نشست ارتش و دولت‌سازی در خاورمیانه مدرن امروز یکشنبه در مؤسسه نگارستان اندیشه برگزار می‌شود.

به گزارش جماران، سال گذشته، دفتر مطالعات وزارت امور خارجه کتاب «ارتش و دولت‌سازی در خاورمیانه مدرن» تالیف استفانی کرونین را با ترجمه غلامرضا علی‌بابایی منتشر کرد.
این اثر به کالبدشکافی ارتش‌های ایران در دوران قاجار، پهلوی اول و دوم، افغانستان و عربستان سعودی و تحولات سال‌های اخیر خاورمیانه مدرن می‌پردازد و چارچوب نقش ارتش در دولت‌سازی را مورد بحث قرار می‌دهد.
نخستین نشست از سلسله برنامه‌های تابستانی مؤسسه نگارستان اندیشه به بررسی موضوع این اثر و بازخوانی روایات آن با تکیه بر تحولات تاریخ معاصر ایران اختصاص دارد. تقارن برگزاری نشست با تحولات روزهای اخیر در ترکیه، نشان‌گر اهمیت این بحث در منطقه خارمیانه است؛ ارتش همچنان یکی از بازیگران در عرصه سیاسی به‌شمار می‌رود و عصر دولت‌سازی و انسجام ملی راه درازی تا کامل شدن در پیش دارد.
این نشست با حضور، دکتر داریوش رحمانیان استاد تاریخ معاصر در دانشگاه تهران، سرهنگ علی سجادی پژوهشگر تاریخ ارتش در ایران، غلامرضا علی‌بابایی دیپلمات، پژوهشگر و مترجم اثر، امروز یکشنبه 27 تیرماه از ساعت 17 در محل پژوهشکده مطالعات فرهنگی روایت به نشانی: میدان انقلاب، ابتدای کارگر شمالی، خیابان ادوارد براون پلاک 12 برگزار خواهد شد.
همکچنین شرکت در این جلسات برای عموم علاقه‌مندان آزاد می‌باشد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.