گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

علی رضا هاشمی در گفت و گو با جماران اعلام کرد:

حمایت سازمان معلمان ایران از دانش آشتیانی

ما در سازمان معتقدیم که دانش آشتیانی باید برای بار دیگر بر مسند وزارت بنشیند؛ البته این بدان معنا نیست که یک سره از وضع موجود رضایت داریم، بلکه معتقدیم که فرایندی که برخی دوستانمان برای تغییر وزیر در پیش گرفته اند نادرست است. ضمن این که باید وزیر را نقد کرد اما باید توجه داشت که این نقد باید همراه با قید مسئولیت باشد. به تعبیری از افشاگری شر موجود مهم تر،معرفی راه های رسیدن به خیر بدیل است.

دبیر کل سازمان معلمان ایران، حمایت این تشکل را از ابقای مجدد دکتر دانش آشتیانی برای وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرد.

علیرضا هاشمی ارسنجانی در گفت و گو با خبرنگار جماران گفت: پس از پیروزی گفتمان عقلانیت وامید در انتخابات، ازیک طرف، شاهد تحرک بیشتر وزیر آموزش وپرورش هستیم، که باید آن را به فال نیک گرفت وتداومش را به انتظار نشست و البته از طرف دیگر،  شاهد مباحثی در رسانه ها وفضای مجازی هستیم  که  تغییر وزیر  آموزش و پرورش را نشانه گرفته اند.

دو انتخاب امید بخش از سوی وزیر

هاشمی به دو انتخاب این روزهای دانش آشتیانی اشاره کرد و گفت: انتخاب مشاور وزیر در امور تشکل ها، آقای کاظم قاسمی بسیار امید بخش است؛ به خصوص که وی، از جنس تشکل ها وسال ها پیگیر مطالبات معلمان از مسیر فعالیت های جمعی بوده است. اوبا تجارب مدیریتی در سطح منطقه واداره کل، می تواند درراستای انتقال مطالبات،انتظارات وایده های فرهنگیان به مدیریت آموزش وپرورش نقش خوبی ایفا کند.

هاشمی به انتصاب دوم دانش آشتیانی اشاره کرد و تصریح کرد: انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان عضو هیات امنای صندوق ذخیره  فرهنگیان،  استقبال عمومی فرهنگیان را  به دنبال داشته است. این انتصاب، علاوه بر ارتقای جایگاه وزیر نسبت به گزینه های همیشه در سایه، امید را برای اصلاح امور صندوق نزد فرهنگیان افزایش داده است والبته با توجه به توان مدیریتی نجفی، این امیدی به جا است.

فرایندی که نادرست است

هاشمی اضافه کرد:ما در سازمان معتقدیم که دانش آشتیانی باید برای بار دیگر بر مسند وزارت بنشیند؛ البته این بدان معنا نیست که یک سره از وضع موجود رضایت داریم، بلکه معتقدیم که فرایندی که برخی دوستانمان برای تغییر وزیر در پیش گرفته اند نادرست است. ضمن این که باید وزیر را نقد کرد اما باید توجه داشت که این نقد باید همراه با قید مسئولیت باشد. به تعبیری از افشاگری   شر موجود مهم تر،معرفی راه های رسیدن به خیر بدیل است.

هاشمی در  پاسخ به این سوال که عملکرد دانش آشتیانی را در مدت وزارتشان چگونه ارزیابی می کنید، ابراز داشت: البته مدت صدارت کوتاه وی، چندان برای ارزیابی دقیق و درست مناسب نیست اما به طور ضمنی، سازمان معلمان ضمن داشتن ملاحظاتی، این عملکرد را مثبت ارزیابی نموده است. گفتمان جدید آموزشی دانش آشتیانی و توجه ویژه وی به مدرسه، به عنوان جایی که تعلیم و تریبت در آن اتفاق می افتد، و نیز تمرکز زدایی، بسیار مثبت بوده است اما توجه داریم که پیاده شدن این برنامه ها نیاز به وقت بیشتر و نیز  همکاری سایر دستگاه های کشور،دارد. 

وی ادامه داد:در ارزیابی عملکرد دانش آشتیانی، باید واقعیات، مقدورات و ممکنات را مد نظر داشت و بدون هیچ کدام از این ها داوری ره به خطا می برد. 

وی در پایان ابراز داشت: البته ما از جناب دانش می خواهیم که در راه پیاده کردن برنامه هایش از تعارفات کم کرده ودر  راستای گفتمان تمرکز زدا ومدرسه محور اقدام وعمل را آغاز کند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.