طعم «آسپرین» در یک فیلم

کارگردان سریال «آسپرین» بیان کرد این مجموعه قرار است در تهران و خارج از ایران فیلمبرداری شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فرهاد نجفی کارگردان سریال شبکه نمایش خانگی «آسپرین» با اشاره به اینکه به تازگی این اثر را جلوی دوربین برده است، گفت: «آسپرین» یک درام معمایی است که قرار است در ۶ فصل ساخته شود. در حال حاضر تنها فصل اول سریال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز ساخت گرفته است.

او در پاسخ به اینکه چرا برای ساخت این سریال با تلویزیون همکاری نکرده است، توضیح داد: کار با تلویزیون سخت است زیرا ممیزی های بسیاری دارد. البته گاهی ساخت سریال هایی به من پیشنهاد می شود که هرچند از موضوع جذابی برخوردار هستند، اما آنقدر شکل سفارشی به خود گرفته اند که ساخت آنها را قبول نمی کنم.

این کارگردان بیان کرد: ممیزی شبکه نمایش خانگی و سینما نسبت به تلویزیون متفاوت است و دست کارگردان برای به تصویر کشیدن آن چه که می خواهد بازتر است، به همین دلیل ترجیح دادم تا با ساخت یک سریال در شبکه نمایش خانگی، تجربه ساخت آنچه را که در ذهنم است داشته باشم. در واقع دوست ندارم فیلمی بسازم که در و دیوار شهر در آن محو باشد و یا مجبور باشم بنا به سیاست های رسانه پخش کننده سریال، برند ماشینی را که از آن استفاده می کنم با چسب بپوشانم.

نجفی با اشاره به اینکه آزادی در به تصویر کشیدن آنچه که می خواهیم در سینما و شبکه نمایش خانگی بیشتر است، گفت: «آسپرین» در ۶ فصل ساخته می شود که فصل اول آن تا ۶ قسمت برنامه ریزی شده است و خودم به عنوان نویسنده، تهیه کننده و کارگردان در مجموعه حضور دارم.

آسپرین

او در پاسخ به این پرسش که در حالی که بسیاری از کارگردانان شناخته شده سینما و تلویزیون ایران تجربه چندان موفقی در حوزه تولید برای سریال شبکه نمایش خانگی نداشته اند، چگونه دست به تولید سریال در این حوزه زده است؟ بیان کرد: مساله اصلی در سریال های شبکه نمایش خانگی این است که هر قسمت باید به موقع و در زمان مقرر پخش شود ولی ما در کشور برای پخش اینگونه از سریال ها برنامه ریزی دقیقی نداریم.

کارگردان سریال «ماتادور» توضیح داد: تعدادی از سریال های شبکه نمایش خانگی در ابتدای پخش با استقبال مناسبی همراه هستند، اما بعد از مدتی و با تعویق در پخش قسمت های مختلف و یا تغییر ناگهانی داستان و یا حذف بدون دلیل بازیگر، اعتماد مخاطب به سریال کم شده و در نهایت تمایلی به تماشای سریال نداشته است.

او ادامه داد: تلاش کرده ام تا «آسپرین» را با برنامه ریزی مناسب جلوی دوربین ببرم و آنچه که مشخص است اینکه فصل اول سریال زمانی پخش می شود که ۶ قسمت اول ساخته شده باشد. البته گاهی پخش کننده نیز مشکلاتی را به وجود می آورد و حداقل در این زمینه تلویزیون بسیار خوب عمل می کرد و مدیریت مناسبی در پخش سریال داشت.

کارگردان فیلم «چارسو» توضیح داد: در حال حاضر فیلمنامه چند فصل از «آسپرین» نوشته شده و به خوبی می دانیم که قرار است، چه اتفاقی برای سریال رخ دهد و به همین دلیل با برنامه ریزی جلو می رویم.

نجفی در پایان گفت: فصل اول «آسپرین» در تهران جلوی دوربین می رود و از فصل های بعدی این سریال خارج از ایران فیلمبرداری می شود. از جمله بازیگرانی که تا امروز جلوی دوربین رفته اند فرخ نعمتی و علیرام نورایی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه تان را بنویسید