یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از تنظیم بودجه عفاف و حجاب از سوی مجلس شورای اسلامی بر مبنای تحقق رهنمودهای حضرت امام(س) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، لاله افتخاری، عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرتال حضرت امام خمینی(س) یکی از موضوعات مورد توجه حضرت امام (س) را مشارکت اجتماعی زنان دانست و گفت: خانم ها توانمندی بالایی دارند و نیز زاویه دید متفاوت از آقایان. حضور آنان در جامعه می تواند تاثیر گذار باشد و ضرورت دارد که زمینه این مهم فراهم شود تا مشارکت اجتماعی باعث تداخل وظایف خانوادگی آنان نشود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نحوه رسیدگی به این مهم از سوی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تلاش شده تا قوانین به صورتی تصویب شود که به نقش زنان در خانواده کمک کند و کار پاره وقت زنان و مرخصی آنان و نیز بازنشستگی پیش از موعد، برخی از این موارد است.

افتخاری به تبیین عملکرد فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بر پایه رهنمودهای حضرت امام(س) در مورد عفاف و حجاب پرداخت و گفت: تلاش شده است که در تدوین قوانین به دیدگاه های حضرت امام(س) که نگاه اسلام است توجه شود و هم در تذکرات به نمایندگان و مسئولان اجرایی این مهم تاکید شده است. در تدوین بودجه عفاف و حجاب و نیز پیگیری مصوبات در این زمینه و طرح سوال از وزرا، شاهد عملکرد بهتر وزارت کشور در این حوزه بوده ایم و نیز پس از سوال نمایندگان از وزیر کشور در مورد عفاف و حجاب، رسانه ها نیز در این زمینه عملکرد مثبتی از خود نشان دادند.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به واکنش های خاص امام(س) نسبت به برخی مصادیق بی عفتی در جامعه اشاره کرد و گفت: امام(س) نسبت به احکام اسلام سختگیر بود و تسامهی در این باب نداشت. حضرت امام خمینی(س) علیرغم توجه و اهتمام خاصی که به رعایت احکام الهی داشتند، در مواردی که حلال یا مباح بود، هرگز سلیقه شخصی خود را اعمال نکرده و اصراری بر رویه های بی مورد آن زمان نداشتند.

وی افزود: متاسفانه در آن زمان، برخی افراد در مواردی که حلال و مجاز بود، محدودیت هایی ایجاد می کردند و یا افراد دیگری حریم حلال و حرام را مخلوط می کردند که حضرت امام(س) در اسرع وقت اینگونه رفتارها را محکوم می کردند. ایشان در بحث عفاف و حجاب بسیار جدیت داشتند بویژه بر رعایت حدود بین زن و مرد در محیط های اجتماعی و نیز در مورد فامیل و اقوام. ایشان همان سخنان و توصیه های خویش خطاب به مردم را به خانواده خودشان نیز ابراز می کردند.

افتخاری با اشاره به نقش شایسته زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و نیز حضور معدودی بانوان بی حجاب در تضاهرات های آن دوران علیه رژیم شاه، تحول فرهنگی جامعه زنان کشور بر اساس فرمایشات حضرت امام(س) را یادآور شد و گفت: رسالت امام خمینی(س) بازگردان انسانها به فطرت خویش بود. عفاف و حجاب امری فطری است و با آگاهی بخشی به انسانها، این فطرت درونی به جوشش در می آید. بخشی از پاسخ بانوان ایران اسلامی و جهان اسلام به این فطرت خود، ثمره همین آگاهی گاهی بخشی امام در نبخشی های حضرت امام (س) بود.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانوان مومنه کشور ما و سایر کشورهای جهان وقتی کلام خدا را از زبان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شنیدند، مرام و افکار او را دریافتند و در پاسخ به ندای این بزرگمرد، تا پای جان بر عفاف و حجاب خود ایستادگی کردند. حضرت امام(س) به نحوی فلسفه حجاب را تبیین کردند که برای زنان جامعه ما ابهامی نیست و تکلیف انتقال پیام به دختران جوان، وظیفه امروز ماست.

وی در ادامه به تبیین مصادیقی از تبعیت بانوان جهان اسلام از رهنمودهای حضرت امام (س) در مورد حجاب و عفاف پرداخت و گفت: در برخی کشورها به زنان مسلمانان اجازه نمی دهند که با حجاب وارد مجلس شوند و منتخبان محجبه مردم این کشورها از نمایندگای صرف نظر کردند و نیز برخی دیگر که برای حفظ حجاب خود از تحصیل محروم شدند. از این دست موارد در خود کشور ما هم قبل از انقلاب بسیار بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.