رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از لزوم توجه مدیریت شهری به دو خانه باغ نمازی و رهنما تاکید کرد.

جی پلاس، احمد حکیمی‌پور در سیصد و دهمین جلسه علنی شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به بازدید اخیرش از خانه باغ رهنما با بیان اینکه چمران و مسجدجامعی نیز از این خانه بازدید کرده و قول همکاری و مساعدت دادند اما به وعده خود عمل نکرده و من از خانواده رهنما خجالت کشیدم گفت: این خانه در سال ۸۲ ثبت میراث فرهنگی شده است اما متاسفانه مورد بی توجهی مسئولان امر قرار گرفته به گونه‌ای که دیوارهای این خانه در آستانه تخریب قرار دارد.

وی با بیان اینکه چاه این خانه مسدود شده و با هر بارش شاهد جاری شدن سیل در این خانه هستیم گفت: باید قبل از اینکه این خانه به انبوهی از برج‌های چند طبقه بدل شود به کمک آن بیاییم.

حکیمی‌پور با اشاره به خارج شدن ویلای نمازی از فهرست ثبت سازمان میراث فرهنگی گفت: نمی‌دانیم چرا میراث فرهنگی نام این ویلا را از ثبت خارج کرده و حالا مجوز هتل نیز با بیش از ۲۰ طبقه به آن داده شده است و این در حالیست که مسئولان شهری برای پاسخگویی به این موضوع آماده نیستند.

وی با بیان اینکه سوداگران ساخت و ساز به دنبال این گونه زمین‌ها هستند که آنها را به برج تبدیل کنند افزود: باید شهرداری تهران برای این خانه چاره‌ای بیندیشد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید