ایرج ثقفی روز یکشنبه در جریان بازدید از محموله های ارسالی کمک های مردمی تکاب به زلزله زدگان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم کمک های مردمی شهرستان تکاب به زلزله زدگان کرمانشاه 350 تن است که شامل اقلام ضروری از جمله مواد خوراکی، بهداشتی، لوازم گرمایشی و البسه گرم، نایلون، چادر امدادی، آب معدنی و مواد شوینده است.
وی بیان کرد: 250 تخته فرش، 300 دستگاه چادر امدادی، 800 کیلوگرم نایلون، پنج هزار تخته پتو، 2 تن برنج، سه تن روغن، 2تن سیب، یک تن خرما، 500 کیلوگرم حبوبات، یکهزار قوطی انواع کنسرو و هفت تن نان از مهمترین اقلام ارسال شده توسط جمعیت هلال احمر و گروه های خودجوش مردمی از تکاب به مناطق زلزله زده است.
وی همچنین ادامه داد: به منظور تامین نیازهای اساسی خانواده های آسیب دیده از زلزله کرمانشاه بیش از 2 هزار قوطی شیرخشک، 300 بسته پوشاک بچه و 300 کارتن مواد شوینده از تکاب به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شده است.
وی گفت: بیش از 150 میلیون ریال کمک نقدی مردم تکاب نیز برای رسیدگی به زلزله زدگان استان کرمانشاه به حساب جمعیت هلال احمر واریز شده است.
وی از مردم تکاب خواست با توجه به آغاز فصل سرما و یخبندان و برای هدفمند شدن کمک رسانی به زلزله زدگان توسط جمعیت هلال احمر و سایر گروه های امدادی، برای تامین نیاز های هموطنان آسیب دیده از این حادثه دلخراش، اقلام ضروری به ویژه لوازم گرمایشی و البسه گرم به این مناطق ارسال کرده و در صورت امکان به صورت نقدی کمک رسانی کنند.
ثقفی روند جمع آوری و ارسال محموله های کمک های مردمی تکاب به کرمانشاه توسط جمعیت هلال احمر را مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: 12 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی توسط جمعیت هلال احمر تکاب و کمیته امداد امام خمینی(ره) در مناطق مختلف شهر تکاب مستقر و مراحل ارسال نیز به خوبی انجام شده است.
وی اضافه کرد: اهالی روستاهای تکاب نیز با احساس مسئولیت و نوع دوستی کم نظیر خود با تشکیل گروه های امدادی خودجوش محموله های کمک های مردمی را به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال کردند.
وی گفت: تمام رانندگان خودروهای سبک و سنگین که کار ارسال محموله های کمک های مردمی تکاب به مناطق زلزله زده کرمانشاه را برعهده داشتند به صورت رایگان و بدون دریافت کرایه حمل بار در این کار خداپسندانه شرکت کردند.
وی اضافه کرد: مرحله سوم کمک های مردمی شهرستان تکاب به مناطق زلزله زده کرمانشاه نیز به زودی ارسال خواهد شد.
وی بیان کرد: اکنون یک گروه امدادی جمعیت هلال احمر تکاب شامل چهار نیروی متخصص امدادگر و یک نیروی خدمات رسان که در نخستین ساعات پس از وقوع زلزله وارد عمل شدند در استان کرمانشاه مسقر و مشغول امداد رسانی به زلزله زدگان هستند.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3072/ 7514/3093**خبرنگار: امیر خالق نژاد **تنظیم کننده: پیمان پاکزاد**انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.