دکتر حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) عصر روز یکشنبه به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار در پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران حضور یافت واز تلاش های خبرنگاران این سایت در راه نشر آثار و اندیشه های حضرت امام خمنی (س) قدردانی کرد .

دکتر حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) عصر روز یکشنبه به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار در پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران حضور یافت واز تلاش های خبرنگاران این سایت در راه نشر آثار و اندیشه های حضرت امام خمنی (س) قدردانی کرد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ،دکتر انصاری در این بازدید ، در جمع مدیران و خبرنگاران "جماران"ضمن تبریک روز خبرنگار و فرارسیدن ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد که ماه رمضان فرصتی برای پالایش جامعه و توسعه اخلاق درجامعه باشد.
قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)با بیان اینکه عرصه خبر رسانی ،عرصه خطیری است ، به اهمیت فعالیت در بخش اطلاع رسانی موسسه تنظیم و نشر آثار امام نیز اشاره کرد و گفت : عرصه خبر رسانی عرصه خطیری است اما عرصه نشر صحیح اندیشه های امام عرصه خطیر تری است ، لذا باید در فعالیت ها همیشه با احتیاط و وسواس حرکت کنیم که تاکنون نیز به همین شکل بوده است .
دکتر انصاری در ادامه سخنان خود با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی صادقانه و شفاف در جامعه گفت آن چه مهم است این است که حقیقت به مردم گفته شود ودر گفتار و رفتار حضرت امام خمینی (س)درباره رسالت قلم وخبرنگاری نیز بیشترین تاکید بر روی این بود که با مردم صادق باشید.وی اظهار داشت :فاصله از روح و اخلاق حرفه ای رسانه ای و خبرنگاری در برخی از بخش ها دیده می شود و بد اخلاقی های سیاسی،فرهنگی و اجتماعی توسعه پیدا کرده است.
وی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(س)تصریح کرد:انقلاب ما پرتویی از نهضت انبیا است و گزافه نیست که گفته شود تمام انبیاء برای اتمام اخلاق انسان و جوامع انسانی مبعوث شدند و اصل فلسفه بعثت پیامبر اسلام (ص) تکمیل مکارم اخلاق بوده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر از این جهت دروضعیت مناسبی قرار نداریم افزود:مسئله اخلاق از امور وجدانی است و موضوعی نیست که مردم با سخنرانی و ادعا بپذیرند. وجدان انسانها بالقوه متوجه می شوند که سمت و سوی حرکت مسئولین و رسانه ها به سمت مکارم اخلاقی است و یا توسعه فضای دروغ و تهمت و بد اخلاقیها که مانند خوره به جان جامعه افتاده است.!S!
قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)با اشاره به ادبیات برخی رسانه های کشور خاطرنشان کرد:متاسفانه در ادبیات برخی رسانه ها که متاسفانه برخی از آنها زیر پرچم دفاع از ارزشها کار می کنند ،دروغ گفتن مثل آب خوردن شده و هر روز در رسانه ها دروغهای عجیب و غریب ساخته و پرداخته می شود که انسان بهت زده می شود.اما باید در این فضا ، تنها باید حقیقت به مردم گفته شود و صادقانه اطلاع رسانی کنیم.
وی گفت:جامعه ای که به لحاظ اخلاقی دچار انحطاط شود حتی اگر در حوزه های دیگر نیز پیشرفت داشته باشد به بن بست می رسد.
دکتر انصاری با بیان اینکه رعایت قداست قلم و آگاهی و دانش یکی از توصیه های اصلی امام بوده است افزود:وظیفه این است که صادقانه بنویسیم و دانستن حق و حقیقت را حق همه مردم بدانیم.
وی با اشاره به تحول در عرصه اطلاع رسانی گفت:امروز دیگر هیچ کس نمی توانددر مصونیتهای پیشین مخفی شود و برخلاف گذشته که روشن شدن حقیقتی زمان زیادی می برد و نیاز به سالها بررسی داشت ، بلکه همه اتفاقها در منظر و مرآی مردم رخ می دهند و به مدد ابزار اطلاع رسانی درزمان کوتاهی همه مردم از اخبار و رودیداها مطلع می شوند.
قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س)گفت: دروغ در برخی رسانه ها توسعه فراوانی پیدا کرده است و روز به روز عفونت این گناه کبیره در جامعه بیشتر می شود و فرهنگ بد اخلاقی را نهادینه می کند.در حالی که اصل فلسفه امام و انقلاب و شهیدان این بود که تکمیل مکارم اخلاق در جامعه رخ دهد و شاهد پیاده شدن فرهنگ نبوی باشیم.
انصاری با بیان اینکه امروزه گاهی در تریبون ها مطالبی گفته می شود که تکان دهنده است افزود: آیا نسل های کنونی و آینده از ما قبول خواهند کرد که ادامه راه انبیا را می رویم؟
وی با اشاره به سخنان امام خمینی در بدو ورود به کشور در12 بهمن 1357تصریح کرد:مهمترین پیامی که امام داشتند این بود که در دنیای زر و زور و تزویر ارزشهایی که مهجور مانده اند بازتابانده شوند و پایگاه اطلاع رسانی جماران نیز باید مروج این ارزشها باشد و دروهله اول خودمان متخلق به این اخلاق باشیم.اگر چه مقابله به مثل در برخی از حوزه های دیگر ممکن است مجاز باشد اما در امور اخلاقی جایز نیست و اگر منتقدان به خلاف اخلاق متوسل شدند شما نمی توانیدو نمی بایست با آنان مقابله به مثل کنید و مانند آنان رفتار کنید.
در جریان این دیدار سردبیر پایگاه اطلاع رسانی جماران گزارشی از فعالیت های پایگاه اطلاع رسانی جماران ارائه کرد .دکتر حمید انصاری همچنین از نزدیک با نحوه فعالیت های سایت ، خبرنگاران و بخش فنی و پشتیبانی آشنا شد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.