گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

اسقف اعظم کلیسای آشوریان ایران: امام خمینی(س) امام همه ادیان توحیدی است

مارسنرای بنیامین گفت: امام خمینی(س) فقط امام مسلمانان نبود، ایشان امام همه ادیان توحیدی ایران و همه ایرانیان نیز بود.

«مارنرسای بنیامین» اسقف اعظم کلیسای شرقی ‌آشوریان و ایران با بیان اینکه امام راحل برای  اقلیت های دینی یک زندگی توام با آرامش به ارمغان آورد؛ گفت: امام(س) برای ما یک زندگی توام با ایمان به خداوند و همچنین همزیستی مسالمت آمیز بین همه ادیان توحیدی را به ارمغان آوردند.

به گزارش خبرنگار کمیته روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س)،  اسقف اعظم کلیسای شرقی ‌آشوریان از دین ایشان به گردن همه ایرانیان و مخصوصا اقلیت های مذهبی گفت و اظهار کرد: ادیان آسمانی و توحیدی اعم از مسیحیان آشوری و ارمنی، زرتشتیان، کلیمیان، می توانیم در کنار سایر برادران و خواهران مسلمان خود زندگی کنند و این مطمئنا از آرمان های بلند امام راحل (س) بود.

اسقف بنیامین همچنین در خصوص علت حضور خود در مرقد مطهر امام(س) گفت: امروز در مرقد مطهر امام راحل گردهم آمده ایم تا دین خودمان را به امام خودمان ادا کنیم. امامی که فقط امام مسلمانان نبود بلکه ایشان امام همه ادیان توحیدی و ایرانیان نیز بود و ما همیشه برای شادی روح ایشان دعا می کنیم. همچنین برای سربلندی و سلامتی مقام معظم رهبری و همه ایرانیان نیز دعا می کنیم.

وی در خصوص برنامه های جامعه آشوریان مسیحی ایران برای ایام ارتحال حضرت امام (رس) نیز گفت انجمن آشوریان ایران برنامه ریزی کرده است که برای مراسم بزرگداشت امام راحل در روز 14 خرداد در محل حرم مطهر حضور داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.