پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سرهنگ دکتر «رستم خسرویانی»، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران؛

با مشاهده بیت امام متعجب و بهت زده شدم

نحوه مواجهه زرتشتیان با شخصیت حضرت امام می‌تواند تداعی‌گر اولین مواجهه ایرانیان با اسلام باشد و این، به خودی خود می‌تواند روشنگر وجوه جذابیت اسلام اصیل برای ایرانیان باستان بوده و پذیرش اسلام در نزد ایرانیان را نمایان کند. در همین راستا با یکی از اعضای انجمن زرتشتیان تهران به گفتگو نشستیم که متن این گفتگو در پی آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران، سرهنگ دکتر «رستم خسرویانی»، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، در حاشیه بازدید از بیت حضرت امام خمینی (س) در خمین، در دوم خرداد سال جاری، پیرامون فضای زندگی حضرت امام گفت: با مشاهده این مکان متعجب و بهت‌زده شدم. فضای روحانی و معنوی این مکان به نحوی است که انسان را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هرچند ممکن است این معماری درشهرهای دیگر هم دیده شود، اظهار داشت: فضای معنوی حاکم بر اینجا بسیار بخصوص است. بسیار جالب است که هر کدام از بخش‌های این مکان یک کاربری بخصوص دارد. این به روشنی نشان می‌دهد که معماری بیت حضرت امام براساس اصول اصیل ایرانی بنا شده است که توانسته همه ابعاد زندگی را دربربگیرد.

خسرویانی با غنیمت دانستن حضور گروه‌های مذهبی در این مکان افزود: در اصل این همان تشکل واحده‌ایست که مورد تاکید قرار گرفته. معمولا از تلویزیون این مکان‌ها دیده می‌شود ولی حضور در اینجا و لمس آن فواید بسیار دارد. وی افزود: چه خوب است که همه ایرانیان، بلکه همه مردم جهان بتوانند بیایند این مکان را ببینند و فضای روحانی و معنوی اینجا را درک کنند.

عضو انجمن زرتشتیان تهران در تحلیل حرکت حضرت امام خمینی(س) از منظرگاه زرتشتیان، از آغاز که یک طلبه بیش نبودند تا زمانی که انقلاب اسلامی ایران را رهبری کردند، بیان کرد: همه زرتشتیان از امام به خوبی یاد می‌کنند.‌ کسی که بتواند با دست خالی، بدون هیچ وسیله و اسلحه‌ای، و فقط با نیروی ملت پیش رود، نشان دهنده آن است که یک عقیده‌، ایده، درک و فهمی را در میان مردم بوجود آورده که همه یک صدا بلند شده‌اند؛ فارغ از اینکه از کدام قوم و گروه و دین و مذهب باشند.

خسرویانی در نگاهی به شخصیت حضرت امام گفت: امام یک انسان واقعی است و هیچ‌گاه در سخنانشان حرفی از بدی پیدا نمی شود و همیشه انسان‌ها را به راه راست و خوبی، به خوب عمل کردن و به خوب فکر کردن هدایت می‌کردند. وی افزود: امام همیشه تاکید می‌کردند که برای پیشبرد مملکت و فرهنگ، امت واحده باشید و همواره تاکید بر کلمه وحدت می‌کردند. امام تاکید می‌کردند که با هم خوب باشید، با هم کار کنید و درکنار هم باشید و دشمنی‌ها را کنار بگذارید.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری سخنرانی‌ای از حضرت امام خمینی(س) اظهار داشت: امام تاکید می‌کردند که «من» نباشید و «منیت‌«های خود را کنار بگذارید، تا یک جمع باشید و در کنار هم باشید. این همان گفتار نیک، کردار نیک و پندار نیک است که امام همیشه بر آن تاکید داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.