فیلم ها در نوروز ۹۴ چقدر فروختند؟

آخرین رقم فروش اکران نوروزی به روایت پخش‌کننده‌های سینمای ایران اعلام شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش چی پلاس، فیلم‌سینمایی «ایران برگر» که به تازگی تبلیغات تلویزیونی آن آغاز شده است،فروشش از مرز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان گذشت. علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران و پخش‌کننده این فیلم، با اعلام فروش این فیلم خبر داد که آخرین ساخته مسعود جعفری جوزانی در تهران ۹۰۰ میلیون و در شهرستانها ۵۰۰ میلیون تومان تا ۱۳ فروردین ماه فروش داشته است.

ایران برگر
به گفته‌ی او؛ «ایران برگر» روز سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته با فروش روزانه ۱۲۰ میلیونی در تهران رکورد اکران نوروزی را زده است و روز گذشته ۱۳ فروردین ماه که برخی سینماها تعطیل بودند با فروش ۱۰۵ میلیون تومان، فروش خوبی را پشت سرگذاشته است. سرتیپی از فروش ۸۰ میلیونی مجتمع سینمایی کورش در روز سه شنبه یاد کرد و گفت: این سینما در روز سه شنبه رکورد فروش را زد و رکورد قبلی این سینما ۶۳ میلیون تومان مربوط به زمانی می‌شد که «شهرموشها» و «آتش بس ۲ » اکران شدند. این پخش‌کننده در پاسخ‌ به اینکه با آغاز تبلیغات تلویزیونی «ایران برگر» فروش این فیلم بهتر شد؟ پاسخ داد: قطعا تبلیغات تلویزیونی و اطلاع‌رسانی خوب تاثیرگذار است اما قبل از این تبلیغات هم «ایران برگر» در اکران نوروزی ،رتبه نخست را داشت ولی به هرحال با تبلیغات تلویزیونی گیشه شهرستانها رونق گرفت. سرتیپی در پایان درباره میزان استقبال از اکران نوروزی پاسخ داد: به هرحال تعطیلات دو روزه سینماها در ایام نوروز بر فروش‌ها تاثیر گذاشت اما به هرحال امیدواریم میزان فروش نسبت به سال گذشته تغییری نکند البته با توجه به افزایش قیمت بلیت سینماها،تعداد تماشاگر تاکنون نسبت به سال گذشته کمتر بوده است اما امیدواریم بعد تعطیلات اکران پررونق‌تر باشد. رخ دیوانه یک میلیاردی شد فروش فیلم سینمایی «رخ دیوانه» جدیدترین ساخته‌ی ابوالحسن داودی امشب از مرز یک میلیارد می‌گذرد. محمد شایسته مدیر پخش «هدایت فیلم» خبر داد که «رخ دیوانه» تا شامگاه گذشته ۱۳ فروردین ماه در تهران ۶۵۰ میلیون و در شهرستانها ۲۷۰ میلیون تومان فروش داشته است و فروش آن به مرز یک میلیارد نزدیک می‌شود و امشب قطعا فروش این فیلم بیش از یک میلیارد خواهد شد.
فیلم رخ دیوانه
او با بیان اینکه اکران «رخ دیوانه» راضی‌کننده است،خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد سالنی که در اختیار داریم، ۳۱ سالن در تهران و ۳۸ سالن در شهرستان به نظرم فیلم ما،فیلم اول اکران نوروزی است. شایسته همچنین پیش‌بینی کرد که با توجه به جنس مخاطبان «رخ دیوانه»، امید می‌رود بعد از تعطیلات فروش این فیلم سیر صعودی داشته باشد. آخرین فروش فیلمی که تیزر ندارد آخرین آمار فروش فیلم سینمایی «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی که همچنان تیزرهای آن از تلویزیون پخش نمی‌شود،اعلام شد. سعید خانی با تشریح آخرین وضعیت اکران این فیلم که به افراد زیر ۱۴ سال هم تماشای آن توصیه نشده است گفت:«استراحت مطلق» بعد از ۲۰ روز نمایش در تهران ۵۹۲ میلیون و در شهرستانها که همزمان با تعطیلات عید (یعنی دو هفته گذشته اکرانش آغاز شده) فروش ۲۴۶ میلیون تومانی داشته است. این پخش‌کننده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این فیلم برخلاف بقیه فیلم‌های اکران نوروزی،زمان اکرانش دیر مشخص شد و بقیه فیلم‌ها از جشنواره‌ی فیلم فجر فرصت بستن قرارداد با سینماها را داشتند بنابراین ما تعداد سینمای کمتری را داریم و همچنین سینماهای که به فروش اینترنتی و مکانیزه مجهز باشند را هم کمتر توانستیم در اختیار بگیریم.
استراحت مطلق
او با اشاره به عدم پخش شدن تیزرهای فیلم «استراحت مطلق»،شرایط اکران این فیلم را در مقایسه با سایر فیلم‌ها ناعادلانه دانست و در عین حال گفت: با وجود همه این شرایط و با توجه به جنس فیلم و داستان، از فروش فیلم راضی هستیم. سعید خانی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: آخرین رقم فروش «استراحت مطلق» شامل فروش باشگاه‌ها و دانشگاه‌ها هم می‌شود که پیش از عید نوروز در این مکان‌ها، این اثر به نمایش درآمده است. آمار دروغ نمی‌دهیم تهیه‌کننده فیلم «طعم شیرین خیال» تاکید کرد: رقم دقیق آمار فروش این فیلم، بعد از تعطیلات نوروزی اعلام می‌شود. محمد علی حسین‌نژاد درباره‌ی آخرین رقم فروش جدیدترین ساخته کمال تبریزی با اعلام این مطلب گفت: ما در زمان تولید و پخش این فیلم با توجه به موضوع این فیلم که درباره‌ی حفظ محیط زیست است،سعی کردیم برخی مسائل را رعایت کنیم.
طعم شیرین خیال
او در توضیح این مطلب ادامه داد:در زمان تولید، تمام گروه ۹۰ نفره‌ی این فیلم،کلیه مسائل مربوط به صرفه‌جویی در آب و برق را رعایت کردند و همچنین سعی کردند غذایی دور ریخته نشود و اکثرا چه در زمان فیلمبرداری و چه خارج از این زمان،لباس‌های با الیاف طبیعی پوشیدند و در طبیعت اشغال نریختند، اینها مواردی بود که در تولید رعایت کردیم. حسین‌نژاد همچنین خاطرنشان کرد: در زمان تولید فیلم نسبت به سرمایه یکی از سرمایه‌گذاران خصوصی فیلم، برای‌مان شبه بوجود آمد بنابراین سعی کردیم آن سرمایه را از تولید این فیلم که موضوع آن پاکی است،خارج کنیم و با وجود همه سختی‌های تولید، آن سرمایه را که در پاکی آن شک داشتیم،وارد کار نکنیم. این تهیه‌کننده همچنین به تمهیدات و محدودیت‌های که در زمان اکران فیلم در نظر گرفته‌اند،اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم که تبلیغاتی را که به محیط زیست آسیب می‌رساند را به حداقل برسانیم و به مردم درباره‌ی آمار فروش فیلم دروغ نگوییم بنابراین تا آمار قطعی فروش فیلم بدست‌مان نرسد، قرار نیست آماری را اعلام کنیم. او پیش‌بینی کرد: بعد تعطیلات نوروز آمار دقیق فروش «طعم شیرین خیال» اعلام شود. جدیدترین رقم فیلم بهروز افخمی محمد پیرهادی تهیه‌کننده و پخش‌کننده «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی نیز رقم فروش این فیلم را در تهران و شهرستانها ۱۵۳ میلیون تومان اعلام کرد و اظهارنظر درباره‌ی وضعیت اکران نوروزی را به بعد از تعطیلات موکول کرد. منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید