گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد:

هشدار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد بزرگراه امام علی (ع)

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تأکید بر اینکه باید در توسعه شهرها دقیق و مطالعه شده عمل کنیم، اظهار کرد: بزرگراه امام علی (ع) در مسیل ساخته شده است. اگر مثل سیرجان و امثال آن در یک روز پر ترافیک و پر جمعیت یک بارندگی شدید داشته باشیم حادثه تلخی در این مسیر محتمل است.

اسماعیل نجار در گفت و گو با خبرنگار جماران گفت: به دلیل گازهای گلخانه ای و نازک شدن لایه ازن تغییر اقلیم واقعیتی است که باید آن را بپذیریم. یکی از پیامدهای آن باران سیل آسا است که امروز ما شاهد هستیم. دستکاری بشر در طبیعت اثرات نامطلوبی را گذاشته است. بنابر این در مرحله اول باید تلاش ما این باشد که ساخت و سازها درست انجام شود و همچنین بحث جمع آوری روان آب ها را با مطالعه دقیق و کار اساسی دنبال کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: باید مخاطرات را بشناسیم و با توجه به آنها پیش بینی و پیشگیری لازم را داشته باشیم. البته در بحث روان آب ها شهرداری ها متولیان امر هستند. در تهران برای جمع آوری روان آب ها و جلوگیری از سیل های مخرب محتمل مطالعه شده است. یکی از کارهای اساسی بحث آبخیزداری در حوزه مسیل ها است.

وی با بیان اینکه بزرگراه امام علی (ع) در مسیل ساخته شده است، اظهار کرد: اگر مثل سیرجان و امثال آن در یک روز پر ترافیک و پر جمعیت یک بارندگی شدید داشته باشیم حادثه تلخی در این مسیر محتمل است. لذا ما باید در توسعه شهرها دقیق و مطالعه شده عمل کنیم تا این حوادث را نداشته باشیم.

نجار افزود: در قمرود (رودخانه ای که از وسط شهر قم عبور می کند)، پارکینگ و تأسیساتی ساخته شده است و انتظار دارند که سیل به آنها آسیب نزند؛ در حالی که چنین نیست. معلوم نیست که اگر در همان نقطه یا صد کیلومتر بالاتر در حوزه های آبریز باران شدید ببارد و همه چیز را سیل می برد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به این نکات در راه سازی ها، تصریح کرد: مطالعه ای که مهندسین برای انجام یک کار عمرانی در حوزه های مختلف دارند باید همه اینها را مدنظر قرار دهد و در مطالعه ببینند.

معاون وزیر کشور همچنین در مورد ایمنی ساختمان های در حال ساخت گفت: نقشه، مشخصات و آنچه که در شهرداری اتفاق می افتد تا پایان کار شناسنامه ساختمان است. باید بین بنگاه، شهرداری و مالکی که ساختمان را در معرض فروش قرار داده همکاری وجود داشته باشد و فرد خلاصه مشخصات از شهرداری دریافت و به خریدار ارائه دهد. باید هماهنگی بیشتری انجام دهیم تا این کار اتفاق بیافتد. رسانه ها هم باید مطالبه کنند؛ وقتی رسانه ها مطالبه کنند این اتفاق می افتد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.