معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) گفت: سرانه فرهنگی برای هر شهروند در کشور 25 سانتی مترمربع است و فقر جدی در دسترسی به فضاهای فرهنگی و هنری وجود دارد.

به گزارش جماران، «امین عارف‌نیا» روز پنجشنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر خمین در بیت تاریخی امام راحل، افزود: این میزان سرانه در مقایسه با سرانه آموزشی ، ورزشی و فضای سبز بسیار ناچیز است و آثار آن در شرایط اجتماعی حاکم بر این مناطق مشاهده می‌شود.

وی بیان کرد: در 100 شهر کشور تا سال گذشته حتی یک کتابخانه به منظور استفاده علاقمندان به مطالعه وجود نداشت.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) ادامه داد: 632 مجتمع فرهنگی و هنری با زیربنای یک میلیون مترمربع زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: فضاهای فرهنگی و هنری با چالش‌هایی نظیر نگهداری، نیروی انسانی متخصص، تامین منابع اعتباری و مخاطب مواجه هستند.

عارف نیا، نشر اندیشه امام خمینی (س) را مسئولیت اصلی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) بیان کرد، گفت: مجتمع فرهنگی و هنری بیت تاریخی امام راحل در خمین باید مورد استفاده اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: شهروندان خمین باید زیست فرهنگی خود را از بیت تاریخی امام راحل دریافت کنند و این مجموعه به کانون پویا برا برای استقرار و فعالیت تشکل‌های اجتماعی و انجمن‌های فرهنگی و هنری تبدیل شود.

فعالان فرهنگی و هنری خمین در این نشست پیشنهادات و مشکلات خود را بیان کردند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.