یعقوب مزرعه لی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری 55 مورد درخواست استرداد از طرف مؤدیان و صادر کنندگان در آذربایجان غربی ارائه شده بود که همه این موارد پس از بررسی مستحق عودت مالیات شناخته شدند.
وی اضافه کرد: به طور متوسط در هرکدام از پرونده های استرداد مالیاتی 10 میلیارد و 160 میلیون ریال به مودیان برگشت داده شده است.
وی با اشاره به اینکه میزان استرداد مالیات در مدت مشابه سال گذشته 13 میلیارد ریال بود، اظهار کرد: میزان مالیات برگشت داده شده در سال جاری نسبت به سال گذشته 43 برابر شده است.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی بیان کرد: تعداد پرونده های برگشت مالیات نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد 77 درصدی داشته است.
مزرعه لی با اشاره به اینکه استرداد مالیات پرداختی صادرکنندگان استان حداکثر در مدت یک ماه پس از درخواست استرداد صورت می گیرد، گفت: شرط موافقت با استرداد مالیاتی، ارائه فاکتورها و اسناد و مدارک لازم از طرف صادرکنندگان است.
به گزارش ایرنا، بخشی از مالیات مودیان در صورت ارائه مدارک مربوطه در خصوص معافیت های مالیاتی بازگردانده می شود که این امر در سال های اخیر سرعت بیشتری پیدا کرده است.
میزان مالیات پیش بینی شده امسال برای آذربایجان غربی حدود 9 هزار میلیارد ریال بود که از این میزان افزون بر 6 هزار میلیارد ریال وصول شده است.
2093/7129/8137
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.