عضو شورای شهر تهران اقدام دولت در انتشار لایحه 66 ماده ای حمایت از معولان را عجولانه خواند و گفت: از اقدام دولت در انتشار لایحه 66 ماده ای حمایت از حقوق معلولان خوشحال نیستم و می توانم بگویم متآسفم.

علی صابری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران درباره لایحه اخیری که با عنوان حمایت از معلولان در دولت به تصویب رسیده است، اظهار کرد: به نظر می رسد اقدام دولت در انتشار لایحه جامع 66 ماده ای حمایت از حقوق معلولان عجولانه بود؛ چرا که از سال 91 تا کنون کارشناسان بسیاری ساعت ها برای تنظیم لایحه حمایت از معلولان وقت گذاشته بودند.

وی افزود: دولت در ارسال لایحه به مجلس زمان زیادی را معطل کرد. بعد هم از اصلاحیه جدید رونمایی کرد که دلیلش را نمی دانم. برای اولین بار قانونی تنظیم شده بود که زبانش حقوقی بود و صرفا مطالبه گری نبود. این قانون تمام بخش های کشور را دیده بود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما در جلسات با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نظرات بسیاری از کارشناسان در سطوح مختلف برای تنظیم قانون استفاده کردیم، گفت: در خصوص بسیاری مباحث از جمله مالیات، مسکن، اشتغال و آموزش از کارشناسان خبره دعوت شده بود، اما با این اقدام دولت همه تلاش ها حیف شد.

صابری تاکید کرد: کارشناسان حدود سه سال بر روی این لایحه زحمت کشیده بودند که می توانست با کمک مرکز پژوهش های مجلس نواقص آن رفع شود و بهترین قانون در زمینه قوانین حمایتی باشد.

وی ادامه داد: شاید اقدام دولت در رونمایی از 66 ماده و ارسال بخش هایی از قانون برای تصویب در مجلس، اقدام خوبی باشد اما برای من از نظر حقوقی قابل درک نیست؛ چرا که نمی دانم دولت چه برنامه ای در نظر دارد. درست است که مصوبه هیات وزیران از قانون کمتر است ولی بی اعتبار هم نیست و ابطال آن باید در دیوان عدالت، مجلس یا دولت صورت گیرد. اما نمی دانم اینکه بخشی از لایحه را تبدیل به برنامه کنیم و بخشی را به مجلس بفرستیم از نظر حقوقی معنایش چیست.

به گزارش جماران، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوشنبه 12 خرداد با اشاره به آخرین خبرها از سرنوشت لایحه حمایت از معلولان، گفت: بخش هایی از لایحه حمایت از معلولان اکنون به برنامه تبدیل شده و از امروز قابل اجراست که دولت برای تسریع کار، این برنامه ها را در هیات وزیران به تصویب رسانده و بخش هایی هم نیازمند تصویب در مجلس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.