تصمیم بزرگ یک زن

نمایش «آدمک ها» نوشته و کارگردانی رامونا خانقایی که براساس داستان کوتاهی از جلال آل احمد تولید شده از ۱۵ مردادماه اجرای خود را در تماشاخانه استاد مشایخی آغاز می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رامونا خانقایی نویسنده و کارگردان نمایش «آدمک ها» گفت: این نمایش برگرفته از داستان کوتاه «بچه مردم» نوشته جلال آل احمد است که از ۱۵ مردادماه اجرای خود را در تماشاخانه استاد مشایخی آغاز می کند.

وی افزود: در دراماتورژی که روی این داستان برای تبدیل به نمایشنامه صورت گرفته شخصیت هایی به نمایش اضافه شده است و ما آینده کاراکترهای داستان آل احمد را هم می بینیم. در حقیقت به صورت همزمان روی صحنه هم زندگی ۳۰ سال بعد این شخصیت ها و هم اتفاقاتی را که در گذشته شان رخ داده، شاهد هستیم. این نمایش عروسکی نیست اما ذهنیت پسر داستان و اتفاقاتی که در گذشته برایش رخ داده با شیوه عروسکی به مخاطب ارائه می شود. خانقایی درباره داستان این نمایش توضیح داد: در این نمایش زنی باید تصمیم بگیرد که مادر باشد یا همسر. برای همین تصمیمی می گیرد که مخاطب سال ها بعد شاهد تبعاتش در زندگی این زن است. در این نمایش تنها ذهنیات و اتفاقات گدشته شخصیت ها بازگو نمی شود بلکه این اتفاقات به تصویر نیز کشیده می شوند. در واقع این اثر نمایشی با وجود داشتن داستان سنتی شیوه اجرایی مدرنی دارد. وی در پایان درباره طراحی صحنه و فضاسازی نمایش گفت: به جای طراحی دکور در این نمایش فقط از آکسسوار کاربردی استفاده کرده ایم. چون این نمایش پرش های زمانی و مکانی زیادی دارد فضاسازی خالی باعث می شود بتوانیم هر زمان و مکانی را بازسازی کنیم. شیوه بازی بازیگران نمایش نیز در مواقعی کاملا رئالیستی و در مواقعی به اکسپرسیون نزدیک است و شخصیت ها ذهنیات و تفکرات خود را بزرگنمایی می کنند. این نمایش از پنجشنبه ۱۵ مرداد تا دوشنبه ۲ شهریور هر روز ساعت ۱۸ در تماشاخانه استاد مشایخی به صحنه می رود. کامبیز منصف، آوا گنجی، فرنوش مرواری، نسیم بهادری، پریسا رحیمی بازیگران این اثر نمایشی هستند. دیگر عوامل این نمایش عبارتند از تهیه کننده: فرید عبدل پور، دستیار کارگردان: فائزه صالحی راد، کارگردان عروسکی: مریم سرداری، مشاور عروسکی: مهدی سفاری، ساخت عروسک: آرمان کاظم پور، مریم سرداری، عروسک گردان ها: سارا یغموری، غزاله محتشم، تنظیم و اجرای قطعه لالایی: مهدی کیانی، اجرای ساز: زهره نجفی، طراح لباس: زهره رحمانی، طراح صحنه: مهدی سفاری، طراح پوستر و بروشور: میثم خاوری، مشاور رسانه ای: علی یزدان دوست، روابط عمومی: پروانه نوایی، عکاس: روزبه وطن خواه. منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید