دکتر حسینی در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) ارائه داد و از هماهنگی های خود با وزارتخانه ها و نهادهای مختلف کشور فعال در امور جوانان و دانشگاهیان برای حضور منظم و منسجم در مراسم سالروز ارتحال امام (س) در روزهای 14 و 15 خرداد خبر داد.

نمایندگان وزارتخانه های ورزش و جوانان، علوم، آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد و دانشگاه فنی و حرفه ای در جلسه مشترک با کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد بزرگداشت حضرت امام (س) برنامه های خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم بزرگداشت حضرت امام (س) ارائه و هماهنگ کردند.

به گزارش خبرنگار کمیته روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام (س)، در ابتدای این مراسم که به ریاست دکتر حسینی رئیس کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان برگزار شد وی با تبریک به مناسبت حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رأی و همچنین تبریک پیروزی دکتر روحانی در انتخابات گفت: این انتخابات و حضور گسترده مردم در ابتدا باعث شادی و رضایت خاطر امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب شد و روح حضرت امام نیز از این اتفاق مبارک شاد گشت، امیدواریم روزی برسد که جامعه ما از جوانان بیکار و محرومان تهی باشد.

  دکتر حسینی در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) ارائه داد و از هماهنگی های خود با وزارتخانه ها و نهادهای مختلف کشور فعال در امور جوانان و دانشگاهیان برای حضور منظم و منسجم در مراسم سالروز ارتحال امام (س) در روزهای 14 و 15 خرداد خبر داد.

در ادامه نماینده دانشگاه فنی و حرفه ای در این جلسه گزارشی از آمادگی این دانشگاه برای همکاری در برگزاری مراسم ارتحال ارائه و گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال حضرت امام(س) مسابقات کتابخوانی با موضوع امام، برپایی نمایشگاه کتاب و عکس و سخنرانی با موضوع شخصیت و افکار امام برنامه های مختلفی دارد و در مراسم بزرگداشت حضرت امام(س) نیز کتبی با موضوع وصایای حضرت امام(س) منتشر و توزیع خواهد کرد.

دکتر آژیده نماینده وزارت آموزش و پرورش در این جلسه نیز از تشکیل کمیته های فرهنگی در این وزارت برای برگزاری برنامه های متناسب با ایام بزرگداشت امام خبر داد و گفت: اجرای برنامه های متناسب و با موضوعیت حضرت امام(س)، جلسه پرسش و پاسخ فرهنگیان، برگزاری نمایشگاه آثار حضرت امام(س) و برگزاری کرسی با موضوع نامه ای به امام، سبک زندگی و وصیت نامه امام و فضاسازی محیطی متناسب با بزرگداشت حضرت امام(س) از اهم برنامه های این وزارتخانه است.

در ادامه همچنین نماینده وزارت ورزش و امور جوانان در این جلسه برنامه های اصلی وزارت متبوع خود را برای شرکت در مراسم بزرگداشت حضرت امام ارائه کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان کمیته ای چهار نفره را برای پیگیری حضور هرچه بهتر این وزارتخانه در برگزاری مراسم ارتحال را تشکیل داده است.

وی افزود: در مراسم روز ارتحال حضرت امام(س) حضور گسترده ورزشکاران و جوانان را شاهد خواهیم بود. همچنین در روز هشت خرداد برنامه ای با حضور ورزشکاران و جوانان برای بازدید از حسینیه جماران حضرت امام تدارک دیده است.

در ادامه این جلسه جعفرپور نماینده وزارت علوم، گفت : برای دانشگاه های سطح شهر تهران به طور ویژه برای حضور در مراسم ارتحال دعوت به عمل آمده است. همچنین هماهنگی های لازم برای حضور وزیر علوم و معاونانش برای بازدید از حسینیه جماران صورت گرفته است.

همچنین آقای زارع نماینده غیرانتفاعی و کمیته نخبگان در این جلسه در مورد برنامه های این دانشگاه برای حضور در مراسم روز 14 خرداد در حرم مطهر حضرت امام(س) توضیحاتی را ارائه داد و آمادگی این نهاد و دانشجویان دانشگاه آزاد را برای حضور در حسینیه جماران و همچنین حضور در مراسم روز ارتحال حضرت امام اعلام کرد.

در ادامه این جلسه دو ساعته شهباز زاده نماینده دانشگاه آزاد اسلامی برنامه های این دانشگاه را برای شرکت در مراسم بزرگداشت حضرت امام (س) ارائه و گفت: برگزاری کرسی های کانون آزاد اندیشی، شب شعر، حمایت از پایان نامه ها، برگزاری مسابقه عکس و فیلم کوتاه با موضوع امام و شهدا و همچنین برگزاری نشست های علمی با موضوع افکار و اندیشه های عرفانی و سیاسی امام از اهم برنامه های این دانشگاه است.

در پایان دکتر حسینی رئیس جلسه به جمع بندی ریز برنامه های هفته آینده پرداخت. همچنین در مورد برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت موضوعات مربوط به حضرت امام نیز قرار شد از جانب کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان به میزان ده درصد به کتب این نمایشگاه یارانه تعلق بگیرد.

انتهای پیام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.