به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی روز یکشنبه در مراسم عزاداری که به مناسبت سالروز وفات هشتمین امام شیعیان در مسجد اعظم ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: باید اهل بیت عصمت و طهارت را برای خودمان الگو و سرمشق قرار دهیم تا بتوانیم یک جامعه دینی را داشته باشیم.
وی ادامه داد: امام بخشی زیادی از زندگی خود را مشغول عبادت و راز و نیاز با خداوند بودند و مسلمانان نیز باید این سیره حضرت را بیش از پیش در زندگی خود به کار برند چرا که فرد را از گناهان دور و به خداوند نزدیک می‌کند.
وی با اشاره به ثواب زیارت امام رضا (ع) افزود: بزرگان تلاش کردند که به زیارت آن حضرت بروند و هر بار که دچار مشکلی می شدند به درگاه آن حضرت دخیل می بستند و اکنون نیز همگان با سفر به حرم امام رضا (ع) مشکلاتشان را رفع می کنند و خداوند نیز از گناهان فرد می گذرد.
وی با اشاره به اینکه وجود بارگاه امام رضا در کشور ما یک نعمت بزرگ است، ادامه داد: به برکت این بارگاه ملکوتی است که رحمت و عنایت خداوند متعال بر مملکت ما نازل می شود و بر همه وظیفه است به زیارت آن حضرت بروند و به آن حضرت عرض ارادت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه امکان دوستی بین حق و باطل وجود ندارد، گفت: بر این اساس امکان سازش بین ایران و آمریکا وجود ندارد چرا که باید آنها به راه حق وارد شوند و یا ما از راه حق دور شویم.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: باید مقابل باطل ایستاد و امامان نیز همیشه با شمشیر خود مقابل باطل می ایستادند و در این راه شهید می شدند.
به گزارش ایرنا در ابتدای این مراسم عاشقان اهل بیت به سینه زنی در سوگ حضرت پرداختند.
همزمان با سالروز شهادت هشتمین امام معصوم حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع)، اهالی مومن و ولایت مدار آذربایجان غربی با برگزاری آئین های عزاداری به سوگ آن حضرت نشستند.
به این مناسبت ائین های مختلف عزاداری در مساجد ،حسینیه ها و بقاع متبرکه و با حضور گسترده مردم مومن و عاشقان و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سراسر استان برگزار شد.
8135/ 3072 ** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.