صدری از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ دی‌ماه ساعت ۲۰ در تالار رودکی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه تان را بنویسید