نایب رئیس انجمن صنفی تهیه کنندگان - کارگردانان؛

انجمن به سینماگران وام می دهد

نایب رییس انجمن صنفی تهیه کنندگان - کارگردانان سینمای ایران معتقد است این انجمن در راستای تولید آثاری که ایده های جدید را مطرح می کنند و در عین حال کمتر تهیه کننده ای سراغ آنها می رود، شکل گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهرداد فرید کارگردان سینما و نایب رییس انجمن صنفی تهیه کنندگان - کارگردانان سینمای ایران درباره تعداد سینماگران عضو در این انجمن گفت: انجمن صنفی تهیه کنندگان - کارگردانان سینمای ایران متعلق به کارگردان هایی است که به عنوان تهیه کننده برای تولید آثار خود جذب سرمایه می کنند و دو وجه تهیه کنندگی و کارگردانی را در آنِ واحد با هم دارند. تا امروز ۷۳ کارگردان و تهیه کننده عضو این انجمن شده اند.

وی درباره دلایل تشکیل انجمن صنفی تهیه کنندگان - کارگردانان سینمای ایران گفت: طی دو دهه اخیر معضلی به نام تهیه کننده برای تولید آثاری با ایده های جدید وجود داشت. به این معنا که فیلمسازان صاحب ایده های جدید در میان شکل سنتی تهیه کنندگان جایگاهی نداشتند و هیچ یک از تهیه کنندگان به دلیل ترس از عدم بازگشت سرمایه حاضر نمی شدند در این حوزه از فیلمسازی سرمایه گذاری کنند. بنابراین ضرورت تاسیس این انجمن صنفی از همان دو دهه شکل گرفت. کارگردان فیلم «بی تابی بیتا» در ادامه متذکر شد: از همان دوران، کارگردان هایی که با مسئله تهیه کننده برای تولید آثار خود مواجه بودند، تصمیم گرفتند انجمنی به منظور تولید آثار با رویکرد ایده های جدید در سینما تاسیس کنند. در حال حاضر کارگردان های مختلفی که نخل طلا و اسکار گرفته اند و یا نیروهای تازه نفس جوان در این انجمن عضو هستند. وی در پاسخ به این سوال که مراودات این انجمن با خانه سینما چگونه است، بیان کرد: ارتباط انجمن صنفی تهیه کنندگان - کارگردانان سینمای ایران با خانه سینما خوب است و اساسا یکی از تشکل های موجود در شورای عالی تهیه کنندگان هستیم. فرید در پاسخ به این سوال که آیا اعضای این انجمن بیمه می شوند یا خیر، بیان کرد: اعضای این انجمن عضو صندوق حمایت از هنرمندان بوده و بیمه تامین اجتماعی هستند. ضمن اینکه بودجه انجمن تهیه کنندگان - کارگردانان سینمای ایران از محل پرداخت حق عضویت توسط اعضا تامین می شود. نایب رییس انجمن صنفی تهیه کنندگان - کارگردانان سینمای ایران با اشاره به اینکه تعاونی تامین بودجه برای ساخت فیلم تاسیس شده است، تصریح کرد: به تازگی طرح تاسیس تعاونی برای ارائه وام به فیلمسازان طراحی شده و فیلمسازانی که شرایط لازم را داشته باشند، می توانند از صندوق این تعاونی وام بگیرند. مهرداد فرید در پایان صحبت های خود با اشاره به اینکه توسط بخش هایی از بدنه دولت مورد حمایت قرار نمی گیرند، گفت: علی رغم روشن بودن سوابق و توانایی هر یک از اعضای این انجمن، بخش هایی از بدنه دولتی سینما به این تشکل صنفی اعتماد ندارند و حمایت های لازم صورت نمی گیرد. مخالف خوانی هایی درباره این انجمن و ممزوج شدن فعالیت های کارگردان ها و تهیه کننده ها شنیده می شود اما نهایتا امیدوارم اعتماد دولت به این انجمن برقرار شود. منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید