«رابرت دنیرو» از گذشته خود گفت

رابرت دنیرو با شرکت در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان رشته هنر از مدرسه هنری نیویورک، از گذشته خودش هم حرف زد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رابرت دنیرو مقابل دانشجویان فارغ التحصیل سال ۲۰۱۵ از مدرسه هنری نیویورک حاضر شد و به آنها گفت که خودش حتی با وجود کمبود تحصیلات رسمی نیز در نهایت چیز بدی از آب درنیامد.

او که بین دانشجویان مدرسه تیش دانشگاه هنر نیویویرک حاضر شده بود سخنرانی ای ارایه کرد که حاضران هرگز از یاد نخواهند برد.

این برنده جایزه اسکار در این سخنرانی که هم صادقانه و هم کمی نسبت به بعضی مسایلی که جدی گرفته می‌شوند بی‌ملاحظه بود، توانست به دفعات بسیار باعث خنده فارغ‌التحصیلان این کالج و بیش از ۵ هزار نفر دیگری شود که ایستاده بودند تا به سخنان او گوش کنند.

دنیرو که برای پیگیری مسیر حرفه‌ای کاری‌اش در زمینه بازیگری دبیرستان را ترک کرد، خطاب به دانشجویان گفت: شما موفق شدید این مقطع را تمام کنید اما پدرتان هم درآمد... او که برای بازی در نقش‌های مردان خشن مثل «گاو خشمگین» و «پدرخوانده» شناخته می‌شود با همین سخنان ابتدایی با شور و کف زدن حضار روبه رو شد؛ حاضرانی که قرار است هنرمندان، بازیگران و فیلمسازان آینده باشند و در باغ مدیسن اسکوایر گرد آمده بودند تا سخنان این چهره مشهور را بشوند.

دنیرو یکی از چهره‌هایی که نیویورک به داشتنش افتخار می‌کند و اولین بار جایزه اسکارش را برای بازی در قسمت دوم «پدر خوانده» ساخته فرانسیس فورد کاپولا به دست آورد، در این سخنان گفت: می‌خواستم برای راه ناهمواری که پیش رویتان است آماده باشید. به این که می گویم فکر کنید فارغ‌التحصیلان دوره پرستاری الان همه شغل دارند. فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی همه استخدام می شوند اما شما با دلیل، منطق و حسی مشترک به این حرفه پا می نهید چون از اول همین رشته را انتخاب کردید.

بازیگر ۷۱ ساله گفت: وقتی پای هنر به میان می آید همیشه حس مشترک باید وجود داشته باشد. او که در ۱۶ سالگی مدرسه را ترک کرد، زمانی گفته بود: «از خیلی نظرها، ترک کردن مدرسه در آن زمان برای من سودمندی بسیاری داشت. توانستم تقریبا ۶ هزار دلار پولی را که باید برای شهریه و چهار سال تحصیل پرداخت می‌کردم پس‌انداز کنم. کمی احساس حماقت می‌کنم چون اگر تا الان برای به کالج رفتن صبر می‌کردم می‌توانستم حدود یک چهارم میلیون دلار پول پس‌انداز کنم.»

او گفت حالا با نگاه به گذشته می‌بیند که: «آخرش چیز بدی از آب در نیامدم. هم پولم را پس‌انداز کردم و هم مدرک گرفتم.»

رابرت دنیرو گفت: پدر شما درآمد، اما خبر خوب این است که جای بدی برای شروع نیست.

بازیگر «گاو خشمگین» سپس بحثش را ادامه داد و به شوخی گفت نمی دانم چرا در فیلم «سلما» نقش مارتین لوترکینگ را به من ندادند. او همچنین سخنانی درباره مسیر حرفه‌ای خودش بیان کرد.

دنیرو کمی نصیحت جدی هم به دانشجویان فارغ‌التحصیل کرد و گفت: «اگر بازیگر هستید، همیشه به شخصیت‌تان وفادار بمانید. اگر بازیگر نیستید، شخصیت داشته باشید و همیشه به خودتان وفادار بمانید.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه تان را بنویسید