به گزارش جماران، نهمین روز آواربرداری ساختمان پلاسکو در حالی آغاز شده که تاکنون اکثر پیکرهای مطهر شهدای آتش نشان و شهروندان عادی، در جست و جوها یافت شده است.

گزارش روزهای اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم حادثه پلاسکو را با کلیک بر روی روزهای مشخص  شده بخوانید.

چینش اخبار جدید از بالا به پایین است:

- جلال ملکی سخنگوی بحران ساختمان پلاسکو گفت: مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان بعد از اعلام نتایج آزمایش ها برگزار می شود.

وی افزود: بررسی ها برای مشخص شدن دلایل یافت نشدن پیکر شهروندان ادامه دارد.

- با دستور مقام قضائی حاضر در محل ، عملیات دیوارکشی در مقابل خرابه‌های پلاسکو آغاز شد.

همچنین، محدودیت های ترافیکی محدوده پلاسکو از فردا رفع خواهد شد.

- عملیات آواربرداری تمام شد و با حضور ماموران خدمات شهری شهرداری، پیاده‌رو و معابر پلاسکو ترمیم و آماده تردد می‌شوند.

- مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: از مجموع ۱۹ پیکر تحویل شده به پزشکی قانونی (۴ غیر آتش نشان و ۱۵ آتش نشان) تاکنون ۹ پیکر شناسایی شده است.

- یزدانی، معاون خدمات شهری شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در محل حادثه، اظهار کرد: پیش‌بینی و برنامه‌ریزی ما این است که تا ساعت 17 امروز عملیات آواربرداری به شکل صددرصد در ساختمان پلاسکو انجام شده و عملیات در این ساختمان به پایان می‌رسد.

- عملیات آواربرداری در حادثه پلاسکو به نهمین روز و به احتمال زیاد به آخرین روز خود رسید، چراکه تا دقایقی دیگر آخرین عملیات جست‌وجو در محوطه پلاسکو انجام می‌شود.

- در حال حاضر عملیات آواربرداری به طبقه منفی دو پلاسکو رسیده است و امروز سگ‌های هلال احمر  و پلیس برای یافتن پیکرهای احتمالی دو نوبت روی آوارها رفتند. لازم به ذکر است تا کنون 1600 سرویس کامیون حامل نخاله از محل پلاسکو خارج شدند.

-  عملیات آواربرداری به پی‌های ساختمان پلاسکو رسید

- یکی از فرماندهان آتش‌نشانی در حادثه پلاسکو از دولت و مجلس درخواست کرد که امکان ورود تجهیزات آتش نشانی به کشور تسهیل و چگونگی بهره‌مندی نیروهای آتش نشانی از قانون مشاغل سخت وزیان آور اصلاح شود.

- کار آواربرداری پلاسکو تا یکی، دو ساعت آینده به پایان می‌رسد.

وی اظهار کرد: آتش‌نشانان کماکان با اتخاذ تدابیر خاص و همچنین به کارگیری تجهیزات مخصوص آواربرداری به کار خود ادامه می‌دهند. تا ساعت 6 صبح امروز حدود 1600 کامیون کمپرسی به وزن 19 هزار تن آهن، میلگرد شکسته، سیمان، نخاله و بتن از این محل خارج کردند.

-  آخرین آمار مصدومان حادثه پلاسکو 235 نفر گزارش شده‌است. از میان این افراد، 180 نفر در محل، درمان و 55 نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

- با انجام پیکرشناسی و آزمایش های ژنتیک روی قطعات بزرگ، اجساد و بقایای انسانی ارجاعی به مرکز تشخیصی-آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران طی روز چهارشنبه و پنجشنبه، ۶ و ۷ بهمن‌ماه، هویت چهار آتش‌نشان دیگر مشخص شد.

پیکرهای جدید شناسایی شده آتش نشانان به شرح زیر است: علی مستوفی، حسین حسین زاده، محمد اقایی قادرلو و حسین سلطانی

اسامی شش نفر از جانباختگان حادثه پلاسکو که‌ قبلا تعیین هویت شده بودند به  شرح است: آتش‌نشانان: بهنام میرزاخانی، علی امینی، فریدون علی تبار.
غیرآتش‌نشان: حیدر پهلوانی، جواد حسینقلی زاده، محمود محسنی

- سیدجلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در تلاش هستیم تا عملیات آواربرداری تا ظهر امروز به اتمام برسد.

حادثه پلاسکو در حالی در نهمین روز خود قرار گرفت که آواربردار در مراحل نهایی قرار دارد و همزمان با آن سطح معابر اطراف توسط ماموران شهرداری پاکسازی و آماده سازی می‌شود.ب

عملیات آواربرداری در محل ریزش ساختمان پلاسکو در زیر باران شدید تهران ادامه دارد. این امیدواری وجود دارد که این عملیات تا ظهر امروز (جمعه هشتم بهمن) به پایان برسد اما هنوز مسئولان به قطعیت از آن سخن نمی‌گویند.

-به گزارش جماران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در گفت‌وگو با ایسنا، خبر پیدا شدن پیکر یکی دیگر از شهروندان از زیر آوار ساختمان پلاسکو را تکذیب کرد.

بر این اساس، خبری که دقایقی قبل از سوی شبکه خبر صداوسیما نیز اعلام شده بود، کذب است و تاکنون تنها چهار نفر از شهروندانِ زیرآوارمانده، کشف شده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.