عضو شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از بازدید خود در اطراف حرم امام خمینی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، فاطمه دانشور در صفحه ایسنتاگرام خود نوشت:

روز گذشته بازدیدی از اطراف حرم مطهر امام خمینی رحمه الله علیه داشتم.

نزدیک به صد چادر برپا بود که بی خانمان ها در ان اسکان داده شده بودند. با یکی از مادران باردار ساکن چادرها صحبت کردم چهار ماهه باردار بود و طبق اظهار خودش ، همسرش در دانشگاه کار میکند و با حقوق دریافتی توان پرداخت اجاره مسکن ندارد . فرزند دو ساله شان را به بهزیستی سپرده بودند تا شرایط بهتر شود و بعد بچه را پس بگیرند . از اقامت چادر نشینان بطور متوسط سه ماه می گذشت . هنوز اعتیاد به طور جدی سراغشان نیامده بود و اکثرا از شهرستان آمده بودند. حرم تنها جایی بود که بصورت خانوادگی میتوانستند داخل چادر زندگی کنند.لذا به آنجا پناه آورده بودند.

امروز در صحن شورای شهر نسبت به آنچه دیده بودم تذکر دادم برای چندمین و چندمین بار. خصوصا به مسئولینی که می گویند " بی خانمان " نداریم . نمیدانم تا کی باید مردم چوب "ضعف مدیریتی "مسئولین را بخورند . 

ضمن تشکر از آیت الله حسن خمینی بابت پناه دادن به بی خانمان ها از مسئولین دولت و شهرداری خواستم موضوع بی خانمانی مردم در پایین ترین سطح اجتماعی را جدی گرفته و بجای انکار راهکار ارائه نموده اقدام نمایند 

مسئولین شهرداری به این افراد خدمات کاهش آسیب داده که اینان بویژه زنان و کودکان در معرض آسیب های جدی اند.

از ظرفیت مساجد استفاده شده و درها را خصوصا در زمستان به روی بندگان درراه مانده خدا باز نگهدارند . مسجد در دوران نبی اکرم (ص) بسیار کارکرد اجتماعی داشته و فقط به محل عبادت در ساعات مشخص ختم نمیشد. و در کتب خوانده ام که حتی مراسم عروسی مسلمین در مساجد گرفته میشد و به واقع یک پایگاه اجتماعی قدرتمند و مردمی بود. این افراد بهتر است در شهر خود سامان داده شوند و استانداران زیر ساخت اسکان افراد بی خانمان را درمراکز استان و شهرهای بزرگ فراهم کنند.

در پایان به منشور حقوق شهروندی که بتازگی توسط رییس جمهور محترم رونمایی شده اشاره کردم و گلایه کردم که چرا در آن " حق بر هویت " دیده نشده است.

در پاره ای موارد شاهد نسل دوم افراد بدون شناسنامه در بین آسیب دیدگان اجتماعی و مهاجرین هستیم که نمیتوانند از خدمات اجتماعی برخودار شوند و لاجرم بدلیل این محرومیتها بزهکاران اجتماعی را تشکیل میدهند.

پس در تصویب این منشور در مجلس ، نمایندگان محترم حق بر هویت را دیده و برای هر کسی که در ایران متولد میشود این حق الزامی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.