زلزله نقاط بسیاری در کشورمان را لرزانده است . بر اساس اخبار مرکز این زلزله شدید در عراق است . اخبار تکمیلی و لحظه ای را در جماران بخوانید.

به گزارش جماران، زلزله دیشب در مناطق غربی کشور خسارات ناگواری برجای گذاشت . اهم اخبار این زلزله را در ادامه می خوانید:

 

 

حضور مجدد فرمانده کل سپاه در منطقه زلزله زده غرب کشور

مسئول روابط عمومی کل سپاه از حضور مجدد سرلشکر جعفری در منطقه زلزله زده غرب کشور برای بررسی مراحل جدید اقدامات امداد و خدمت رسانی سپاه و بسیج به زلزله زدگان در صبح امروز (یکشنبه) خبر داد.

 

 

نوبخت: به هر خانوار روستایی زلزله زده 25 میلیون و به هر خانوار شهری 35 میلیون تومان با سود 4 درصد اختصاص می یابد

 

 

نوبخت طی سخنانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره تسهیلات به واحدهای آسیب دیده مسکونی شهری و روستایی بر اثر زلزله کرمانشاه گفت: آنچه که بعد از سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت وزیران به مناطق زلزله زده صورت گرفت می بایست بلافاصله دولت مراتب همدردی عملی خود با آسیب دیدگان زلزله را داشته باشد، به همین جهت در اولین دستور هیئت وزیران چگونگی چهار سرفصل احداث، مرمت خانه ها، تامین لوازم منزل و اسکان موقت مطرح شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: برای احداث از دو محل قرار شد به خانوارهای آسیب دیده کمک شود، یکی از طریق تسهیلات ارزان قیمت که برآورد شده با توجه به اینکه 11 هزار خانوار روستایی و 4500 خانوار شهری دچار آسیب شده‌اند به هر خانوار روستایی 25 میلیون تومان و به هر خانوار شهری 35 میلیون تومان با سود 4 درصد اختصاص یابد. علاوه بر تسهیلات نوسازی دولت به هر خانوار روستایی 5 میلیون تومان و به هر خانوار شهری نیز 6 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌کند که سرجمع تسهیلات 659 میلیارد تومان و 281 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض است که کمک بلاعوض از خزانه و وام را از منابع بانکی پرداخت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: همه بانک ها موظف شدند بر اساس دستورالعمل رئیس کل بانک مرکزی همکاری کنند. این موضوع در هیئت دولت تصویب شد و به آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز ابلاغ شد. دکتر سیف نیز گفتند که بخشنامه ها ابلاغ شده است، و اینکه باید چه مقدار و چگونه پرداخت شود نیز ابلاغ شد. به سازمان برنامه و بودجه نیز دستورالعمل پرداخت تسهیلات ابلاغ شده است.

نوبخت گفت: در مصوبه هیئت وزیران درباره بدهکاران بانکی در مناطق زلزله زده نیز مشخص شد که دو سال بدهی ها امهال شد و تسریع شد که برای پرداخت وام جدید وام قبلی مد نظر نباشد. ابلاغ دولت و اعلام آمادگی بانک مرکزی بر این بود که سخت گیری‌های قبل نباشد تا مشکلات برطرف شود. ما همه مبلغ تصویب شده یعنی 281 میلیارد تومان را تخصیص دادیم و با توجه به اینکه خزانه مبلغ را دریافت کرده در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد تا کارها با سرعت انجام شود.

وی گفت: در زمینه ساخت و ساز بنیاد مسکن مسئولیت ساخت و ساز را به عهده می گیرد. مردم خودشان می توانند کار ساخت و ساز را انجام دهند و بنیاد مسکن در ارائه تسهیلات کمک خواهد کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: رعایت اصول فنی باید در نظر گرفته شود و رعایت شود تا ساخت و سازهای محکمی داشته باشیم. در زلزله رودبار تاکید بر شناژبندی بود و مردم اعتراض داشتند اما همه واحدهایی که شناژبندی شده بود مشکل نداشتند، بنابراین مردم با نظارت بنیاد مسکن کار ساخت و ساز را انجام دهند.

وی بیان کرد: خانه های 4500 خانوار شهری و 11 هزار خانوار روستایی نیاز به بازسازی دارد که قرار شد به میزان 12 میلیون تومان به صورت تسهیلات و 2 میلیون به صورت بلاعوض به خانوارهایی که نیاز به مرمت و بازسازی دارند تعلق گیرد.

نوبخت در ادامه درباره تسهیلات برای تامین لوازم ضروری نیز گفت: آنچه پیشنهاد شده بود 3 میلیون تومان برای لوازم خانگی و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض بود اما رئیس کل بانک مرکزی رقم را بالاتر بردند که قرار شد 10 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه در اختیار خانوارهای زلزله زده برای تامین لوازم ضروری قرار گیرد علاوه بر آن کمک دو میلیون بلاعوض نیز اختصاص می یابد. برای اسکان موقت نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده که بلاعوض در اختیار خانوارهای شهری و روستایی قرار خواهد گرفت تا زمانی که ساخت و سازها انجام می شود بتوانند اسکان داشته باشند. رئیس جمهور دستور دادند که کمک ها به موقع پرداخت شود و اسکان به سرعت انجام شود.

وی افزود: تمامی دستگاه ها باید کارها را زیر نظر استاندار پیگیری کنند و همین جا از زحمات کلیه افراد و نهادهایی که کمک کردند تشکر می کنم.

نوبخت گفت: زمان بازپرداخت تسهیلات 15 ساله و 3 سال هم دوره مشارکت و 12 سال هم دوره اقساط خواهد بود. برای تعمیر نیز بازپرداخت هفت ساله و برای لوازم خانگی بازپرداخت ها 5 ساله خواهد بود.

وی درباره خسارت به اماکن دولتی نیز گفت: باید خسارت ها به اماکن و ابنیه دولتی برآورد شود و بعد در هیئت دولت بررسی شود. باید رقم به بنیاد مسکن داده شود تا پرداخت ها صورت گیرد، بنابراین برای زمان دریافت تسهیلات باید بگویم که اگر وعده می دهیم باید عمل کنیم و پرداخت ها تا یک ماه آینده خواهد بود، اما عمده تمرکز روی اسکان اضطراری و کمک رسانی است.

بر اساس این گزارش به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سخنگوی دولت افزود: رئیس جمهور سه ارجاع وظیفه داشتند. اول به بنیاد مسکن بود که باید در ساخت و ساز ها نظارت داشته باشد. دوم به هلال احمر در امر کمک رسانی و مسئولیت سوم اطلاع رسانی بود که آن را فقط به عهده صدا و سیما دانستند و از مردم خواستند فقط خبرها را از رسانه ملی پیگیر باشند. از رسانه ملی که لحظه به لحظه پیگیر هستند و اطلاع رسانی به موقع دارند تشکر می کنیم.

 

استاندار کرمانشاه: ۱۲ میلیون تومان به تمامی خسارت‌دیدگان زلزله در استان کرمانشاه پرداخت می‌شود

بازوند در نشست ستاد مدیریت بحران: از فردا شنبه 27 آبان باید تمام ادارات دولتی و بانکها در مناطق زلزله‌زده در محل کار خود حاضر باشند و در صورتی که ساختمان اداره‌ای تخریب شده باشد، ارائه خدمات در زیر چادر یا کانکس انجام شود.

 

 

 

بیماری دامی در مناطق زلزله‌زده گزارش نشده است

 

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی اعلام کرد که براساس ستاد تشکیل شده و ضوابط موجود در راستای چگونگی مدیریت جمعیت دامی در مناطق زلزله‌زده ضمن تامین نیازها و کمبودهای کرمانشاه از طریق استان های معین جمع آوری و معدوم سازی دام های تلف شده و واکسیناسیون جمعیت زنده دامی برای جلوگیری از شیوع بیماری صورت می گیرد اما تاکنون هیچ گزارشی در زمینه شیوع بیماری در مناطق زلزله‌زده نداریم.

 

پایان عملیات اسکان اضطراری زلزله‌زدگان

 

رئیس جمعیت هلال احمر از توزیع 55 هزار دستگاه چادر در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: تقریبا اسکان اضطراری به صورت صددرصدی صورت گرفته است و ممکن است برخی از مناطق به لکه‌گیری‌هایی نیاز داشته باشد.

 دکتر علی اصغر پیوندی که برای بازدید از مناطق زلزله‌زده و روند امدادرسانی امروز نیز به استان کرمانشاه سفر کرده است، گفت: در حال حاضر حدود 100 ساعت از زلزله غرب کشور می‌گذرد. زلزله‌ای که هشت شهر و 1200 روستا را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس هلال احمر اضافه کرد: هلال احمر از دقایق اولیه بعد از حادثه به تخمین آن و امدادرسانی به آسیب دیدگان پرداخت. تمام امکانات بسیج شدند و تیم‌های تخصصی نجات به مناطق اعزام شدند. عملیات نجات در همان شب آغاز شد ولی به خاطر قطعی برق کامل این مساله با مشکلاتی مواجه بود که با این حال عملیات نجات متوقف نشد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اولیه هلال احمر در حوادث نجات جان انسان‌هاست گفت: همه تمرکز ما بر روی این موضوع بود و توانستیم موفقیت زیادی کسب کنیم.

پیوندی درمورد امدادرسانی به حادثه دیدگان نیز گفت: پس از عملیات نجات در چند روز گذشته به اسکان و تغذیه اضطراری پرداختیم و تا امروز صبح بالغ بر 55 هزار دستگاه چادر در شهرها و روستاها توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر درمورد کمبود چادر در بعضی مناطق گفت: در روزهای اول و دوم به خاطر وحشت مردم از حادثه و برخی بی‌نظمی‌ها در توزیع چادر مشکلاتی ایجاد شد اما خوشبختانه در حال حاضر وضعیت بهتر شده است.

پیوندی با اشاره به امداد هوایی در زلزله کرمانشاه گفت: همکاران من در امداد هوایی بسیار خوب درخشیدند و این موضوع مورد تقدیر رئیس‌جمهور نیز قرار گرفت. با توجه به پراکندگی روستاها، امدادرسانی کار سختی بود که امداد هوایی در این راستا کمک زیادی به ما کرد.

 

 

دلیلی برای پنهان‌کردن فوتی‌ها وجود ندارد

 

نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو با تاکید بر اینکه مردم باید به آمار ارائه شده از سوی ستاد بحران درخصوص تعداد فوت‌شدگان و مجروحان توجه کنند، گفت: هیچ دلیلی برای پنهان کردن آمار فوت شدگان زلزله وجود ندارد، قطعا اعلام آمار درباره کشته شدگان آن هم به یکباره بیش از دو برابر خلاف واقعیت است و ممکن است تحت تاثیر فضای احساسی چنین سخنی طرح شده باشد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به طرح موضوع افزایش دو برابری آمار فوت شدگان زلزله گفت: شخصا از ساعات اولیه زلزله به صورت میدانی در مناطق زلزله زده حضور داشتم، قاطعانه اعلام هرگونه آماری به غیر از آنچه که ستاد بحران اعلام کرده را تکذیب می‌کنم چون مطمئنم ستاد بحران آمارها را صادقانه بیان کرده و دلیلی ندارد که آمار کشته‌ها کم و زیاد اعلام شود.

وی افزود: مسوولان ستاد بحران در هر محله و شهر و منطقه و روستا حضور پیدا کرده در این مناطق مراسم سوگواری برگزار می‌شود حتی در مناطقی که احتمال داده می‌شود افرادی زیر آوار مانده باشند ابتدا تحقیق محلی انجام شده مبنی بر اینکه مفقودی وجود دارد یا خیر و بعد از آن وارد عملیات می‌شوند. محور این گزارشات براساس افراد محلی در روستاها و شهر است چون خود مردم بیشتر در جریان تلفات هستند.

فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه اکنون سرنوشت همه مردم بعد از وقوع زلزله اعم از کشته شدگان و مجروحان مشخص شده است، گفت: در این راه فضای مجازی کمک بسزایی به ما کرد به طوری که اگر فردی گم شده بود بلافاصله با کمک‌های مردمی انسان‌دوستانه از طریق فضای مجازی پیدا شد. لذا شدیدا ارائه هرگونه آمار غیر از آنچه ستاد بحران اعلام کرده را تکذیب می‌کنم.

 

نماینده کرمانشاه: بیش از ۱۰۰۰ نفر جان‌باختند؛ اینجا قیامت است

 

احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به بازدید‌ امروز خود از روستاهای حاشیه سرپل‌ذهاب، قصر شیرین و ثلاث باباجانی گفت: متاسفانه هنوزاقلام در همه روستاها توزیع نشده است، شاید فقط ۱۰ درصد روستاها چادر گرفته باشند. روستاهایی وجود دارد که نود درصدشان از میان رفته است، وضع خیلی نامناسب است.

وی با انتقاد از نحوه پوشش خبری صداوسیما ادامه داد: صداوسیما به گونه‌ای پوشش می‌دهد که انگار همه چیز برقرار است، رسانه ملی با پوشش خبری ناکارمدش در حق کرمانشاه ظلم و خیانت کرد.

صفری هلال‌احمر را دچار ضعف مدیریتی دانست و گفت: هلال‌احمر هم بسیار دست‌پاچه عمل کرده است، انگار این بار اول است که چنین اتفاقی در کشور می‌افتاد. هلال احمر آنقدر بی‌نظم و تدبیر و بدون مدیریت عمل می‌کند که خود نیاز به ستادی برای رفع مدیریت بحرانش دارد. البته طبیعی است وقتی از هر شهرستانی ۸۰ درصد مدیران را بومی انتخاب می‌کنیم، نشان می‌دهد، فکر چنین روزی را نکردیم، چراکه اکثرا داغدار شده و یا خانه خود را از دست داده‌اند، درنتیجه مدیریت بحرانی در شهرستان وجود ندارد.

 این نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیریت بحران استان و کشور باید تیم‌های سه نفره منحصرا برای اسکان، آواربرداری، مدیریت توزیع پوشاک، مدیریت توزیع مواد غذایی تشکیل می‌دادند. بعد از هفتاد و دو ساعت شرایط تغییر نکرده است البته مردم کمی آرام شده‌اند اما گرسنه هستند. وقتی یک وانت اقلام وارد منطقه می‌شود، سریع خالی‌اش می‌کنند آنهایی که زورشان می‌رسد اقلام را به داخل چادر می‌برند اما آنهایی که سیاه‌پوش و داغدار هستند یا خجالت می‌کشند، گرسنه می‌مانند. برای مثال روستای «قلمه‌ذهاب» هشتاد خانوار دارد و هنوز هیچ چیز به دستشان نرسیده است شرایط روستای «بیامه علیا» نیز همین است.

صفری افزود: اینجا قیامت است و ریشه اساسی مشکلات هم نبود مدیریت بحران است. البته نسبت به روزهای گذشته شرایط بهتر شده است، آب معدنی و خوارکی رسیده است اما از نظر پوشاک، چادر و لوازم گرمایشی دچار مشکل هستیم و هوا نیز روز به روز سردتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تعداد کشته‌شدگان زلزله بیشتر از آمار اعلامی است، گفت: مسئولان خبر ندارند، من خودم به روستایی سرزدم که گفتند بیست نفر را همان روز اول خودشان خاک کرده‌اند این افراد جزو آمار جانباختگان به حساب نمی‌آید. به نظر من بیش از ۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست دادند، فقط در یک کوچه در سرپل ذهاب هفتاد نفر کشته شده‌اند، در مسکن مهر بیش از ۲۵۰ نفر جان باختند.

 این نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید خود از مناطق صفر مرزی ادامه داد: قصرشیرین شرایط خوب بود، اما به روستاها رسیدگی نشده بود و مردم برای گرفتن غذا و دارو کنار هلال‌احمر تجمع کرده بودند. البته خودمان نیز به خودمان رحم نمی‌کنیم. سال‌های ۵۹ در جریان درگیرهای داخل عراق به خانواده‌های کرد عراقی در خانه خود یک یا دو سال پناه می‌دادیم. اما امروز برادر به برادر رحم نمی‌کند، یکی در خانه زندگی می‌کند و دیگری کنار در خانه ویران شده نشسته و بی تفاوت از کنار هم می‌گذرند. نمی‌دانم  آیا برخی به قیامت و آخرت اعتقاد ندارند؟ من امرروز به مردم هم گفتم دائم دولت دولت نگویید، ما کٌردیم غیرت، داریم باید هوای همدیگر را داشته باشیم.

صفری در انتها در پیشنهادی گفت: یک عده از استان‌های همجوار آمده‌اند و مانع رسیدن امداد به مردم نیازمند می‌شوند البته این مشکل در بم هم وجود داشت، اما مدیریت شد. باید در مبادی ورودی و خروجی ایست و بازرسی وجود داشته باشد کمک‌ها تحویل گرفته شود و بازرسی شود که فرد زمان بازگشت چیزی را با خود برنگرداند. افراد بی‌وجدان، به زور چادر گرفته و بعد آن‌ها را می‌فروشند.        

 

 کشف و ضبط محموله چادرهای هلال احمر که توسط یک نفر در محله ای  در کرمانشاه پنهان شده بود

 شهروندان فهیم، خانه را به نیروی انتظامی معرفی کرده بودند

 

 

بیمه آرمان خسارت زلزله زدگان مسکن مهر کرمانشاه را پرداخت می کند

 

به گزارش  جماران، ندا کسری  درباره وضعیت مرهونه بانکی و بیمه مسکن‌های مهر استان کرمانشاه که در حادثه زلزله اخیر صدمات بسیاری به آنها وارد شد گفت: مسکن‌ مهر استان کرمانشاه دارای مرهونه بانکی است و مشمول بیمه حوادث غیرمترقبه که زلزله را نیز پوشش می‌دهد بوده‌اند.

وی افزود: مسکن مهر کرند غرب، سرپل ذهاب و اسلام آباد در این زلزله آسیب دیده‌اند که مدیر استان نیز روز گذشته از آنها بازدید کرده است.

کرمانشاهی ادامه داد: شرکت بیمه آرمان بیمه‌گر مسکن مهر این سه شهر بوده که اقدامات در حال انجام است. به

رییس اداره کل تسهیلات بانک مسکن تصریح کرد: به دلیل اینکه مبلغ خسارت بر مبنای مانده بدهی است و زمان امضای قرارداد فروش اقساطی افراد متفاوت بوده، مبلغ هر یک با دیگری تفاوت دارد که مجموع این رقم را شرکت بیمه باید اعلام کند.

 

 

 گزارش کمیسیون عمران مجلس از خسارات زلزله کرمانشاه هفته آینده تکمیل و در صحن قرائت می شود

صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس دهم، درباره به میزان آسیب دیدگی ساختمان ها و مسکن مهر شهر کرمانشاه و حومه آن   گفت: آمار قطعی هنوز مشخص نشده است اما تاکنون به طور تقریبی 12 هزار واحد مسکونی شهری و 6 هزار واحد مسکونی روستایی دچار آسیب دیدگی و ویرانی شده اند. امروز هم عده ای از اعضای کمیسیون عمران مجلس در منطقه زلزله دیده حضور پیدا کرده اند تا از طریق گزارش میدانی، گزارشی جامع و کامل تهیه نمایند و در هفته آینده در جلسه کمیسیون این گزارش تکمیل گردد و به صحن اصلی مجلس جهت قرائت اعطا گردد....

 

برای مشاهده اسامی جانباختگان حادثه زلزله روی لینک زیر کلیک کنید

اعلام اسامی 353 نفر از جان باختگان زلزله کرمانشاه

پزشکی قانونی استان کرمانشاه اسامی ۳۵۳ نفر از جانباختگان زمین‌ لرزه کرمانشاه را اعلام کرد.

 

 تعداد مجروحین زلزله کرمانشاه به 9388 نفر رسید

1011 نفر در کرمانشاه و 340 تن در بیمارستان های تهران، البرز و همدان بستری هستند

 1303 عمل جراحی روی مجروحین انجام شده است

 

 

استاندار کرمانشاه: برآور اولیه ما این است که ۴۰ هزار خانه در زلزله اخیر خسارت دیده و تخریب شده اند

 

تکذیب کمک میلیون دلاری ولیعهد ابوظبی به زلزله‌زدگان ایرانی

 سخنگوی وزارت امور خارجه درباره خبری که در فضای مجازی مبنی بر تماس تلفنی ولیعهد ابوظبی با رئیس جمهوری ایران و پیشنهاد کمک امارات به زلزله‌زدگان کرمانشاه منتشر شده گفت: 

این خبر اساسا جعلی و کذب است و چنین تماس و پیشنهادی انجام نشده است

 

رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای با حضور رؤسای قوای سه‌گانه و تنی چند از مسئولان:

همدردی مسئولان با زلزله‌زدگان در عرصه عمل و کمک با قوت ادامه یابد

در این غم با مردم و مرزبانان دلیر کرمانشاه شریکیم

 

آواربرداری از ظهر امروز پایان یافت

 معاون استاندار کرمانشاه در جمع خبرنگاران:

حدود ۱۱ هزار واحد مسکونی و روستایی در مناطق زلزله‌زده‌ صددرصد تخریب شده است.

قرار شد در واحد روستایی ۵ میلیون کمک بلاعوض و ۲۵ میلیون وام با بهره کم داده شود.

۵ هزار واحد شهری صدرصد تخریب شده است که به هر واحد شهر نیز ‌‌۳۵ میلیون تسهیلات کم بهره داده می‌شود.

برآورد اولیه از میزان خسارت به زیرساخت ها حدود ۱۸۰۰ میلیارد است

 



سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه:

نیازمندی های مردم عمدتا چادر ، پتو ، آب آشامیدنی و نان گرم است

احداث منازل روستایی به سپاه و بسیج واگذار شده است

پس از پایان عملیات آواربرداری ، احداث منازل را به سرعت انجام می دهیم.

برای حفظ امنیت مردم و بازکردن جاده ها نیز تمهیدات لازم صورت گرفته است

 


نحوه توزیع نامناسب غذا و آب بین مردم در سرپل ذهاب 

 

 فیلم حمله راهزنان به محموله چادرهای زلزله زدگان 

 

 

مردم فریب اخباری مبنی بر وقوع زلزله در ساعات آینده را نخورند

-خبر وقوع زلزله در ساعات آینده  در آذربایجان غربی ، زنجان و لرستان  کذب محض است

-برخی رسانه ها با تقطیع سخنان یک استاد دانشگاه تیتر هایی وحشت برانگیز به کار برده اند و گفته اند زلزله های بزرگی در راه زاگرس است

-مردم توجه داشته باشند که جایی به نام مرکز لرزه نگاری آمریکا تا کنون در این زمینه  چیزی نگفته است 

-در همین رابطه دکتر عکاشه پدر علم زلزله شناسی در مصاحبه  با خبر فوری گفت:

پایگاه لرزه نگاری آمریکا غلط کرده که بخواهد پیش بینی #زلزله بکند، همچین چیزی اصلا صحت ندارد و این مطالب ساخته و پرداخته خود ماست و بشر تاکنون به علم پیش‌بینی زلزله دست نیافته است.

رسانه های معاندی که بحث آزمایش های هسته ای و یا هارپ رو مطرح می‌کنند، دروغ‌گو هستند

 

 پیش بینی دفن 150 نفر بدون مجوز

 

مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمانشاه با انتقاد از نبود فضای مناسب جهت معاینه اجساد  جان‌باختگان زلزله، گفت: هم اکنون اجساد در فضای باز معاینه می‌شود و حتی چادر هم برای این کار در اختیار نداریم.

محمدعلی منشی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به زلزله اخیر در استان، گفت: متاسفانه در این حادثه بسیاری هموطنان جان خود را از دست دادند و در حال حاضر 430 گواهی فوت برای جان باختگان این حادثه صادر شده است.

منشی‌زاده از اعزام تیم‌های پزشکی قانونی به مراکز زلزله زده خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر یک تیم در شهرستان ثلاث باباجانی، دو تیم در شهرستان سرپل‌ذهاب، یک تیم در قصرشیرین و یک تیم نیز در دالاهو مستقر است.

وی با انتقاد از نبود فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های پزشکی قانونی، گفت: در حال حاضر تیم‌های مستقر در مناطق زلزله زده در فضای باز کار معاینه اجساد را انجام می‌دهند و حتی چادر هم در اختیار آنها قرار داده نشده است.

 

 اگر نمی توانید به حساب های اعلامی کمک واریز کنید این متن را بخوانید 

 

راه سریع برای واریز  کمک هایی نقدی

 

 برای تسهیل در جمع آوری کمک های مردمی؛

 

کد #724* و شماره گیری آن از طریق تلفن همراه برای جمع آوری کمک های مردمی جهت زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص یافت/ از پرداخت هرگونه وجه به حساب‌های غیر معتبر خودداری کنید

شماره گیری کد #724* از طریق تلفن همراه برای جمع آوری کمک های مردمی جهت زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص یافت

 

طبق آخرین آمارها ۴۳۰ تن از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند و ۷۴۶۰ تن نیز مجروح شده‌اند

 

رییس جمهور روحانی در کرمانشاه: 

-همه مردم ایران در کنار کرمانشاه هستند

-دولت با همه توان خود برای یاری آسیب دیدگان وارد عمل شده است

-هیچ ایرانی نیست که امروز به فکر مردم کرمانشاه نباشد

-مسوول اصلی بازسازی بنیاد مسکن است 

-قدردانی از ابراز همدردی کشورها

رییس‌ جمهور با تاکید بر اینکه "همه مردم ایران در کنار کرمانشاه هستند"، به آسیب دیدگان از زلزله اطمینان داد که دولت با همه توان خود برای یاری آسیب دیدگان ، وارد عمل شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تلاش خواهد کرد تا این معضل را حل و فصل کند

 

 

رئیس‌جمهور روحانی برای برای بازدید میدانی مناطق زلزله‌زده تهران را به مقصد کرمانشاه ترک کرد.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برای برای بازدید میدانی مناطق زلزله‌زده تهران را به مقصد کرمانشاه ترک کرد و دقایقی دیگر وارد این استان خواهد شد.

 

هیاتی ویژه از سوی رهبر معظم انقلاب به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه سفر کرد.

به گزارش جماران، هیاتی ویژه به سرپرستی حجت الاسلام و المسلمین معزی از سوی مقام معظم رهبری که به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه سفر کرده است دقایقی پیش وارد مناطق زلزله‌زده شد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی (نماینده ولی فقیه در هلال احمر) و حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی (نماینده مجلس خبرگان رهبری در کرمانشاه) در هیئت اعزامی از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور دارند.

 

 

زمین‌لرزه ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر مرز ایران و عراق حوالی قصر شیرین را لرزاند

 

 رییس اورژانس کشور: عملیات امداد و جست‌وجو تقریبا تمام شده است

کولیوند:

تقریباً عملیات امداد و جست‌وجو تمام شده و فردا کار تکمیل بیمارستان‌های صحرایی انجام می‌شود. 

در حال حاضر نیز دارو، تجهیزات و دپوی خون به اندازه کافی وجود دارد.

فردا کار سرکشی به روستاها و اقدامات لازم برای مصدومان سرپایی انجام می‌شود. همچنین تیم‌های بهداشت محیط و سلامت روان نیز مستقر می‌شوند

 

 

درخواست استاندار کرمانشاه از مردم 

استاندار کرمانشاه در برنامه نود اعلام کرد: هموطنانی که میخواند کمک های غیرنقدی بفرستند بدانند که به پتو، چادر مسافرتی، آب معدنی، کنسرو و خرما نیاز بیشتری داریم

 

 فردا در سراسر ایران عزای عمومی است

 

هیئت دولت با صدور بیانیه ای ضمن تسلیت حادثه تلخ و اندوهبار زلزله غرب کشور و ابراز همدردی با خانواده قربانیان و  آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه ،فردا سه شنبه بیست و سوم آبان ماه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد

 

 فلاحت پیشه: بیمارستان دوم اسلام آباد غرب چند ماه پس از افتتاح فرو ریخت

 

دیشب صدها مصدوم #زلزله را در حیاط بر روی این تحت ها پذیرش کرده اند،پرسنل خدوم بیمارستان مجبور شدند ١٢٤ تخت بیمارستان جدید را با بیمارانش جلوی سرمای بیرون مداوا کنند.

تاسف آور اینکه بیمارستان کهنه شهر با ٣٠ سال قدمت آسیب جدی ندید، چندیدن نفر قربانی خیانتی شدند که فقط وقتی افشا میشود که ده ها خانواده مظلوم را داغدار کرده است.

اگر بیمارستان اسلام‌آباد غرب ویران نمی‌شد، آمار تلفات بسیار کمتر بود.

 

اسامی تعدادی دیگر از جانباختگان زلزله کرمانشاه

شهر ثلاث باباجانی :

1. خورشید احمدی فررزند محمود

2. خاتون فیضی فرزند فرج

3. مهیار بدری فرزند غریب

4. پوریا ملکی فرزند بهرام

5. تارا رضایی فرزند عابد

6. فلاح میری

7. خاصیه مرادی فرزندد رحیم

8. عزیز مریدی فرزند مصطفی

9. حسن امامی

 

شهر سرپل ذهاب :

1. زینب فرضی 

2. مانیسا ویسی — فرزند منصور

3. فریدون سلطانی — فرزند یدالله

4. ابراهیم رمضانی میراحمدی — فرزند محمد رشید

5. حدیث کرمی

6. میثم کرمی

7. سید توران البتکین — فرزند سید سیفور

8. پرنیا البتکین — فرزند سیاوش

9. پیمان شکری —

10. هما رضایی— فرزند رضا

11. اکبر دامن خورشید ف حیدر

12. فریده اسماعیلی ف امان اله

13. اکرم سنجابی — فرزند حسین

14. جبرئیل جامع — فرزند عبداله

15. انور یوسفی — فرزند محمد 

16. محمدمتین رحمتی نظرآبادی — فرزند حسین

17. آیلین مرادیان ف مسلم

18.ظفر عطایی ف عبداله

 ازگله :

1. خداکرم ده بالایی — فرزند محمدباقر

2. رشید صوفی

3. مانی صوفی — فرزند رشید

4. عطیه رسولیان

5. امیر یوسفی

6. عبداله محمودی — فرزند فتاح

 

کرمانشاه :

1. مینا زارع فرزند قدرت اله - شهر کرمانشاه

 

 اسلام آباد غرب :

1- خاور ویسی

2- سمیرا پورمحمدی — فرزند اسد

3- سید قاسم ساداتی — فرزند سید صفر

4- منظر یاری قره بلاغی — فرزند رستم

5- والیه مرادی — فرزند طاهر

6- معصومه فتاحی — فرزند خسرو

7- گلاویژ حسین — قادری فرزند حاتم

8- بهزاد صادقی ده ابراهیمی — فرزند حبیب

9- مبینا رضایی — فرزند علی میت

10- ثریا محمدی — فرزند امیر

11- بردیا باقری — فرزند مجتبی

12- انا میرزایی — فرزند داود بخش

13- فاضل غلامی — فرزند محمد 

14- سید سپهر حسینی — فرزند سید گودرز

15- سیده کوثر حسینی — فرزند سی گودرز

16- نرگس زارع — فرزند عبداله

17- الهی کرمی

18- صدیقه قنبری

قصر شیرین :

1. شریف نوروزی -فرزند محمدخان

2. حسن مرادی ف خدامراد

3. داریوش مرادی وند ف احمد

4. فاطمه نعیمی جگرلویی ف علیمراد

5. قمرناز نوروزی ف جاسم

6. اسداله مرادی ف مراد

7. فرامرز حبیبی ف ملک 

 

 

فیلم/ پس لرزه شدید در حین آوار برداری در  سرپل ذهاب و به خطر افتادن جان نیروهای امدادی

 

 

5 اثر تاریخی کرمانشاه در اثر زلزله آسیب دیده است

سازمان لرزه‌نگاری شهر ازگله را کانون زلزله در مرز ایران و عراق اعلام کرده که تنها پنج کیلومتر با خاک عراق فاصله دارد. براساس گزارش‌های استانداری و فرمانداری، استان کرمانشاه و شهر ثلاث باباجانی، جوانرود، قصرشیرین و سرپل ذهاب و دالاهو بیشترین خسارات و تلفات را از این زلزله داشته‌اند و براساس گزارش مدیر کل میراث فرهنگی کرمانشاه، کاروانسرای شاه عباسی، عمارت خسرو و چهارقاپی در شهرستان قصر شیرین، قلعه یزدگرد در شهرستان دالاهو و زیج منیژه در سرپل ذهاب، جزو آثاری هستند که آسیب دیده‌اند.

جلیل بالایی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه گفته است: متأسفانه زلزله شب گذشته به آثار و بناهای تاریخی استان خساراتی وارد کرده است. در اثر زلزله شب گذشته 5 اثر تاریخی در 3 شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و دالاهو آسیب دیده‌اند و سرکشی‌ها به سایر آثار تاریخی برای تخمین درصد آسیب‌های وارده ادامه دارد و اکیپ‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برای تخمین آسیب به محل این آثار تاریخی اعزام شده‌اند.

گرچه مشخص نیست که این خسارات چه میزان بوده ولی کاروانسرای شاه عباسی بیستون مربوط به دوره صفوی یکی از بناهای مهم کرمانشاهاست که در محوطه تاریخی، فرهنگی بیستون واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۵۳ با شمارهٔ ثبت ۹۷۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

او افزود: خوشبختانه اثر جهانی بیستون و طاق بستان هیچ آسیبی ندیده‌اند.

 

 

 اسامی مصدومان انتقالی زلزله غرب ایران به بیمارستان های تهران و البرز

  • بیمارستان امام خمینی(س): ماهان شیخ ویسی، شیوا قنبری، رحمت فتاحی، بلبل عزیزی، خاور فاخر، سهیلا کرمی، ایوب صیفوری، الماس محمودی، جمشید یاری، شهناز مجیدیان، حمید اسماعیلی، اسحاق صادقی، اذر ازادی، پیمان زارعی، اختر مجهودیان، بلال پالانی، سوسن اسپری، توران همتی، زینت مرادی، جهانگیر سلیمانی، سارا الیاسی، شهلا الیاسی، عزیز ولی پناه، نوشین محمدی، شکوفه‌ عزیزخانی، حشمت حشمتی، طوبی قادری، مهدی احمدی، بهزاد غلامیان
  • بیمارستان فیروزگر: نازنین دارابی،فرشته قادری، هیرو الیاسی، فرخنده الیاسی، حسین احدی
  • بیمارستان لقمان: نوید کمری
  • بیمارستان سینا: طوبی نوری، طاهره ازادی، احمد ناصری، فرید احمدی، میثم تبریزی، شیر علی لطفی پور، فریده ملک خطابی، مانوی سلیمی، بهمن تایشه، فاضل تایشه، سعدا… عزیزی، کژال میریزی، امید اقا ویسی،‌معصومه پالانی، عبدالله جاسمیان، علی غلامی
  • بیمارستان شریعتی: پروانه خسروی، فاطمه عباسی، شیما مرادیان، عاشیه کریمی
  • بیمارستان مدنی البرز: مینا قنبری، هما علی مرادی، سعید جامعه ای، امیر احد بابا مرادی، فاطمه امیرفر، صورت سعید مرادی، شاپور زمانی، جوان مرادی،‌هادی صادقی، فاطمه امیری، مریم جوانمیری، فرهاد کوهنگ، فریده کافی،‌زانیار ظاهری،‌علی کرم سلیمانی، مروارید ازادی،‌جلال کاکا مرادی،امید علی قاسمی نیک،‌فاطمه پور کن،شیما مرادیان،‌پرویز فتحی
  • بیمارستان باهنر البرز: جوان میرمرادی،‌محمد امین بهرامی، شاهمراد رضایی،‌محسن ارمند، امین اتش پادی، محمد کاکایی، سهیلا مهرایینی،‌ لیلا کریمی، صدیقه رستمی‌،هادی رستمی، هیرو الیاسی
  • بیمارستان کودکان ( مرکز طبی اطفال): یاسر اسپری
  • بیمارستان امام حسین: جهانبخش دشتله،  سوری عزیزی، عصمت یاوری، شیرین پالانه، راضیه رستمی، فرزانه الیاسی، صابر افرین، بهادر عزیزی، مصیب چهارگانه، گرجی مرادی، امید قادری، فهمیه خداوردی، گوهرکریمی، فائزه مرادی، زهرا نظری (۱۵ نفر) 
  • بیمارستان لقمان: بیژن ملکی، لیلا رستمی، عزیز ارغوان پور، اسدا صادقی مقدم، زهرا منصوری، کتان کرمی، فهیمه صفری پور 
  • (۷ نفر)
  • بیمارستان رسول اکرم: کیوان محبی، لیسیا منصوری، محمد کنعانی، زینت احمدی
  • بیمارستان فیروزگر: عیسی محمدزاده، شیوا نظری، زلیخا محمدی، امنه ویسی 
  • بیمارستان طالقانی: حمیرا نظری
  •  

 

زلزله ای با قدرت ۳.۸ ریشتر حوالی نورآباد استان لرستان را لرزاند

 

 

فرماندار قصر شیرین کرمانشاه: 

◾️مشکل چادر کماکان در قصر شیرین ادامه دارد

◾️امکانات امداد رسانی هلال احمر در حد انتظار مردم نبود

 

 

یک پس‌لرزه بزرگ دیگر در کرمانشاه

▪️بزرگی: 4.5

 محل وقوع: استان کرمانشاه - حوالی قصر شیرین

▪️ تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/08/22 18:30:45

طول جغرافیایی: 45.67

عرض جغرافیایی: 34.38

عمق زمین‌لرزه: 16 کیلومتر

▪️نزدیک‌ترین شهرها:

17 کیلومتری قصر شیرین (کرمانشاه)

19 کیلومتری سرپل ذهاب (کرمانشاه)

34 کیلومتری گیلانغرب (کرمانشاه)

     

 

 تازه‌ترین آمار تلفات زلزله کرمانشاه تا ساعت 17

 

 

407 نفر فوتی و 6700 نفر مصدوم

 

 

اسامی برخی کشته‌شدگان #زلزله کرمانشاه اعلام شد

پزشکی قانونی اسامی ۵۰ نفر از جان باختگان زلزله‌ی کرمانشاه را اعلام کرد؛

*شهر ثلاث باباجانی

1. خورشید احمدی فررزند محمود

2. خاتون فیضی فرزند فرج

3. مهیار بدری فرزند غریب

4. پوریا ملکی فرزند بهرام

5. تارا رضایی فرزند عابد

6. فلاح میری

7. خاصیه مرادی فرزندد رحیم

8. عزیز مریدی فرزند مصطفی

9. حسن امامی

*شهر سرپل ذهاب

1. زینب فرضی -

2. مانیسا ویسی - فرزند منصور

3. فریدون سلطانی - فرزند یدالله

4. ابراهیم رمضانی میراحمدی - فرزند محمد رشید

5. حدیث کرمی

6. میثم کرمی

7. سید توران البتکین - فرزند سید سیفور

8. پرنیا البتکین - فرزند سیاوش

9. پیمان شکری -

10. هما رضایی- فرزند رضا

11. اکبر دامن خورشید ف حیدر

12. فریده اسماعیلی ف امان اله

13. اکرم سنجابی - فرزند حسین

14. جبرئیل جامع - فرزند عبداله

15. انور یوسفی - فرزند محمد 

16. محمدمتین رحمتی نظرآبادی - فرزند حسین

*ازگله

1. خداکرم ده بالایی - فرزند محمدباقر

2. رشید صوفی

3. مانی صوفی - فرزند رشید

4. عطیه رسولیان

5. امیر یوسفی

6. عبداله محمودی - فرزند فتاح

*کرمانشاه

1. مینا زارع فرزند قدرت اله - شهر کرمانشاه

*اسلام آباد غرب

1- خاور ویسی

2- سمیرا پورمحمدی - فرزند اسد

3- سید قاسم ساداتی - فرزند سید صفر

4- منظر یاری قره بلاغی - فرزند رستم

5- والیه مرادی - فرزند طاهر

6- معصومه فتاحی - فرزند خسرو

7- گلاویژ حسین - قادری فرزند حاتم

8- بهزاد صادقی ده ابراهیمی - فرزند حبیب

9- مبینا رضایی - فرزند علی میت

10- ثریا محمدی - فرزند امیر

11- بردیا باقری - فرزند مجتبی

12- انا میرزایی - فرزند داود بخش

13- فاضل غلامی - فرزند محمد 

14- سید سپهر حسینی - فرزند سید گودرز

15- سیده کوثر حسینی - فرزند سی گودرز

16- نرگس زارع - فرزند عبداله

17- الهی کرمی

18- صدیقه قنبری

 

فرماندار ثلاث باباجانی: مشکل اسکان زلزله‌زدگان را داریم

اکبری: متاسفانه برای خدمات رسانی به مردم کمبودهایی داریم، زیرا هنوز آب، نان، چادر و پتوی کافی برای توزیع بین زلزله‌زدگان به دست ما نرسیده است.

 

سردار غیب پرور: بسیج با تمام توان آمادگی دارد در بخش مسکن عزیزان زلزله زده ورود کند.

 

نیروهای بسیج در استانهای زلزله زده ورود خوبی داشتند.

ستاد ویژه مناطق زلزله زده را به فرماندهی سردار فضلی جانشین سازمان و عضویت بنیاد تعاون بسیج و بسیج سازندگی تشکیل دادیم. 

بسیج جامعه پزشکی و بسیج مهندسین عمران تشکیل دادیم.

گردان‌های بیت المقدس و سپاه نبی اکرم کرمانشاه از همان ساعات نخستین زلزله با تمام ظرفیت و تجهیزات حضور پیدا کردند.

گروههای جهادی دانشجویی در حال اعزام هستند.

بسیج با تمام توان آمادگی دارد در بخش مسکن عزیزان زلزله زده ورود کند.

 

 

 

* ساعت 16 امروز : ۳۹۵ کشته و ۶۶۵۰ زخمی تاکنون

 

 

آمار جانباختگان حادثه زلزله کرمانشاه به 372 نفر رسید

 

بازدید فرماندهان سپاه و ارتش مناطق زلزله‌زده

photo_2017-11-13_13-38-16

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به نیروهای مسلح دستور داد امکانات خود را در اختیار حادثه دیدگان قرار دهند

به گزارش  جماران در پی وقوع زلزله شب گذشته در استان‌های غربی کشور، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی از نیروهای مسلح خواست تا امکانات امدادی خود را در اختیار حادثه دیدگان قرار دهند. 

 

 

۲۴۳ نفر فقط در شهرستان سرپل‌ذهاب جان خود را از دست داده‌اند

 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور: تعداد جان باختگان زلزله به 328 نفر رسید

بهنام سعیدی براساس آخرین آمار اعلام شده تعداد جانباختگان زلزله به تفکیک مناطق مختلف درگیر به شرح ذیل است: کرمانشاه 10،  جوان رود 3، دلاهو 14، سرپل ذهاب 236، ثلاث بابا جانی 15، اسلام آباد غرب 22، قصرشیرین 28 کهدر مجموع 328 نفر تا این لحظه جان خود را از دست داده اند.

به گزارش تسنیم، به دنبال وقوع زلزله 7.3 ریشتری در ازگله کرمانشاه، برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.

 

 

هم اکنون زلزله نسبتا شدیدی قصرشیرین را دوباره لرزاند

 

افزایش شمار جانباختگان به 328 نفر

 

 

زلزله در کوهدشت لرستان 16 مصدوم برجای گذاشت

 

گزارش وزیر نیرو به ریییس جمهور درباره وضعیت آب و برق مناطق زلزله زده و  استان کرمانشاه

 

رییس جمهور در گفت و گو با وزیر نیرو ضمن بررسی و اخذ گزارش از وضعیت تامین آب و برق مناطق زلزله زده، دستورات لازم را برای اولویت بخشیدن به تامین سریع نیازهای این مناطق صادر کرد...

 

 

پیام تسلیت آیت‌الله نوری همدانی به دنبال حادثه تلخ زمین لرزه در غرب کشور 

 

لازم است مسئولان محترم هر چه سریع‌تر با در اختیار گرفتن همه امکانات مادی و معنوی به کمک حادثه دیدگان بشتابند.

 

 

 

شمار جان باختگان به 214 نفر افزایش یافت

 

سعیدی، سخنگوی ستاد مدیریت بحران: هم اکنون 21 فروند بالگرد، 140 دستگاه آمبولانس، 3 فروند هواپیمای ویژه انتقال بیماران و 3 دستگاه اتوبوس آمبولانس در منطقه فعالیت می کنند.

 

 

 

آب شرب شهر و روستا در گیلانغرب قطع است

 

 مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای کرمانشاه :

 

احتمال گل آلود شدن منبع تامین آب سرپل‌ذهاب و قصرشیرین، آماده توزیع آب معدنی بین زلزله زدگان هستیم./ایسنا

 

 

آخرین آمار زلزله استان سلیمانیه عراق

منابع رسمی در منطقه کردستان عراق اعلام کردند براثر زلزله دیشب استان سلیمانیه عراق 11 نفر در دو منطقه کلار و دربندیخان این استان کشته و 130 نفر زخمی شدند 

 

 

پزشکی قانونی استان کرمانشاه اسامی 15 نفر از جانباختگان زلزله دیشب را اعلام کرد: 

✔️ شهر ثلاث باباجانی

1. خورشید احمدی فررزند محمود

2. خاتون فیضی فرزند فرج

3. مهیار بدری فرزند غریب

4. پوریا ملکی فرزند بهرام

5. تارا رضایی فرزند عابد

6. فلاح میری 

7. خاصیه مرادی فرزندد رحیم

8. عزیز مریدی فرزند مصطفی

9. حسن امامی 

✔️ شهر سرپل ذهاب

1. زینب فرضی  

2. مانیسا ویسی — فرزند منصور

3. فریدون سلطانی — فرزند یدالله

4. ابراهیم رمضانی میراحمدی — فرزند محمد رشید

5. حدیث کرمی

6. میثم کرمی

 

 

 

تصاویری جدید از زلزله دیشب در قصر شیرین 

 

photo_2017-11-13_10-13-27

 

سازمان انتقال خون کشور از دارندگان خون با گروه O  منفی درخواست کمک کرد

 

 

ساعت 10 صبح/  آمار مصدومین زلزله شب گذشته در غرب کشور به ۲۵۰۴ نفر رسید.

 

 

بزرگترین پس لرزه ها در یک ساعت گذشته زلزله 

photo_2017-11-13_09-45-12

 

جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در تماس های تلفنی جداگانه با استانداران کرمانشاه، کردستان و ایلام ضمن اطلاع از آخرین میزان خسارات ناشی از زلزله شب گذشته، بر ضرورت بسیج تمام امکانات استان برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان و جبران خسارات تاکید کرد

 

 

ساعت 8 صبح امروز: 

 پزشکی قانونی: آمار جانباختگان زلزله اخیر در کرمانشاه به ۲۰۰ نفر رسید

◾️مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در گفت و گو با میزان از استقرار تیم پزشکی قانونی در مناطق زلزله زده شهرستان‌های سرپل ذهاب، ازگله، ثلاث باباجانی و قصرشیرین خبر داد.

◾️بر اساس بررسی میدانی تیم‌های پزشکی قانونی مستقر در مناطق زلزله زده، ۲۰۰ نفر تاکنون کشته شده‌اند.

◾️اقدامات برای صدور جواز دفن اجساد انجام شده است.

 ◾️مقرر شده اجساد به صورت متمرکز به پزشکی قانونی هر شهرستان ارجاع و در آنجا احراز هویت صورت گیرد

 

 

آخرین آمار تا ساعت 5:20 بامداد 22 آبان:

سعیدی سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور

آمار کشته ها تغییر می کند و احتمال افزایش امار را داریم اما بر اساس اخرین آمار

141 کشته و 866 نفر مجروح شدند.

⭕️فهرست کشته شدگان براساس شهرها بدین شرح است:

⭕️ازگل 4 نفر 

⭕️گهواره 3 نفر

⭕️کرند 13 نفر

⭕️سر پل ذهاب 97

⭕️ثلاث 9 نفر

⭕️اسلام اباد  13 نفر

⭕️قصر شیرین 2 نفر

 

سرپرست اورژانس کشور آخرین آمار مصدومین و فوتی در زلزله غرب ایران را تا این لحظه اعلام کرد:

 سرپل ذهاب ٧١ کشته 

 ثلاث باباجانی١٠ کشته

مجروح  ١٠٠٠ نفر

 

 

فلاحت پیشه: نیروهای امدادی خود را به بیمارستان اسلام آباد غرب برسانند

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس:

◾️۱۱ نفر در روستاهای بریه‌خانی و زردی شهرستان دالاهو به دلیل وقوع زلزله فوت کردند.

◾️فاجعه بیشتر از آن چیزی است که اکنون در اخبار وجود دارد و  آمار تعداد فوتی‌ها و‌ مصدومان حادثه در مناطق روستایی استان کرمانشاه بسیار زیاد است.

◾️بیمارستان اسلام‌آباد غرب پذیرای تعداد زیاد از مصدومان است و‌ حتی مصدومان بسیاری در حیاط بیمارستان مستقر هستند.

 

 

سردار شریف: سپاه ‌‌وارد مناطق زلزله‌زده غرب کشور شد‌/آغاز فعالیت بیمارستان‌های صحرایی سپاه‌

 

◾️از همان ساعت‌های اولیه وقوع زلزله، سپاه استان کرمانشاه و ایلام و مجموعه نیروی زمینی در شمالغرب کشور ضمن حضور در ستاد بحران این دو استان، آمادگی خودشان را برای کمک در بخش‌های مختلف اعلام ‌کردند.

◾️دستورات لا‌زم برای فعال شدن بیمارستان‌های صحرایی سپاه داده شده است

◾️ ‌در چند ساعت آینده بیمارستان‌های صحرایی عملیاتی خواهد شد و دستور لازم داده شده ‌سپاه استان‌های همجوار کمک کنند.

 

 

 

مردم بوکان در خیابان ها

 

photo_2017-11-13_02-20-52

 

*رییس امداد و نجات در ارتباط زنده با شبکه خبر:

بیش از ۷۰ هزار نفر در سرپل‌ذهاب، جوانرود و قصرشیرین به اسکان اضطراری نیاز دارند که بیشتر در روستاها هستند.

 

 

 رییس مرکز لرزه‌نگاری: زمین‌لرزه امشب بزرگ‌ترین زلزله‌ای‌ست که تاکنون در منطقه ثبت شده است

 

 

 

رئیس اورژانس کشور: 61 نفر کشته و 300 مجروح شده اند

 

 

 

محور ایلام به سرابله که بر اثر ریزش کوه بسته شده بود،بازگشایی شد

 

 

جلسه اضطرارى ستاد مدیریت بحران به ریاست وزیر کشور

photo_2017-11-13_01-52-58

 

دستور وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

با دستور وزیر بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موظف شدند نسبت به اعزام کادر درمانی متخصص، تجهیزات پزشکی، آمبولانس و تامین خون مورد نیاز برای مراکز درمانی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در سریعترین زمان ممکن اقدام کنند.

 

 

 

 آمار جانباختگان و مصدومان زلزله از زبان معاون استانداری کرمانشاه:

 

 

۳۰ کشته و ۲۰۰ مجروح تا این لحظه در زمین‌لرزه غرب کشور

 

 

یک پس‌لرزه نسبتا بزرگ دقایقی پیش استان کرمانشاه - حوالی سرپل ذهاب به وقوع پیوست

مرکز لرزه‌نگاری کشور :

زمین‌لرزه دیگری به بزرگی 4.1 ریشتر ساعت 00:46 حوالی سرپل ذهاب را لرزاند این زمین لرزه در عمق 9 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

 

 رئیس سازمان مدیریت بحران: رای دریافت آمار دقیق مجروحان باید بیشتر صبر کرد

 

رئیس سازمان مدیریت بحران:

بنابر اعلام سازمان لرزه‌نگاری کانون زلزله در مرز ایران و عراق (شهر ازگله) بوده که تنها پنج کیلومتر با خاک عراق فاصله دارد.

برای دریافت آمار دقیق مجروحان باید بیشتر صبر کرد؛ آمار فعلاً ضدونقیض است. 

قصر شیرین سرپل‌ذهاب، ازگله و برخی شهرها و روستاهای دیگر خسارت دیده‌اند و گزارش‌هایی از تلفات و خسارات رسیده که تا اطمینان یافتن از آنها، آمار دقیق اعلام نمی‌کنیم.

 

 

 

در اثر وقوع زلزله در لرستان خسارت جانی و یا احتمالی گزارش نشده است

برق برخی مناطق که قطع شده بود وصل شده است

در حال حاضر مشکلی در استان وجود ندارد

 

*فرماندار کرمانشاه: به محض وقوع زلزله ستاد بحران در فرمانداری کرمانشاه تشکیل شد.

 

 

در پی زلزله امشب برق برخی محلات شهر کرمانشاه قطع شد که درحال حاضر برق برخی محلات وصل شده و اکیپ های مربوطه مشغول کار هستند تا برق دیگر محلات نیز وصل شود.

گزارشی از تخریب ساختمانهای مسکونی در کرمانشاه نداشته ایم، در شهرک کرناچی به یک منزل مسکونی آسیب رسید و سه نفر مصدوم شدند.

در روستاهای بخش کوزران نیز هفت نفر به صورت سطحی مصدوم شدند. ضمن اینکه در برخی روستاها نیز قطع برق داشتیم.

تیم های ارزیابی در حال بررسی دقیق تر خسارات این زلزله هستند.

بیمارستان‌های کرمانشاه در حال آماده باش کامل هستند.

از مردم می‌خواهیم به شایعات توجه نکرده و خونسردی خود را حفظ کنند.

 

 

 

* دسترسی ارتباطی با شهرستان سرپل ذهاب حتی با بی سیم هم فعلا میسر نیست

 

 

عکاشه، پدر علم زلزله شناسی ایران:

عراق، کویت و غرب ایران آماده مواجهه با زلزله ی 7.3 ریشتر که در عمق کم آمده، نیستند.

شکر کنیم ۹ شب آمده، نه دیرتر!

 

 

دقایقی پیش دو زمین لرزه 4 و 4.1 ریشتری، سرپل ذهاب و قصر شیرین کرمانشاه را لرزاند

 

تا ماه‌ها باید در انتظار پس لرزه زلزله ۷.۳ ریشتری در غرب ایران بود

مرادی، رییس مرکز لرزه نگاری کشور:

در ایران این زمین لرزه ۷.۳ریشتر اعلام کرد و بقیه موسسات لرزه نگاری بین المللی هم اصلاح کردند

زلزله در مرز استان کرمانشاه و عراق رخ داده، با توجه به اینکه شدت داشته، صدماتی دارد

این زمین لرزه جزو زلزله های کم عمق به حساب می آید

این زلزله شدید، پس لرزه های زیادی دارد و ممکن است ماه ها هم ادامه داشته باشد

این زلزله اصلی بوده و از این به بعد شاهد پس لرزه ها با قدرت کمتر اما تعداد بالاتر هستیم

این زلزله منطقه وسیعی در ایران را لرزانده است، مطمئنا آنهایی که در شهرهای دورتر، زمین لرزه را احساس کرده اند، نباید نگرانی داشته باشند، اما نواحی غرب کرمانشاه، باید امشب را در بیرون بگذرانند

در آن منطقه زلزله بالاتر از ۶.۵ نداشتیم، اما این زمین لرزه کم نظیر بوده است.

 

 

 

امیریان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه:

 10 تیم ارزیاب به مناطق حادثه دیده اعزام شده اند.

پانزده تیم امدادی با تجهیزات کامل به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

6 فروند بالگرد امدادی تا عادی شدن اوضاع در استان مستقر خواهند بود.

امکانات مورد نیاز گرمایشی، پتو و چادر به مناطق حادثه دیده ارسال شده است.

هلال احمر با تمام توان و امکانات خود در خدمت مردم استان است.

 

 

 

دستور رییس جمهور به وزیر کشور پس از زلزله

رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر کشور در جریان روند امداد رسانی به زلزله زدگان و رسیدگی به وضعیت منطقه قرار گرفت و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد

 

 

نقشه گستردگی لرزش زلزله اخیر مرز ایران و عراق که تا نقاط مرکزی ایران و در کویت نیز حس شد:

 

photo_2017-11-13_00-03-52

* شهرستان کنگاور _ روستای سلیمان اباد تخریب تقریبا کامل خانه بر اثر زلزله

photo_2017-11-13_00-00-56

 

 

*مناره مسجد ابو حفصه بزرگترین مسجد تاریخی  شهر خانقین در عراق در اثر زلزله فرو ریخت...

 

 

* آثار زلزله در شهرک الهیه کرمانشاه 

photo_2017-11-12_23-53-20

 

 اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش; 

در پی وقوع زلزله در استانهای غربی کشور و احتمال ایجاد خسارت در ساختمان مدارس ، مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس خصوصا در استانهای ایلام ، کرمانشاه و لرستان حتما قبل از حضور دانش آموزان در مدرسه ، نسبت به کنترل وضعیت بنای مدرسه اقدام نمایند و از عدم احتمال ریزش سقف و دیوار و ... اطمینان حاصل نمایند. 

بدیهی است مدارس خشتی و فرسوده در این میان از اولویت برخوردارند. بدون شک تعطیلی احتمالی مدارس در برخی استانها نافی ضرورت این امر در روزهای بعد از تعطیلی نخواهد بود.

 

 

 

برق 3 استان وصل شد/ شمال کرمانشاه در خاموشی

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر به ایسنا گفت:

با توجه به اقدامات انجام شده برق سه استان کردستان، ایلام و آذربایجان غربی وصل شده اما همچنان در شمال کرمانشاه با مشکل تامین برق مواجه هستیم.

در سه استان زلزله زده مشکل خاصی برای تامین برق وجود ندارد و قطعی برق برطرف شد، اظهار کرد: تنها در شمال کرمانشاه پست 230 کیلوولت سرپل ذهاب دچار مشکل شده است.

سعی ما این است که این مشکل به زودی برطرف شود، در سه استان دیگر هیچ مشکلی برای تامین برق وجود ندارد و برای این یک استان نیز تمام تلاش خود را برای وصل کامل برق خواهیم کرد.

 

 

 

*سد دربند خان  عراق به دلیل نزدیکی به کانون زلزله آسیب دیده است

 

 

* آمار تلفات زلزله فرامنطقه ای در کرکوک:

  1 کشته / 225 زخمی تا کنون 

 

 

* مرکز زلزله نگاری آمریکا اعلام کرد: این زلزله علاوه بر اینکه ایران و عراق را لرزاند، در کویت، قطر، عربستان، بحرین، امارات، ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین و افغانستاننیز احساس شد

 

 

*دستور وزیر کشور به استاندار کرمانشاه براى بسیج امکانات و رسیدگى فورى به مصدومان و زلزله زدگان

 

عبدالرضا رحمانى فضلى وزیر کشور دقایقى پیش در تماس تلفنى با استاندار کرمانشاه بر ضرورت بسیج همه امکانات و رسیدگی فوری به مصدومان و زلزله زدگان تاکید کرد.

وى در این تماس تلفنى گزارشی از آخرین وضعیت رسیدگی به مصدومان و میزان خسارات وارده به مناطق زلزله زده را دریافت کرد و از تمام نیروهای امدادی خواست با فوریت نسبت به بستری و مداوای حادثه دیدگان اقدام و همه مساعی خود را برای کمک رسانی به آسیب دیدگان بکار گیرند.

گفتنى است امشب ساعت ۲۱:۴۸ دقیقه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۷.٢ ریشتر حوالی ازگله استان کرمانشاه را لرزاند.

 

 

*اکنون راس ساعت11:10دقیقه شب بیمارستان طالقانی کرمانشاه(ارسال آقای آسو وسیمی) 

 

photo_2017-11-12_23-12-37

 

*فیلم / زلزله در عراق 

 

 
 
Play Video

 

*خسارت شدید در روستای داریان از توابع پاوه

 

photo_2017-11-12_23-09-56

*خسارت شدید زلزله در سرپل ذهاب

photo_2017-11-12_23-07-35

 

*با وجود وقوع زلزله اختلالی در پروازها ایجاد نشده است

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

با وجود وقوع زمین لرزه ٧.٦ ریشتری در مرز ایران و عراق که در استانهای ایران از جمله تهران حس شد، اختلالی در پروازهای مسافربری ایجاد نشده و پروازها طبق برنامه در حال انجام است.

*سید قاسم جاسمی درباره وقوع زلزله در مرز ایران و عراق، امشب - یکشنبه 21 آبان- گفت: 

مرکز وقوع زلزه و کانون آن حلبچه عراق است که حلبچه جزء شهرستان هایی است که با استان کرمانشاه هم مرز است یعنی نزدیک به منطقه اورامان است.

 

نماینده مردم کرمانشاه در ادامه این مطلب افزود: رییس ستاد بحران ، آقای نجار نیز گزارش دادند که ازگله بوده و ازگله بخش مرزی استان کرمانشاه است.

وی ادامه داد:قدرت ریشتر زلزله در کرمانشاه 5 ریشتر بوده  و سرپل ذهاب و قصر شیرین قدرت 4.9 ریشتر قدرت زلزله بروز کرده است.

جاسمی تصریح کرد: خط های تلفن قطع است و برق کرمانشاه نیز قطع است و مردم در خیابان ها و پارک ها مستقر شده اند.

 

 

*خطوط  ایرانسل در کرمانشاه با قطعی مکرر مواجه است

 

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

 بزرگی: 3.5

 محل وقوع: مرز استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری  - حوالی فریدون شهر(اصفهان)

 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/08/21 22:26:37

طول جغرافیایی: 49.98

عرض جغرافیایی: 32.72

عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:

27 کیلومتری فریدون شهر (اصفهان)

31 کیلومتری چلگرد (چهارمحال وبختیاری)

34 کیلومتری افوس (اصفهان)

     

 نزدیکترین مراکز استان:

93 کیلومتری شهرکرد

155 کیلومتری اراک

 

 

*اولین تصاویر از خرابی های کرمانشاه در پی زلزله / اختصاصی جماران 

photo_2017-11-12_22-46-00

 

*مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو:

 زلزله باعث قطع برق در برخی شهرستان ها و روستاهای کرمانشاه شده ولی وضعیت آب و برق در ایلام عادی است.

 شرکت های آب و برق در استان های کردستان، ایلام و کرمانشاه و استان های معین اعلام آماده باش کرده اند./ ایرنا

 

 

*سایت مرکز لرزه نگاری کشور مختل و به کندی کار می کند

 

-کولیوند سرپرست اورژانس کشور اعلام کرد: برق مهران و ایلام و قسمتی از کرمانشاه به طور کامل قطع شده است.

 مردم آرامش خودشان را حفظ کنند و نگران نباشند.

*رئیس ستاد مدیریت بحران: زلزله در تهران بسیار ضعیف بوده/ مردم نگران نباشند

 

 

ترافیک در پاوه بر اثر وقوع زلزله و حضور مردم در خیابان ها 

 

 

photo_2017-11-12_22-27-46

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی آذربایجان غربی بیمارستان دولت رییس جمهور زلزله عراق قطر مسکن مهر یزد دانشگاه تبریز تهران سپاه تصاویر لرستان روانسر ایلام کاشان تخریب کوهدشت اندیمشک امارات اراک تلفات کنگاور عزای عمومی تعطیلی هیات دولت جنوب تهران تعطیل سرپل ذهاب فلاحت پیشه کرکوک پاوه چادر مرند آبدانان مدار قصر شیرین سلیمانیه اسلام آباد غرب داریان نورآباد خرم آباد ابوظبی ثلاث باباجانی خسارات شوش دانیال رمضان شریف مرز ایران و عراق دره شهر هفت کل خسارات در کرمانشاه تصاویر کرمانشاه خسارات در قصر شیرین کشته ها زلزله در ایران زلزله ایران اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش تعطیلی مدارس بر اثر زلزله لیست شهرهایی که مدارسشان تعطیل شد آمورش و پرورش نقشه زلزله آخرین اخبار زلزله آخرین اخبار زلزله کرمانشاه آخرین اخبار زلزله از کرمانشاه آخرین اخبار زلزله در کشور اخبار لحظه به لحظه آخرین جزئیات زلزله در غرب کشور زلزله مجدد در قصر شیرین و سرپل ذهاب زمین لرزه دیگر در کرمانشاه زمین لرزه مجدد آمار دقیق تلفات آمار رسمی مجروحان داشنگاه تعطیلی نعطیلی مراکز اهدای چادر فردا عزای عمومی اعلام شد آیا فردا تعطیل است؟ تعطیلی در ایران دولت امارات تکذیب کمک دولت امارات به ایران بیمه آرمان

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.