ناصر مهردادی مدیر کل سازمان محیط زیست استان مازندران به خبر «تخریب جنگل برای استخراج شن و ماسه» که روز گذشته به نقل از باشگاه مخاطبان پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران منتشر شده بود، واکنش نشان داد و تخریب جنگل در این منطقه را تکذیب کرد.

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران روز گذشته عکس و متن ارسالی یکی از مخاطبان را که در آن از تخریب جنگل در روستای کراچا در استان مازندران خبر داده بود، منتشر و آمادگی خود را برای انعکاس پاسخ های مسئولین این حوزه اعلام کرد.

این مخاطب در متن خود توضیح داده بود: «این تصاویر مربوط به شهرستان ساری روستای «کرچا» از توابع دودانگه است. در این منطقه متاسفانه کوه و جنگل را از بین می برند و اقدام به استخراج شن و ماسه می کنند. خواهشمند است مسوولان اقدام جدی نمانید. مدتی قبل خانم ابتکار با جدیت جلوی این حرکت ضد زیست محیطی را گرفتند اما پس از چند روز دوباره دستگاه ها شروع به کار کرده اند. این شرکت بنام شن و ماسه(...) متعلق به فردی بنام(...) می باشد که مجوز آن توسط فرماندار وقت دولت آقای احمدی نژاد صادر شده است. همچنین در اطراف این کوه تپه های تاریخی دارای سفال و عتیقه جات وجود دارد.»

بعد از پیگیری هایی که «جماران» در این رابطه انجام داد، ناصر مهردادی مدیر کل سازمان محیط زیست استان مازندران در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران در این باره گفت: شرکتی که در حال حاضر در این منطقه مشغول به کار است از 6 سال قبل مجوز خود را از سازمان محیط زیست دریافت کرده است و تا به امروز هیچ گونه تخلفی در رابطه با تخریب محیط زیست انجام نداده است.

وی ادامه داد: موضوع مربوط به اختلاف فردی به نام(...) با این شرکت است که سعی در متوقف کردن فعالیت این شرکت دارد.

مهردادی اظهار کرد: با این وجود ما بازرسان خودمان را به منطقه فرستاده ایم و طی امروز منطقه را مورد بازرسی قرار می دهیم، مطمئن باشید که اگر این شرکت خارج از محدوده مجوز عمل کرده باشد و تولید آلودگی داشته باشد، فعالیت آن را متوقف می کنیم.

همچنین در رابطه با دستور معصومه ابتکار مبنی بر جلوگیری از ادامه فعالیت این شرکت، بهرام فغانی رئیس اداره محیط زیست شهرستان ساری به خبرنگار جماران گفت: حدود یک سال پیش فردی به عنوان شاکی خصوصی، شکوائیه ای را در خصوص آلاینده های این شرکت به نزد خانم ابتکار می برند که ایشان دستور پیگیری این موضوع را به اداره ساری ابلاغ کردند. در پی این دستور اداره محیط زیست شهرستان ساری موضوع را مورد بررسی کرد و به این معدن در این خصوص اخطار داد.

وی ادامه داد: این شرکت بعد از چند روز با ایجاد دو حوضچه جدید این مشکل را برطرف کرد و دوباره به فعالیت خود ادامه داد. در حال حاضر نیز این شرکت هیچ گونه مشکلی در این زمینه ندارد و شیوه برداشتی آن نیز شیوه مناسب و خوبی است.

مسئول روابط عمومی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری این استان نیز در مورد تخریب درختان این منطقه به جماران گفت: این شرکت، شرکتی معدنی است که هم از وزارت صنایع و معادن، سازمان محیط زیست و هم از سازمان جنگل ها و مراتع مجوز دارد و تا کنون تخلفی در رابطه با تخریب محیط زیست انجام نداده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.