«باشگاه مخاطبان» پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران آماده دریافت خبر، عکس، فیلم و سوژه های مخاطبان گرامی است. تمامی مخاطبان می توانند از طریق پست الکترونیکی News@jamaran.ir با جماران در ارتباط باشند. «جماران» آمادگی دارد تا نظرات مسئولان را در این مورد منعکس کند.

این نامه را یکی از هموطنان برای باشگاه مخاطبان جماران ارسال کرده است.

به گزارش باشگاه مخاطبان پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، این مخاطب می نویسد: به مدت 4 ماه است که از بانک مسکن شعبه ... (نام شعبه در نامه این هموطن موجود است) وام مسکن دریافت کرده‌ام. به دلیل این‌که وام در روز 13 خرداد به من پرداخت شد موعد پرداخت هر قسط که 973000تومان هست، سیزدهم هرماه تعیین‌شده است.

تابه‌حال 3 قسط یعنی اقساط ماه‌های خرداد، تیر و مرداد را پرداخت کرده‌ام اما قسط ماه شهریور به مدت یک هفته به تعویق افتاده است.

در روز 20 شهریور مأموری از طرف بانک مسکن همین شعبه، اخطاریه‌ای را به درب منزل ما آورد که در آن نوشته بود: «شما به دلیل پرداخت نکردن اقساط وام خود به‌عنوان مشتری بدحساب محسوب شده‌اید و کد ملی شما به بانک مرکزی ارجاع داده‌ شده است. در صورت پرداخت نکردن بدهی خود به بانک وثیقه شما به اجرا گذاشته خواهد شد... همچنین کلیه هزینه های روند به عهده شما می باشد و...»

جدا از این اخطاریه مأمور بانک به‌صورت شفاهی اخطار داد که اگر تا فردا قسط خود را پرداخت نکنید، علاوه بر مسدود کردن شماره ملی شما و همسرتان، بنر بانک مسکن را مبنی بر بدحساب بودن شما و عدم پرداخت قسط خود بر سر در منزل شما نصب می‌کنیم که این قضیه موجب بی‌آبرو شدن شما در بین همسایه‌ها می‌شود. از طرف بانک به من گفته اند این بنر را همین امروز نصب کنم، اما من این کار را نمی کنم. اگر از طرف بانک با شما تماس گرفتند بگویید بنر را نصب کرده ام.

بعد از رفتن این مأمور بانک توسط شماره ای که زیر اخطاریه نوشته شده بود با مدیر مالی بانک که فردی به نام ...(نام این فرد در نامه این هموطن موجود است) بود تماس گرفتم و به ایشان گفتم من تمام قسط های خود را پرداخت کرده ام تنها قسط ماه جاری ام به مدت 7 روز عقب افتاده است... اما ایشان هم صحبت های مامور را تکرار کرد و گفت: این کار قانونی است و اگر تا فردا مبلغ را پرداخت نکنید، بانک موارد درج شده در اخطاریه را اجرایی خواهد کرد.

صبح روز(21 شهریور) وقتی به همین شعبه مراجعه کردم و از مسئولین بانک علت را جویا شدم، مأمور مراجعه‌کننده کار خود را قانونی دانست و گفت به خاطر همین مسائل حقوق اضافه‌کاری من را مسدود کرده‌اند و چند پرونده را به من نشان داد و گفت همه این‌ها وضعیت مشابه شما را دارند. از او خواستم که تا 30 شهریور برای پرداخت قسط به من مهلت بدهد. اما مأمور و رئیس بانک گفتند تا بیست و هشتم می‌توانیم به شما مهلت بدهیم، در صورت پرداخت نکردن تا این موعد، کد ملی شما مسدود و بنر بانک بر سر در منزل شما نصب خواهد شد.

بعد از این، مأمور بانک از من خواست که تعهد را امضا کنم که در صورت عدم پرداخت وام تا 28 شهریور بانک اختیار داشته باشد که این اقدامات را عملی کند. این خواسته کارمند بانک با اعتراض من روبرو شد و به او گفتم اقدام دیروز شما غیرقانونی بوده است و امروز می‌خواهید با این تعهد کار غیرقانونی خود را قانونی جلوه دهید. من این تعهد را امضا نمی‌کنم.

این کارمند وقتی با مقاومت من روبرو شد و وقتی به او و رئیس بانک گفتم، این کار شما غیرقانونی است و شما نباید به دلیل 7 روز تأخیر قسط، در سرمنزل من بنر نصب کنید و من را بی‌آبرو کنید. این فرد من را تهدید کرد که؛ «به مأمور بانک می‌گویم از بانک بیرونت کند...»

با توجه به این‌که اقدام این بانک غیر قانونی است و شنیده ام که بانک ها معمولاً این کار را در قبال مشتریانشان انجام می دهند و تا جایی که من می‌دانم با 7 روز تأخیر قسط وام، نباید شماره ملی وام‌ گیرنده مسدود و بر سر در منزلش بنر نصب شود و با توجه به این‌که تهدیدهای این مأمور بانک چه در جلوی درب منزل و چه در داخل بانک خلاف مقررات اداری است از شما خواهشمندم این موضوع را پیگیری کنید.

 

«جماران» آمادگی دارد تا نظرات مسئولان را در این مورد منعکس کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.