نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران و کارکنان این وزارتخانه صبح امروز چهارشنبه با حضور در حسینیه جماران با آرمان های امام خمینی(س) تجدید میثاق کردند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران و کارکنان این وزارتخانه صبح امروز چهارشنبه با حضور در حسینیه جماران با آرمان های امام خمینی(س) تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار کمیته روابط عمومی ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (س)، آیت الله حسن عالمی در این مراسم گفت: در آستانه سالروز رحلت بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، جهادگران جهاد کشاورزی به منظور تجدید بیعت با آرمان های امام امت و تعهد به اینکه فکر، فرهنگ، اندیشه ها و هدایت های شما در بین ما همچنان زنده است، در جماران حضور پیدا کردیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: ما خودمان را مدیون و متعهد به امام می دانیم به پاس خدمتی که ایشان به اسلام، ملت و کشور عزیزمان کرد. ما در  جماران حضور پیدا کردیم که خاطره های بسیاری از این مکان با امام امت داریم. کرارا در این حسینیه امام را ملاقات کردیم و مستمع سخنان امام بودیم و از امام نور هدایت گرفتیم.

وی با بیان اینکه این نظام میراث بزرگ امام امت است، تأکید کرد: باید آنچنان عمل کنیم که روح امام از ما خشنود باشد. خدایا به ما توفیق عنایت کن پیرو خلف صالح ایشان باشیم؛ آنچنان که از امام پیروی کردیم؛ جانشینی که در اندیشه و تفکر و نگاه به خیر و صلاح کشور پا جای پای امام امت گذاشته است. رهبر معظم انقلاب حقیقتا خلف صالح امام امت است.

آیت الله عالمی به اشاره به آیه 23 سوره احزاب، اظهار داشت: پیام هایی در این آیه شریفه در رابطه با امامت و ولایت وجود دارد. مسأله اول این است که عامل اصلی نجات امت، ولایت است. یعنی عامل اصلی نجات وجود امامت عالم، بصیر، عامل و دلداده به خدا است که تلاش خود را برای هدایت امت به کار ببرد.

وی ادامه داد: دومین عامل امتی است که همه همت خود را در پیروی از امام امت به کار بگیرد. قطعا ذلت از این ملت دور است و خداوند عزت را برای این ملت کرامت می کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: امیرالمؤمنین فرمود «اگر مردم مطیع امامت باشند و حق امامت و رهبریت را ادا کنند و رهبریت هم حق مردم را ادا کند، حق در بین مردم ارزش پیدا می کند و حاکم بین مردم می شود؛ راه های دینداری و دین باوری در بین مردم به وجود می آید و پرچم عدالت در بین مردم برافراشته می شود و سنت های الهی عملی می شود.»

وی افزود: نتیجه همه این اعمال که جوهره سعادت ملت است، این می شود که زمانه اصلاح می گردد. یعنی قطعه ای از دوران حاکمیت باعث مباهات است و همه سرافراز هستند که این تغییر اتفاق افتاده است. دومین برکت این است که نظام و حاکمیت دوام پیدا می کند.

آیت الله عالمی ادامه داد: بعد از انقلاب دشمنان تصور می کردند این انقلاب سریعا از بین خواهد رفت. به همین دلیل ضربه هایی به پیکر نظام وارد کردند. اما چون امام دلسوزانه تلاش کرد و از سوی دیگر مردم با ایثارگری زیاد پای رهنمودهای امام ایستادگی کردند، انقلاب پایدار ماند و از این به بعد هم خواهند ماند؛ به خاطر اینکه ولایت امروز با همان ویژگی ها امت را هدایت می کند.

وی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در بخش آخر خطبه خود می فرماید «از اینکه ادای متقابل حق بین امام و امت اتفاق افتد، دشمن مأیوس می شود.»
ان شاء الله خداوند توفیق دهد؛ مردم این یادگار را به جایی برسانند که امام می خواست و با آن انگیزه انقلاب را به پیروزی رساند. بعد از 28 سال که از رحلت امام می گذرد رهبر امت راه را مثل امام ادامه داده که ان شاء الله پایان آن عزت این امت و عزت اسلام باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: من از بیت معظم امام تشکر می کنم که مساعدت فرمودند و این فرصت را فراهم کردند که سربازان امام امت، جهادگران جهاد کشاورزی، امروز در اینجا حضور پیدا کنند و با امام، آرمان های امام و جانشین امام تجدید بیعت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.