در انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه تل یابس در شمال شرق موصل ۱۴ غیرنظامی و یک نیروی نظامی کشته شدند. نیروهای عراقی با آزادسازی چند منطقه دیگر در شرق موصل همچنان به تسلط خود بر شرق موصل ادامه می‌دهند.

به گزارش جماران ، به نقل از شبکه خبری المیادین، در انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه تل یابس در شهرستان تلکیف واقع در شمال شرق موصل ۱۴ غیرنظامی و یک نیروی نظامی کشته شدند.

از سوی دیگر نیروهای اطلاعات ارتش عراق در محله الحدباء کنترل کارخانه تولید پهپاد را که داعش از آنجا برای شلیک مواد منفجره و هدف گیری پل‌های روی رود دجله استفاده می‌کرد، به دست گرفتند.

عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات "نینوا به سوی تو می‌آییم" در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: نیروهای مبارزه با تروریسم محله نینوای شرقی، بازار الاغنام و منطقه تاریخی باب الشمس در مرکز موصل را آزاد کردند.

عبدالامیر یارالله همچنین از آزادسازی محله‌های الجزایر، الدرکزلیه، الزراعی در شرق موصل و برافراشتن پرچم عراق بر فراز ساختمان‌های این محله‌ها خبر داد.

وی افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم همچنین مسجد بزرگ در مرکز موصل را نیز تحت کنترل گرفتند. محله‌های المهندسین،‌ السویس و سنحاریب نیز آزاد شدند و نیروها به پیشروی به سمت رود الخوصر در نینوا ادامه می‌دهند.

پیشتر نیز این نیروها محله‌های نبی یونس و الجماسه را از کنترل داعش خارج کرده بودند، به این ترتیب بیش از ۹۰ درصد بخش شرقی موصل آزاد شده است. به گفته یارالله پرچم‌های عراقی بر فراز ساختمان‌های این محله‌ها افراشته شدند.

به این ترتیب نیروهای مبارزه با تروریسم خود را برای عبور از رود دجله به سمت غرب موصل آماده می‌کنند تا جبهه جدیدی علیه داعش باز کنند.

منابع عراقی به شبکه الحدث گفتند، با ایجاد پنج پل معلق که ائتلاف به پایگاه القیاره فرستاده تا روی رود دجله کار گذاشته شود نیروهای عراقی می‌توانند به بخش دیگر موصل بروند.

منابع افزودند، یگان‌های واکنش سریع وابسته به پلیس فدرال مساحت زیادی از مناطق جنوب شرقی موصل را به دست گرفته و مساحت در امتداد رود را امن کرده‌اند.

نجم الجبوری، فرمانده محور شمالی موصل نیز گفت: محله الکِندی که شامل تاسیسات الکندی در شرق موصل است نیز به تصرف کامل درآمده است.

در ادامه محمد سمره، استاندار دیرالزور در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد که خبرهای منتشر شده مبنی بر ورود داعشی‌ها به محله‌های الجوره و القصور در موصل صحت ندارند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.