مقام معظم رهبری با تشکر از زحمات حجت الاسلام ناطق نوری، حسین فدایی را به‌عنوان مسئول دفتر بازرسی خود منصوب نمودند.

به گزارش  جماران حسین فدایی دبیر کل سابق جمعیت ایثارگران با حکم مقام معظم رهبری به سمت رییس دفتر بازرسی  خود منصوب نمودند.

 

زندگی نامه

حسین فدایی خرداد ماه ۱۳۳۴ در خانواده ای مذهبی در شهر ری دیده به جهان گشود. از کودکی در کنار پدر و برادرانش به کشاورزی پرداخت و در همان دوران اوایل نوجوانی با تعدادی از نوجوانان محل، اداره هیأت متوسلین به حضرت علی اکبر (ع) را عهده دار شد.

 

پیش از انقلاب

توزیع اعلامیه های امام خمینی(ره)، خرید و نگهداری سلاح جهت استفاده در صورت ضرورت، جذب و تربیت جوانان در قالب هیأت و جلسات کتابخوانی و…. جزو فعالیتهای این هیأت بود.در مبارزات پیش از انقلاب، به همراه تعدادی از جوانان معتقد و حزب‌اللهی، گروه توحیدی "بدر" را تشکیل داد و در اثنای مبارزه، به دلیل اینکه نقش محوری برای روحانیت در فعالیهای مختلف سیاسی قائل بود، با شهید حجت‌الاسلام و المسلمین شاه آبادی همراه شد و در جهت مبارزه با رژیم شاه و ترویج آرمانهای بلند حضرت امام (ره) گام برداشت.

سالهای نخست انقلاب

راه اندازی "اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان ری" با هدف جذب جوانان و کادرسازی برای انقلاب و مراقبت از جذب نشدن آنان به گروههای وابسته چون سازمان منافقین خلق، تشکیل و راه‌اندازی و ساماندهی به جهاد سازندگی، کمیته انقلاب اسلامی، کانون شوراها و انجمن اسلامی کارخانجات در شهرستان ری و کشور از جمله فعالیت های فدایی در اوایل انقلاب بود.

وی در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در کنار آیت‌الله راستی‌کاشانی نماینده امام در سازمان، فعالیت می کرد.

دفاع مقدس

ضرورت ارتباط گسترده فرماندهی سپاه و وزیر سپاه با مجلس شورای اسلامی و تعیین نمایند‌ه‌ای مشترک که مورد اعتماد در امور ذی‌ربط باشد، منجر به نمایندگی فدایی از سوی مسوولان سپاه در امور مجلس شورای اسلامی شد. ثمره این مسوولیت، ارائه طرح‌های مهمی در زمینه حمایت‌های علمی، آموزشی و برخورداری رزمندگان از تسهیلات دانشگاهی و اشتغال آنان بود.

تاسیس جمعیت ایثارگران

حسین فدایی به همراه مرحوم حجت‌السلام و المسلمین‌علی‌اکبر ابوترابی، داود دانش‌جعفری، علی دارابی و مجتبی شاکری، "جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی" را در سال ۷۵ تأسیس کرد که این جمعیت نقش محوری در توجه جریان اصولگرا به مفاهیم اساسی مهمی چون "تحول‌خواهی"، "گردش نخبگان"، "احترام به خرد‌جمعی" و … داشت.

عضویت فعال در شورای ۵+۶ اصولگرایان جهت تعیین لیست جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم و شورای ۷+۸ اصولگرایان جهت تعیین لیست جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم از دیگر فعالیتهای حسین فدایی در عرصه سیاسی بوده است.

صدر نمایندگان مجلس هفتم

حسین فدایی با حضور در جلسه‌‌‌‌‌‌ سران سه قوه به‌ عنوان نماینده‌ای از مجلس، ریاست کار گروه مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس هفتم و همچنین در کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی، بیشترین حجم فعالیت خود را بر موضوع مهم مبارزه با مفاسد اقتصادی و احیاء و تقویت نظارت مجلس بر دستگاه‌های اجرایی قرار داد

نقش محوری در تهیه گزارش مبسوط کمیسیون اصل نود درباره فتنه ۸۸ و قرائت گزیده این گزارش در مجلس و ارجاع آن به قوه قضائیه از مهم ترین اقدامات وی در مجلس هشتم است.

مجلس نهم

حسین فدایی نامزد نمایندگی مجلس نهم، موفق به کسب آرای لازم نشد و از نشستن بر کرسی مجلس باز ماند.

جدایی از جمعیت ایثارگران

مدتی پیش حسین فدایی دبیرکل با سابقه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نشست مشترک شورای مرکزی و هیئت موسس این جمعیت با تاکید بر رویکرد جوان گرایی درخواست کرده بود که یک دبیرکل جدید و جوان برای این تشکل انتخاب شود تا به صورت طبیعی گردش نخبگان انجام شود. در نهایت در جلسه شب گذشته شورای مرکزی با حضور حسین فدایی، درباره دبیر کل جدید تصمیم گیری شد.

 البته همانطور که سخنگوی این جمعیت تاکید کرده است، فدایی همچنان بعنوان عضو هیئت موسس و عضو شورای مرکزی در این جمعیت حضور خواهد داشت.

چرا فدایی رفت؟

فدایی که حتی پس از انتخابات سال 84 و رای آورن نامزد مورد حمایتش لقب مرد پشت پرده اصولگرایان را به دوش می کشید، در انتخابات اخیر نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد. حتی محمدحسین آصفری، از اعضای جمنا نسبت به وی انتقاد تندی داشت و در گفت و گو با نامه نیوز گفته بود امثال آقای فدایی برای مردم سوخته‎اند.

بسیاری نیز  معتقدند رأی و نظر  فدایی در جلسات جمنا مبنی‌بر ماندن رئیسی و رفتن قالیباف تأثیر اساسی در خروجی نهایی وی از جمنا و به تبع آن کنار رفتن از دبیر کلی جمعیت داشته است.

با همه این حرف و حدیث ها سخنگوی جمعیت ایثارگران در گفت و گو با تسنیم درمورد دلایل کناره گیری فدایی گفته است: به این نتیجه رسیدیم که فضا باید برای گردش نخبگان و عرض اندام بیشتر جوانها باز شود البته این به این معنی نیست که امثال آقای فدایی دیگر در تشکل حضور نداشته باشند بلکه حضورشان فعال‌تر اما با نقش راهبردی برای کمک به جوانترها است تا آینده تشکل تضمین شود.

فروزنده خاطرنشان کرد: در همین راستا با بحث‌های صورت‌گرفته شب گذشته آقای جواد عامری به عنوان دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی انتخاب شد که ایشان استاد و نخبه دانشگاهی و چهره‌ای با سوابق روشن در بسیج اساتید هستند و در حوزه سیاست وارد شده و در مقام جانشینی این جمعیت به خوبی عمل کرده است. همچنین دبیرکل زمان بندی دارد و طی دو تا سه سال تغییر می‌کند.

حسین فدایی که از جمله مبارزان انقلابی برجسته نهضت امام خمینی (ره) و زندان کشیده رژیم ستم‌شاهی بوده ، پیش از این مسئولیتهای مهمی داشته اند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نماینده مردم تهران در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی

 نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی

 فرمانده ستاد فوریت‌های جنگ تحمیلی

نماینده قوه مقننه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

رئیس شورای نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

 

تک جمله‌های حسین فدایی درباره هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد، میرحسین موسوی، مهدی کروبی

حسین فدایی مواضع خود را در مورد برخی شخصیت ها در گفتگوی خود با خبرگزاری فارس این چنین بیان می دارد: 

 

فارس: چند تک سوال می‌پرسم لطفاً در حد یک کلمه پاسخ بدهید. 

فارس: هاشمی‌رفسنجانی

فدایی: سیاسی کار

فارس: حضرت امام

فدایی: همه هستی ما

فارس: ‌مقام معظم رهبری

فدایی: جانشین امام زمان (عج)؛ حیات ما مدیون اوست

فارس: آیت‌الله مهدوی‌کنی

فدایی: روحانی مجاهد برجسته

فارس: آیت‌الله مصباح

فدایی: روحانی اندیشمند

فارس: ‌آیت‌الله صادق لاریجانی

فدایی: روحانی جوانی که تلاش می‌کند خوب عمل کند

 

فارس: احمدی‌نژاد

فدایی: لجباز و یک دنده

فارس: مرحوم منتظری

فدایی: کمر امام را شکاند

فارس: سید محمد خاتمی

فدایی: قبول دارد فتنه خیانت به ملت بود ولی جرات محکوم کردن و اعتراف ندارد؛ یک ضرب‌المثل است می‌گویند غوره نشده مَویز شده یعنی از بی‌کسی اصلاحات شد رهبر اصلاحات

فارس: اصلاح‌طلبی

فدایی: آنچه به لحاظ سیاسی متعارف شده مساوی با فتنه ولی اصلاح‌طلبی حقیقی خوب است

فارس: بهزاد نبوی

فدایی: فتنه‌گر سیاسی

فارس: مشایی

فدایی: اغواگر

فارس: غلامحسین الهام

فدایی: یار احمدی‌نژاد

فارس: قالیباف

فدایی: مدیر اجرایی

فارس: علی لاریجانی

فدایی: عنصر سیاسی

فارس: ‌محسن رضایی

فدایی: چقدر خوب بود نماد رزمندگان و جنگ می‌ماند

فارس: ‌سعید جلیلی

فدایی: سعید جلیلی

فارس: حسن روحانی

فدایی: رئیس جمهور قانونی کشور

فارس: غرضی

فدایی: زحمت کش و وفادار به نظام

فارس: عارف

فدایی: مردد بین فتنه و اصلاح‌طلبی

فارس: حدادعادل

فدایی: فرهنگی و سیاستمدار صادق

فارس: ولایتی

فدایی: سیاستمداری که عرصه سیاست داخلی را خوب تشخیص نمی‌دهد. 

فارس: ‌ ‌ناطق نوری

فدایی: می‌توانست بازوی رهبری باشد

فارس: علی مطهری

فدایی: بی‌ربط با شهید مطهری

فارس: میرحسین موسوی

فدایی: فتنه‌گر (مفسد فی‌الارض) 

فارس: کروبی

فدایی: شیخ بی‌کفایت (مفسد فی‌الارض) 

فارس: بابک زنجانی

فدایی: رانت خوار

فارس: جمعیت ایثارگران

فدایی: جمعیت ایثارگران

فارس: اصولگرایان تحول‌خواه

فدایی: اصولگرایان تحول‌خواه

فارس: ‌جبهه پایداری

فدایی: نتوانستند روی اهدافشان بمانند

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.