اسمعیل کریم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یک سوم سیب کشور در آذربایجان غربی تولید می شود، افزود: از مجموع 112 هزار هکتار باغ استان 45 درصد باغ ها به سیب درختی اختصاص دارد که با این آمار، ظرفیتی مطلوب برای تولید و صادرات در این بخش وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه 53 هزار هکتار از باغ های سیب آذربایجان غربی بارور است، افزود: ارومیه با 23 هزار و 150 هکتار رتبه اول سطح زیر کشت این محصول در استان را به خود اختصاص داده است.
وی میانگین تولید این محصول در آذربایجان غربی را حدود 15 تن در هکتار اعلام کرد و ادامه داد: باغ های سیب در همه شهرهای استان وجود دارد و شهرهای سلماس، مهاباد و اشنویه نیز در رتبه های بعدی تولید قرار دارد.
به گزارش ایرنا مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز پیشتر از واگذاری مدیریت زنجیره سیب با هدف ساماندهی بازار سیب درختی به این استان خبر داده بود.
با تشکیل زنجیره سیب درختی در استان بسته بندی، بازاریابی و صادرات سیب برداشت شده در سال زراعی آینده و برنامه ریزی تولید متناسب با سفارش صادراتی توسط تولیدکنندگان با پشتیبانی اعضای زنجیره سیب آذربایجان غربی خواهد بود.
این استان سالانه بیش از 800 تا یک میلیون و 200 هزار تن سیب درختی تولید می کند؛ مشکل صادرات سیب درختی هر ساله گریبان گیر کشاورزان استان بود.
این استان سالانه 6 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که بیش از یک میلیون تن آن سیب است.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.