معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر، امدادرسانی به حادثه ریزش دیوار مترو در میدان ولیعصر قم را تشریح کرد.

به گزارش جماران، شاهین فتحی افزود: ساعت ۱۱:۲۰ و به دنبال گزارش ریزش در مترو میدان ولیعصر استان قم، عوامل امدادی استان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه احتمالا ٣ تا ٤ نفر زیر آوار این حادثه هستند، افزود: تا کنون یک تن از زیر آوار رهاسازی شده و حال عمومی وی خوب است.

فتحی با اشاره به اعزام سگ‌های "آن‌ست"، گفت: تیم آنست پشتیبان از استان مرکزی ( یک قلاده سگ) و استان تهران (چهار قلاده) به محل حادثه اعزام شده‌اند.

آماده‌باش اورژانس استان

سرپرست اورژانس کشور ضمن اشاره به حادثه ریزش دیوار جانبی مترو در حال احداث میدان ولیعصر استان قم، از استقرار و همچنین آماده‌باش عوامل اورژانس در محل حادثه خبر داد.

دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به حادثه ریزش دیوار جانبی مترو در حال احداث میدان ولیعصر استان قم گفت: حدود ساعت 11:10 امروز با عوامل اورژانس قم جهت امدادرسانی به مصدومان این حادثه تماس گرفته شد.

وی افزود: به این ترتیب بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. پس از آن 4 دستگاه آمبولانس دیگر نیز جهت خدمت رسانی سریعتر به محل اعزام شد. در مجموع اکنون 6 دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در محل حادثه مستقر است.

به گفته کولیوند یک تن به دلیل برخورد مستقیم ریزش دیواره مترو در حال احداث، به بیمارستان نکویی قم منتقل شد. سه تن دیگر نیز در این فضا مصدوم شدند که آنها هم توسط عوامل اورژانس به بیمارستان جهت دریافت خدمات لازم منتقل شدند.

سرپرست اورژانس کشور همچنین گفت:عوامل اورژانس همچنان در صحنه حضور دارند تا افرادی که احتمالا در زیر آوار ناشی از ریزش این دیوار مانده‌اند (3 تا 4 نفر) را سریعا به مراکز درمانی منتقل کرده و خدمات لازم را به آنها ارایه دهند.

توضیح سخنگوی شورای اسلامی شهر قم درباره ریزش دیوار مترو در این استان

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم درباره حادثه ریزش دیوار جانبی مترو در حال ساخت در میدان ولیعصر قم گفت: بخشی از دیواره محل خروج دستگاه پی دی اف ریزش کرده است که ربطی به تونل مترو ندارد.

عباس ذاکریان، با اعلام این خبر تاکید کرد: این بخش اصلا ربطی به دیوار اصلی و تونل ندارد. وقتی دستگاه پی دی اف خارج شده و بیرون از تونل در حال دمونتاژ بوده که به محل دیگری برود، دیواره‌ای که بین دستگاه بوده فروریخته است.

ذاکریان بیان کرد: آنچه که به عنوان ریزش تونل مطرح شده است، تکذیب می‌شود. ضمن اینکه در حال حاضر اطلاع دقیقی از افراد زیر آوار یا خارج شدگان در دست نیست.

وی خاطرنشان کرد: در میدان ولیعصر و محل خروج دستگاه تی بی اف بخشی از دیواره ریزش داشته که بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی مستقر شدند و مشغول برداشت خاک و ایمن‌سازی محیط هستند.

عملیات آواربرداری از حادثه مترو قم/ نجات یک تن از زیر آوار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: تاکنون یکی از افراد حادثه دیده از زیر آوار دیوار جانبی کارگاه مترو قم که ریزش کرده، نجات یافته و به بیمارستان منتقل شد.

محسن اروجی، با اعلام این خبر عنوان کرد: با تلاش امداد گران تاکنون یکی از افراد حادثه دیده از زیر آوار دیوار جانبی مترو میدان ولیعصر قم نجات یافته و به بیمارستان اعزام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم عنوان کرد: هنوز آمار مشخصی از افراد زیر آوار در دست نیست و آوار برداری در حال انجام است.

اروجی یادآور شد: حدود ساعت ۱۱ امروز بر اثر ریزش دیوار جانبی چند کارگر زیر آوار ماندند که از همان لحظه تلاش های امدادی آغاز شد و در حال حاضرسگ های زنده یاب نیز جهت یافتن کارگران در محل حادثه مستقر هستند.

وی گفت:نیروهای هلال احمر و آتش نشانی و اورژانس در صحنه حضور دارند و ثانیه به ثانیه در حال آوار برداری و تلاش در جهت نجات مصدومان هستند.

ادامه عملیات جستجو و نجات در حادثه مترو قم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در حال حاضر 2 قلاده سگ زنده یاب در محل ریزش دیواره جانبی کارگاه مترو قم، در حال جستجو هستند.

دکتر محمد گلفشان با اشاره به حادثه ریزش دیوار جانبی مترو در خیابان ولی عصر در قم افزود: همچنین طبق تقاضا و نیاز، دو قلاده سگ دیگر در حال اعزام است تا با سرعت بخشی بتوانیم حادثه دیدگان را نجات دهیم.

وی تصریح کرد:همچنین یک دستگاه زنده یاب و دستگاه برش نیز در محل حادثه فعال است تا بتوانیم در کنار نیروهای امدادی در جهت نجات کارگران اقدام کنیم.

گلفشان گفت: بیش از 35 نفر از نیروهای امدادی از جمعیت هلال احمر قم در محل حادثه حاضر و در حال امداد رسانی هستند و تاکنون از جزییات علل حادثه و افرادی که زیر آوار مانده‌اند خبری در دست نیست و تنها یک نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

انتقال 6 مصدوم حادثه مترو قم به مراکز درمانی؛ تا کنون

 معاون مرکز فوریت های پزشکی استان قم گفت: تاکنون شش نفر به دلیل مصدومیت در حادثه مترو قم به مراکز درمانی منتقل شدند.

مهدی فراهانی با اشاره به حادثه مترو در قم گفت: این حادثه در ساعت 11:10 دقیقه به اورژانس قم اعلام شد و در ظرف کمتر از سه دقیقه عوامل اورژانس به محل حادثه رسیدند.
وی با بیان اینکه این حادثه ریزش دیوار جانبی که در کنار مترو است، اتفاق افتاده، افزود: به گفته شاهدان عینی دو یا سه نفر همچنان زیر آور هستند و عوامل آتش نشانی و شهرداری به شدت در حال آوربرداری هستند.
فراهانی عنوان داشت: یک نفر از افرادی که تا حدودی زیر آوار مانده بود به سرعت توسط عوامل اورژانس به بیمارستان نکویی قم منتقل شد و در ادامه پنج نفر دیگر نیز که چهار نفر از آنها کارگران مترو بودند و یک نفر از عوامل امدادی، با سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند، یعنی در مجموع در حال حاضر شش نفر توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شده اند.
معاون مرکز فوریت های پزشکی استان قم ابراز داشت: عوامل اورژانس با تمام توان در صحنه حضور دارند تا در صورت نجات جان آن کارگران زیر آوار، اقدامات CPR و احیا انجام داده و آنها را به بیمارستان منتقل کنند.
وی گفت: همچنین با توجه به تعدد نیروهای امدادی، عوامل اورژانس قم در صورت بروز مشکل برای هر کدام از آنها، خدمات رسانی خواهند کرد.

دو کارگر زیر آوار حادثه مترو قم/جست‌وجوها ادامه دارد

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قم، درباره وضعیت آواربرداری در حادثه امروز متروی قم، گفت: طبق آخرین و دقیق‌ترین آمار بر طبق حضور و غیابی که از کارگران کردند،‌ در حال حاضر دو کارگر در زیر آوار هستند که عملیات جستجو و آواربرداری برای یافتن آنها ادامه دارد.

بهرامی درباره آخرین وضعیت آواربرداری در حادثه متروی قم، گفت: طبق آخرین و دقیق‌ترین آمار بر طبق حضور و غیابی که از کارگران کردند،‌ در حال حاضر دو کارگر در زیر آوار هستند که عملیات جستجو و آواربرداری برای یافتن آنها ادامه دارد. البته یک نفر هم از زیر آوار نجات یافته است.

وی افزود: حجم آوار بسیار سنگین است و هفت متر دیگر خاک وجود دارد که همکاران آتش نشانی و شهرداری در حال آواربرداری هستند.

بهرامی با بیان اینکه چهار قلاده سگ زنده یاب و چهار دستگاه زنده یاب نیز در محل آماده‌اند، گفت: بنابراین هر چند دقیقه که آواربرداری انجام می‌شود، سگ‌ها و دستگاه‌های زنده یاب برای یافتن محبوسین زیر آوار وارد عملیات می‌شوند. به هرحال آتش‌نشانی و شهرداری مشغول کارند و با این حجم آوار نمی‌دانیم دقیقا چه زمانی عملیات تمام می‌شود.

وی همچنین گفت: امکانات استان جوابگوی این حادثه است و نیازی به اعزام نیروهای پشتیبان از سایر استان‌های معین وجود ندارد.

ادامه دارد...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.