عباس رافعی و ساره بیات کارگردان و بازیگر فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» از ایران به ترتیب نامزد بهترین فیلم و بهترین بازیگر سال ۲۰۱۶ جشنواره فیلم «ارواین» شدند.

جی پلاس، جشنواره بین المللی فیلم «ارواین» آمریکا که در ایالت کالیفرنیا برگزار می شود اعلام کرد در سال ۲۰۱۳ یازده عنوان از فیلم هایش در اسکار حضور داشته و در ۱۱ مورد نامزد دریافت جایزه بوده اند و امسال عباس رافعی و ساره بیات از ایران به ترتیب نامزد بهترین فیلم و بهترین بازیگر سال ۲۰۱۶ این جشنواره شدند .

این جشنواره که از ۱۵ تا ۲۱ ژانویه در کالیفرنیا برگزار شد از بین فیلم های تاثیرگذار جهان در بخش های سینمایی، فیلم مستند، فیلم کوتاه و انیمیشن آثاری را گزینش کرده و در سالن‌های لاگونا هیلز در جنوب اورنج کانتی به نمایش گذاشت و کنفرانس های مطبوعاتی اش را در بازار لاگونا هیلز برگزار کرد که در اختتامیه جشنواره، ساره بیات برای بازی در فیلم «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

ساره بیات برای بازی در فیلم «فصل فراموشی فریبا» پیش از این از جشنواره های نیوجرسی و یونیورسال آمریکا و ماه گذشته از جشنواره جیپور هند جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

فیلم «فصل فراموشی فریبا» تاکنون جوایز زیادی از جشنواره های معتبری همچون نیوجرسی، نیویورک، یونیورسال، رومانی، ملبورن، کرالا، جیپور، ایتالیا، آسیاتیکا، بوفالو امریکا، هارتلند و هرات ... برای سینمای ایران به ارمغان آورده است و در جشنواره های بین المللی مونترال، برانشوایک، کلمبیا جورجیا، فول بلوم، کویینز نیویورک، ایرواین کالیفرنیا، هدیسون والری، فیلم های آسیایی شیکاگو، فیلم هایی آسیای بزرگ لس آنجلس و نیوهیون امریکا و فیلم های ایرانی تورنتو حضور داشته و در صفحه رسمی جشنواره هالیوود به عنوان پنج فیلم برگزیده هالیوود در سال ۲۰۱۵ معرفی شده است.

پخش بین المللی فیلم در موسسه فیلمنگاران انجام می پذیرد.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید