پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در نشست بررسی «جایگاه اخلاق در ساحت های تربیتی دانش آموزی با نگاهی به اندیشه تربیتی حضرت امام خمینی (س)»؛

دانش آشتیانی: امام شخصیت جامعی است که اگر تک بعدی به آن نگاه کنیم جفا کردیم

اگر بخواهیم کشور را به جای درستی هدایت کنیم اهمیت دارد که آموزش و پرورش را در جایگاه خودش قرار دهیم و این همکاری همه دستگاه ها را می طلبد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر به ابعاد شخصیتی امام خمینی (س) تک بعدی نگاه کنیم جفا کرده ایم، گفت: ما می بینیم که هرکس مطابق سلیقه خود اندیشه امام را برش می زند لذا وظیفه ما سنگین تر است که نمود واقعی امام را به نسل جوان بشناسانیم.

به گزارش خبرنگار جماران، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در نشست بررسی «جایگاه اخلاق در ساحت های تربیت دانش آموزی با نگاهی به اندیشه تربیتی حضرت امام خمینی (س)» در مورد دیدگاه امام نسبت به فرهنگ و دانش گفت: امام فرمود دانشگاه مبدأ تحولات است و در جای دیگر اشاره دارند که دوره های مدرسه از دانشگاه اهمیت بیشتری دارند زیرا رشد عقلی در مدارس تجلی می یابد. این نشان دهنده بینش عمیق ایشان به تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: اگر بخواهیم کشور را به جای درستی هدایت کنیم اهمیت دارد که آموزش و پرورش را در جایگاه خودش قرار دهیم و این همکاری همه دستگاه ها را می طلبد.

وی ادامه داد: همه دنیا به این نتیجه رسیده که اگر کشوری می خواهد در مسیر توسعه قدم بردارد باید به آموزش و پرورش اهمیت دهد. اگر بخواهیم تربیت واقعی صورت بگیرد بیشترین تأثیرگذاری را الگوها دارند.

دانش آشتیانی تأکید کرد: امام شخصیت جامعی است که اگر تک بعدی به آن نگاه کنیم جفا کردیم؛ همچنان که در مورد امیرالمؤمنین (ع) می گویند جامع اضداد بود شخصیت امام ابعاد مختلفی دارد که ما لازم است به همه آنها توجه داشته باشیم. ایشان به عنوان سیاستمدار و مرجعی که کاملا متفاوت عمل کرد و نشان داد که یک مرجع چقدر می تواند تأثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی بعضا تصویر امام (س) را پشت سر و اندیشه های او را زیر پا می گذاریم. باید شخصیت امام (س) را از گذشته نشان دهیم. ما می بینیم که هرکس مطابق سلیقه و نفع خود اندیشه امام را برش می زند و استفاده می برد لذا وظیفه ما سنگین تر است که نمود واقعی حضرت امام را به نسل جوان بشناسانیم. مسلما آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت می تواند نقش اساسی در شناساندن این الگو ایفا کند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: همه از آموزش و پرورش در حوزه های مختلف مطالبه دارند البته انتظار بدی نیست اما گاهی یادشان می رود که باید پشتیبانی کنند. تولید دانش باید در دانشگاه ها صورت پذیرد تا آموزش و پرورش از آن بهره مند شود. وقتی یک نوع رکود و بی تحرکی را در کسانی که باید به ما کمک کنند دیدیم مستقیما به سراغ کارشناسان رفتیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: امام خمینی (س) یادگاران زیادی دارد ولی حیات امام به اندیشه های ایشان وابسته است. ما خود را مکلف می دانیم اندیشه های امام (س) بر برنامه ریزی درسی حاکم باشد. سند تحول بنیادین نیز بر همین مبنا شکل گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.