«اورست» آغازگر جشنواره فیلم دوویل

جشنواره فیلم دوویل که از سال ۱۹۷۵ آغاز به کار کرده است، امسال در روز افتتاحیه میزبان فیلم «اورست» بالتازار کورماکور خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امسال فیلم «اورست» آغازگر جشنواره فیلم دوویل خواهد بود. این جشنواره که به فیلم های آمریکایی اختصاص دارد، از ۴ سپتامبر در شمال فرانسه آغاز می شود و ۱۰ روز بعد در ۱۳ سپتامبر با نمایش فیلم «سیکاریو» به کار خود پایان می دهد.

فیلم «اورست» به کارگردانی بالتازار کورماکور به داستان حادثه کشته شدن کوهنوردانی می پردازد که در سال ۱۹۹۶ در راه صعود به قله اورست جان خود را از دست دادند. در این فیلم جیسون کلارک، جاش برولین، جان هاوکس، رابین رایت، امیلی واتسون، سام ورسینگتون، کایرا نایتلی و جیک جیلنهال به ایفای نقش می پردازند.

«اورست» پیش از افتتاح این رویداد سینمایی، در جشنواره فیلم ونیز در ۲ سپتامبر نمایش داده می شود.

در روز اختتامیه فیلم «سیکاریو» که از حضور امیلی بلانت و بنیسیو دل تورو بهره می گیرد، پایان بخش این جشنواره خواهد بود.

این جشنواره در روزهای آتی لیست کامل هیات داوران و فیلم های راه یافته به جشنواره را اعلام خواهد کرد. در بین مهمانان جشن امسال اسامی بازیگران مطرح از جمله کیت بلانشت، مایکل داگلاس، جسیکا چستین به چشم می خورد.

سال گذشته فیلم «ضربه شلاق» دامین شازل برنده جایزه بزرگ این جشنواره شد و جایزه ۴۰ سالگی جشنواره به «کارهایی که مردم می‌کنند» ساخته فیلیپ فالاردو و جایزه منتقدان به فیلم ترسناک «It Follows» به کارگردانی دیوید رابرت میچل رسید.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید