یادداشتها و گفت و گوهایی از ابوالفضل سروش، محمد مهاجری، نسرین وزیری، کامبیز نوروزی، عبدالله ناصری، سیدحسین مرعشی محمد مهدی همت، اسماعیل گرامی مقدم، سیدعلی صنیع خانی، آرش حبیبی، مرتضی حاجی و محمود صادقی

انتشار فهرست کاندیداهای اصلاح طلب شورای اسلامی شهر تهران از شب گذشته تا کنون واکنشهای متعددی در پی داشته و مخالفان و موافقان ترکیب این فهرست به اظهار نظر پرداخته اند.

به گزارش جماران، ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با دفاع از کلیت عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در این خصوص گفت: اینجانب از اول بامکانیزم شورایعالی اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهرتهران درجریان ریز مسائل بودم انصافا لیست بامکانیزمی که تعریف شده بود انتخاب گردید وطبق کمیته های تخصصی وفرآیندهای تعریف شده -بهمین دلیل می بینیم فقط دونفر ازاعضای اصلاح طلب قبلی شورای شهرعلیرغم همه فشارهای بیرونی داخل لیست هستند(آقای مسجد جامعی وآقای سالاری) حتی دکتر غلامرضاانصاری عضو اسبق شورا وعضوشورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی(انجمن ماباتشکیلات سراسری درهمه استانهای کشور فقط همین یک نفر کاندید روداشت)انتخاب نشد یاحتی مهندس مهدی نادمی یار جوان وبسیارنزدیک دکتر عارف انتخاب نشد ویا آقای الویری نفربیست ودوم لیست شد که باتایید نشدن آقای صمدی داخل لیست شدبه همین علتها وچون درجریان نزدیک انتخاب افراد بودم مطلع هستم رانت خواری ویژه ای نشد  هرچند لیست مطلوب کامل حقیر هم نیست وکج سلیقیگی های هم شد ولی درنهایت امیدوارم افراد خدوم وکسانیکه هم وغم شان تلاش برای حل مشکل مردم نجیب تهران است ۲۱نفر شورای شهر تهران روتشکیل دهند انشاءالله

سروش همچنین در مورد فهرست اصولگرایان شورای شهر تهران اظهار داشت: بزرگترین اشکال لیست اصولگرایان تکرارتعدادزیادی از اعضای اصولگرای  دوره قبلی شورای شهر تهران است که مردم تهران ازبخشی شون ذهنیت درستی ندارند این معنا دررای آوری لیست شون تاثیر منفی زیادی خواهد گذاشت بخصوص افرادی مثل....

***

از سوی دیگر محمد مهاجری روزنامه نگار  در یادداشتی به نقد فهرست اصلاح طلبان پرداخت و نوشت:

- 1- این بود عاقبت نهضت ثبت نامتان،آقایان اصلاح طلب؟ کلی زور زدید ، صدها جلسه برگزار کردید، از هزاران کاندیدا رسیدید به این 21 نفر؟ واقعا این همه هنر را به تنهایی انجام دادید؟

2- لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر توهین آشکار به ساکنان پایتخت است. گیرم روانشناس و ماما و فعال حوزه زنان را قبول کنیم، این آقای "هکر و نینجای خوشحال‌سازی" را کجای دلمان بگذاریم؟

3- فرض می کنم همه لیستتان قلفتی رای بیاورد. می دانید یعنی چه؟ یعنی شهردار بعدی تهران این ترکیب شورا را به هیچ انگارد و هر کاری که دلش می خواهد بکند. شورایی که سه چهارم اعضایش چیزی از شهر نمی دانند سزایشان البته همین هم هست.

4- کاش لااقل 2-3 روز صبر میکردید تا لیست اصولگرایان در بیاید و چند نفر از نامزدهای آنها را در لیستتان می گذاشتید که کمی جان بگیرد.

5- من یکی ترجیح می دهم همین آقای قالیباف یا همان آقای احمدی نژاد شهردار تهران بمانند تا شهرداری که  اصلاح طلبانی که توی لیست شما هستند،به او رای بدهند.

6- وجدانا اشتباه نگرفته اید لیست شورای شهر را با لیست مدعوین به یک مهمانی یا ولیمه یا جشن عروسی؟

بعدالتحریر: این یادداشت با حفظ احترام به  نامزدهای شایسته موجود در لیست نوشته شده است.

***

نسرین وزیری نیز در یادداشت حمایت آمیزی با اشاره به این که از شب گذشته تا کنون که لیست شورای عالی اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر پنجم منتشر شده، از هر گوشه‎ای نقدی بلند شده، نوشت: نقدهایی از این جنس که چرا برخی اسامی ناشناسند، اصلا رزومه‎شان باید منتشر شود تا لیاقتشان اثبات شود؛ امتیاز بندی‎ها شفاف نبوده  و گویی روابط بر ضوابط چربیده، باز عده‎ای با رانت وارد لیست شده‎اند، لیست شورای عالی که وحی منزل نیست که لزوما لازم الاجرا باشد و ....انتقادها تا جایی پیش رفته که برخی مرجعیت شورای عالی را هم زیر سوال بردند.

در اینکه شورای عالی اصلاح طلبان، یک نهاد معصوم نیست و در تصمیماتش ممکن است دچار خطا شود که شکی نیست. در اینکه احتمالا کسانی بهتر و خوش سابقه‎تر هم می‎شد جایگزین برخی از چهره‎های مورد حمایت در این فهرست شوند هم همینطور. اما سوال اینجاست که اگر تمام هر 21 نفر معرفی شده در این لیست تغییر کنند، تضمینی وجود دارد که دیگر اعتراضی نباشد؟ اگر برخی از همین معترضین یا نزدیکانشان در لیست بودند، باز هم اینگونه با سوز و گداز اعتراض می‎کردند؟

نیک می‎دانم که عمده این اعتراضات سهم خواهانه نیست و اتفاقا از سر دلسوزی است تا شایستگان وارد شورای پنجم شوند. اما تضمینی هم وجود ندارد که رقیب، همین مجادلات را سهم خواهانه نبیند. نه تنها رقیب که حتی هم گروه‎هایی که دلخوریشان را فروخورده‌اند هم با مشاهده کوچکترین نقد بزرگان معترض، صدایشان بلند می‎شود. تصور کنید هر کس از گوشه‎ای هیزمی به این آتش اختلاف بریزد، پایانش چیست؟ دودش به چشم چه کسی می‎رود؟

مگر همین آتش دامن گیر اصولگرایان نشد؟ مگر آنان با کسب کرسی‌های شورای دوم و مجلس هفتم به خود غره نشدند و عطای وحدت را به لقایش نبخشیدند و میثاق‎نامه‎های جمعی را لب طاقچه نگذاشتند تا خاک بخورد؟ نتیجه‎اش چه شد؟ از انتخابات ریاست جمهوری 84 تا کنون دیگر نتوانستند بر نامزدی چهره‎ای واحد اجماع کنند. به محض جان گرفتن دوباره جریان اصلاح طلبی، کرسی‎هایشان در مجلس دهم و شورای شهر چهارم هم کم شد. اصلا چرا راه دور برویم. همین اصلاح طلبان چه شد که شورای شهر دوم را به اصولگرایان واگذار کردند؟ علتش همین اعتراضات به مشی وحدت طلبانه و انشقاق نبود؟

چرا وقتی از مردم انتظار دارید که 4 سال گذشته و دولت 8 ساله احمدی‎نژاد با شیب صعودی تورمش را به یاد داشته باشند، خودتان این سوابق را فراموش می‎کنید که اختلاف چه به روزتان آورد؟ از مردم می‎خواهید در خانه نمانند و رای دهند اما یادتان رفته که ایامی با همین تصمیمات غلط از تحریم انتخابات گرفته تا وحدت شکنی، ناگزیر به خانه نشینی شدید؟

حال که مرجعیت شورای عالی اصلاح طلبان از ماه‎ها پیش پذیرفته شده و جملگی با طیب خاطر رزومه‎هایتان را برایشان ارسال کردید؛ به ساده‎ترین اصول کار تشکیلاتی پایبند بوده و از انشقاق بپرهیزید تا افکار عمومی صداقت شما در دغدغه مندی برای آنان را باور کند و نپندارد که شما هم شیفتگان قدرت بودید نه تشنگان خدمت! فراموش نکنید که بزرگترین سرمایه هر جناح سیاسی همین اعتماد عمومی است که اگر خدشه دار شود، حفظ دوباره آن کار ساده‎ای نیست. چه آنکه از انتخابات شورای شهر دوم تا انتخابات مجلس دهم راه درازی طی شد تا دوباره سبد رای اصلاح طلبان پرتر و سنگین تر از سبد رقیب شود.

امیدوارم که تجلیل از دکتر عارف به جهت از خودگذشتگی‎اش در انتخابات 92 از متن سخنرانی اصلاح طلبان به مشی عملی آنان منتقل شود و آنچه او برای بقای این جریان کرد را سرلوحه کار خویش قرار داده و سرمشق کنند.

***

کامبیز نوروزی حقوقدان اما در یادداشتی کوتاه با عنوان «سرمایه اجتماعی اصلاح طلبی زیر تیغ  شورای سیاستگذاری» به فهرست اصلاح طلبان انتقاد کرد و افزود: 
شورای شهر مهم است و شورای شهر تهران خیلی مهم . اما از همه اینها مهمتر آن سرمایه اجتماعی هنگفت و عظیمی است که آن را " اصلاح طلبی " می خوانیم .

جایی که موسوم است به شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان فهرستی پر از ایرادات عمیق و فراوان از نامزدهای شورای شهر تهران داد که مهمتر از آنکه شانس پیروزی اصلاح طلبان در شورای تهران را کاهش داده است ، بلکه لطمه ای سخت به آن سرمایه اجتماعی وارد کرده است .

این خطای شورا نابخشودنی و شایسته هر استنطاقی از سوی اصلاح طلبان و دوستداران اصلاح طلبی است. اگر سید محمد خاتمی و اصلاح طلبان اصیل نبودند ، معلوم نبود این شورا چه بر سر اصلاح طلبی می آورد . سر خمّ می سلامت

***

عبدالله ناصری، چهره سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انتشار لیست 21 نفره از سوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای‌شهر تهران، گفت: در این انتخابات دست اصلاح طلبان برای انتخاب افراد کاملا باز بود، زیرا شورای نگهبان مانند انتخابات مجلس قلع و قمعی انجام نداد. البته کثرت ثبت‌نام کنندگان کار را برای بستن لیست سخت کرده بود، اما در نهایت شورای عالی اصلاح‌طلبان با جمع بندی و در نظر گرفتن معیارهای مورد نظر این افراد را انتخاب کرد.

وی ادامه داد: از آنجایی که شورای عالی به عنوان مرجع نهایی اصلاح‌طلبان این لیست را ارائه کرده است از آن پیروی می‌کنم؛ اما به عنوان یک شخص اصلاح‌طلبِ کنش‌گر به شخصه 50 درصد این لیست را نسبت به افرادی که خارج از این لیست مانده‌اند حائز مدیریت نمی‌دانم، البته 50 درصد دیگر لیست را افرادی توانا و قابل دفاع می‌دانم.

 ناصری با بیان اینکه افراد بهتر و موجه‌تری می‌توانستند در لیست اصلاح‌طلبان قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: البته شورای عالی اصلاح طلبان باید در این خصوص پاسخگو باشد، اما معتقدم اصلاح‌طلبان باید تابع نظر نهایی این شورا باشند.

این فعال سیاسی ادامه داد: در این شرایط نباید از اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری غافل شویم و لیست‌های موازی با لیست کنونی منتشرکنیم؛ نظرم این است که برخی از افراد اگر توانایی دارند با شورای عالی وارد مذاکره شده و لیست را تغییر دهند اگر نه به این نظر تمکین کنند.

ناصری با بیان اینکه اگر دوستان منتقد کار تشکیلاتی را پذیرفته‌اند باید به نظر نهایی احترام بگذارند ،تصریح کرد: تبعا شورای عالی سیاست گذاری مورد توافق و اعتماد همه اصلاح‌طلبان است، اما باید بگویم این لیست نتوانست من را به عنوان یک ناظر اصلاح‌طلب راضی کند!

این فعال سیاسی یادآور شد: به همه‌ دوستان اصلاح‌طلب توصیه می‌کنم که دغدغه انتخابات شورای‌شهر باعث نشود که از انتخابات مهم‌تری مانند ریاست‌جمهوری غافل شویم؛ زیرا جدال در میان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار جدی است.

وی ادامه داد: بنابراین معتقدم حتی اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای‌شهر تهران به لیست رقیب ببازند اما از آن سو روحانی پیروز میدان شود، بازهم برنده نهایی اصلاح‌طلبان خواهند بود زیرا عرصه ریاست‌جمهوری بسیار مهم‌تر است.

ناصری با اشاره به اینکه هر لیستی که منتشر شود تبعا مخالف و موافقان خاص خود را دارد، تصریح کرد: شخصا می‌گویم اگر بخواهم برای رای دادن پای صندوق رای بروم نمی‌توانم متقاعد شوم که به همه لیست رای بدهم! مگر اینکه فقط بخواهم یک کار تشکیلاتی انجام دهم  و نام هر 21 نفر را برگه رای بنویسم.

***

سیدحسین مرعشی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان؛ از قطعی شدن لیست اصلاح طلبان برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا  در تهران خبر داد و اظهار داشت: اصلاح طلبان در این لیست به دنبال گردش نخبگان، جوان گرایی و افزایش سهم بانوان در مدیریت شهری هستند.

وی ادامه داد: این لیست براساس تخصص های مورد نیاز شورای شهر تهیه شده است.

***

«محمدمهدی همت» فرزند شهید همت در یادداشتی به نبودن نام «محمد مهدی تندگویان»، فرزند شهید تندگویان در لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران اعتراض کرد!

«لیست منتشر شده از اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران نشان از حذف برادرمان، آقا مهدی تندگویان دارد. خوشحالم که به لطف پروردگار چهره واقعی اصلاح طلبان در بی اعتقادی نسبت به شهدا و بی حرمتی به خانواده هایشان برایم سالها پیش مشخص شد. خوب است آقا مهدی هم اکنون عضو شورا می باشد وگر نه انگ ترحم پذیری از جانب جریان اصلاحات به برادرانم زده میشد. آنچه که ایمان دارم این است که اگر دکتر قالیباف لیستی داشت، با توجه به تمام هجمه های برادرم به ایشان، بی شک مهدی را در لیست خود قرار می داد. در پایان خداوند را شاکرم که میبینم تمام ما برادران در پست دولتی نیستیم و در گوشه ای از این کشور بدون آلوده شدن به رانت ها، مشغول فعالیت خودمانیم و در کار خود موفق. کاش تقوام اجازه می داد تا برخی از مفسدان اقتصادی اطراف تیم ریاست محترم جمهوری فعلی را با اسناد معرفی کنم».

***

اسماعیل گرامی مقدم در گفت و گویی با انصاف نیوز  اظهار داشت: در انتخابات شوراها جمع کثیری از اصلاح طلبان به دلیل عدم رد صلاحیت حضور قابل توجهی داشتند، شورای عالی اصلاح طلبان ابتدا کمیته هفت نفره‌ای را جهت ارزیابی نامزدها تعیین کرد و سپس این کمیته گروه چهارده نفری را از کارشناسان خبره در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی ومدیریت شهری برای گزینش نامزدهای اصلاح طلب انتخاب کرد. این کمیته چهارده نفره پس از اعلام فراخوان نامزدهای اصلاح طلب بر اساس مدارک و فرم‌های تکمیلی نامزدهای اصلاح طلب را امتیاز بندی کردند.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان افزود: هیات ارزیاب هفت نفره از میان بیش از ششصد نفر متقاضی اصلاح طلب صدو پنجاه نامزد را که حائز بیشترین امتیاز بودند انتخاب کرده و آنها را در ۹ تخصص ویژه شورای شهر تقسیم نموده و بر اساس مصوبه شورای عالی سیاستگذاری بر پایه تخصص، تحصیلات، جوان گرایی، افزایش مشارکت بانوان، چرخش نخبگان و عیار اصلاح طلبی از میان این ۱۵۰ نفر ۴۲ نفر را گزینش ودر اختیار هیئت رئیسه قرار داد و هیئت رئیسه نیز پس از آخرین بررسی‌ها در نهایت ۴۲ نفر را به شورای عالی سیاستگذاری روز گذشته معرفی کرده و بر اساس ظرفیت هر کرسی تخصصی با رأی گیری مخفی این ۲۱ نفر انتخاب شدند.

وی گفت: قطعاً افرادی هم که به هر دلیلی تا مرحله پایانی مورد گزینش و رأی گیری قرار گرفتند افرادی توانمند و شایسته برای قرار گرفتن در لیست بودند اما صرفا ۲۱ کرسی وجود دارد و قاعدتا افرادی به دلیل سوابق ارزنده و شایستگی‌های لازم بودند که می‌توانستند آنها هم در لیست ۲۱ نفره حضور داشته باشند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: از یک لیست واحد حمایت می‌کنیم. با همه نقدهایی که ممکن است بر انتخاب این ۲۱ نفر وارد باشد اما ما اصلاح طلبان برای تکرار پیروزی‌های گذشته، همبستگی، انسجام در جبهه اصلاحات می باستی از این لیست واحد حمایت کرده ودر انتخابات آینده نقصها و کاستی‌ها را جبران کرد.

***

سید علی صنیع خانی از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس با ارسال یادداشتی به جماران، نسبت به فهرست ارایه شده از سوی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش جماران، در این یادداشت آمده است: 

بسمه تعالی

در فضای مجازی پس از اعلام لیست نهایی اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران اظهار نظراتی در مورد ترکیب لیست شده که البته نکات قابل توجهی هم مطرح شده بود. بر آن شدم موارد را عارض گردم که به صورت اتفاقی «سند مطالبات شهروندان» که به امضای جمعی از متخصصین شهری، نویسندگان، هنرمندان و فعالین سیاسی، اجتماعی و رسانه ای تحت عنوان «دیده بانان تهران، شهری برای انسان» رسیده، نظرم را به خود جلب کرد و به فراتر از آنچه که ذهنم را به خود مشغول کرده بود رسیدم که ضرورت پرداخت به آن نکات نبود. ان شاء الله مورد نظر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان قرار گرفته و در لیست پیشنهادی تجدید نظر به عمل آید.

دوستان عزیز و ارجمند اصلاح طلب! وضع تهران و اقداماتی که باید صورت پذیرد در سند مطالبات مورد عنایت قرار گرفته، لیکن بدانید بدهی های کلان و تعهدات شهرداری که تحویل خواهند گرفت و رسیدن به اموری که دوستانمان در سند مطالبات مطرح فرموده اند کار بزرگی است که افراد توانمند و شیفتگان خدمت را می طلبد؛ آن هم از هر جناح و طرز تفکری. در غیر این صورت باید عطایش را به لقایش بخشید و این خرابه را به آنهایی که قریب 16 سال مسبب آن بوده اند واگذار کرد.

البته اگر دوستانمان قبل از اعلام لیست به این سند دسترسی یافته اند و به آن توجه نکرده اند باید خود پاسخگوی این مهم باشند.

 

***

آرش حبیبی رئیس دبیرخانه کمیته انتخابات اصلاح طلبان در گفتگو با خبرگزاری مهر از انتشار لیست شورای شهر توسط شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی در همین باره افزود: شورای هماهنگی اصلاح طلبان امروز نشستی را پیرامون ارائه لیست برگزار خواهد کرد.   

حبیبی همچنین ضمن انتقاد نسبت به لیست شورای شهر منتشره شده از سوی شورای عالی اصلاح طلبان اظهار کرد: شورای هماهنگی اصلاح طلبان به دلیل اینکه کار شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات را پس از انتخابات مجلس تمام شده می دانست، اعتقادی بر ادامه فعالیت این شور نداشت.  

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با بیان اینکه نتیجه کار شورای عالی اصلاح طلبان انشقاق در جریان اصلاح طلبی بوده است افزود: لیست شورای شهر که شب گذشته از سوی شورای عالی اصلاح طلبان منتشر شد، باعث انشقاق در جریان اصلاح طلبی شده است.  

حبیبی ادامه داد: شورای عالی اصلاح طلبان، حزبی نبوده و بر محوریت اشخاص حقیقی بوده است؛ به همین دلیل خروجی آن، صدای احزاب را در آورده است.   

وی با بیان اینکه لیست شورای عالی اصلاح طلبان لغزنده تر از دوره های گذشته انتخابات شوراها است گفت: امکان خطر و وسوسه برای این ترکیب بیشتر از ترکیب های قبل است. کسانی که دایه دار اصلاح طلبی هستند، باید احساس خطر کنند.

***

مرتضی حاجی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در واکنش به گمانه زنی های شکل گرفته در فضای مجازی پیرامون تغییر در لیست اصلاح طلبان انتخابات شورای شهر تهران، گفت: این لیست هیچ تغییری نکرده و مصوبه شورای عالی سیاستگذاری است.

رئیس شورای ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان تأکید کرد: با اطمینان می گویم کسانی که در لیست هستند در رأی گیری رأی آوردند و همان افراد هم مورد تأیید هستند و هیچ تغییری در آن رخ نداده است.

***

محمود صادقی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره لیست 21 نفره اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران که دیشب منتشر شد گفت: طبق برنامه هایی که از قبل مدون شده بود این لیست براساس حوزه های تخصصی 9 و 10گانه اعم از محیط زیست، عمران، مدیریت شهری، حقوق و ... تایید شده است. ضمن آنکه اصل حضور زنان و مردان جوان در بدنه لیست اصلاح طلبان نیز از اولویت های حضور در انتخابات و جایگزاری افراد در این لیست بوده است.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خاطر نشان کرد: با توجه به تعدد نفرات و حضور حدودا 800 نفر نامزدهای اصلاح طلب برای شرکت در انتخابات شورای شهر تهران و قرار گرفتن در لیست مقرر شد تا با این نفرات با رای گیری و در فضایی کاملا دموکراتیک منتخب و در لیست نهایی قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در هیات رئیسه و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان پایه آرا به رای گیری براساس دو برابر بودن تایید شد گفت: افرادی که در حال حاضر در لیست 21 نفره شورای اسلامی تهران قرار گرفتند نسبت به آرای اخذ شده و اولویت های تخصصی نفرات حاضر با حداکثر آرا قبول و در لیست وارد شدند.

صادقی اصلاح‌طلبان در خصوص اینکه گمانه زنی ها برای معرفی سرلیست اصلاح طلبان بر این پایه بوده است که مهندس هاشمی با عنوان سرلیست قرار گیرد گفت: هنوز تصمیم گیری جدی برای انتخاب سرلیست انجام نشده است.

وی در پاسخ به اینکه در فرایند انتخابات درون گروهی اصلاحات برای ورود نفرات به لیست 21 نفره اعتراضی از سوی کاندیداها به وقوع پیوسته یا خیر گفت: به دلیل اینکه انتخابات نفرات در فضایی کاملا دموکراسی و روشن برگزار شده اعتراضی حادث نشده است اما امکان اینکه فردی نسبت به اولویت ها و خروجی آراء رضایت کامل نداشته باشد وجود دارد که این امر نیز موضوعی طبیعی است.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ادامه تاکید کرد: اگر نامزدهای حاضر در لیست به هر دلیلی با مشکلی مواجه شوند مقرر شده است تا نفر بعدی جایگزین شود؛ ضمن آنکه این موضوع در تمام ابعاد در جلسه مطرح و مصوب شد و طبق اعلام نظرات مطروحه نفر جایگزین به همان میزان آراء ثبت شده وارد لیست شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.