مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: بیش از 29 میلیون قطعه جوجه ریزی طی سال جاری در مرغداری های استان انجام شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی کامیار داهیم با اشاره به اینکه در طول هفت ماهه سال جاری تعداد 29 میلیون و 989 هزار و 324قطعه جوجه‌ریزی درسطح واحدهای مرغداری استان با نظارت کارشناسان دامپزشکی صورت گرفته است، افزود: در این مدت مقدار86 میلیون و 357 هزار و 811 دز واکسن در سالن‌های مرغداری استان علیه بیماری های ویروسی و باکتریایی مصرف شده است.

وی با بیان اینکه به منظور مراقبت و پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با ایجاد پایگاههای دیدوری توسط اکیپ های بررسی و نمونه برداری مستقر در اداره کل و شبکه های دامپزشکی استان و با نظارت عالی ستاد اجرائی مقابله با آنفلوانزای فوق حاد طیور استان انجام شده است اظهار کرد: در طول 7 ماهه سال جاری تعداد 8 هزار و 792مورد اطلاع گیری از مزارع طیور صنعتی، وضعیت پرندگان مهاجر در تالابها و حاشیه رودخانه ها و دریاچه های پشت سدها و روستاهای حاشیه آنها و روستاها با تلفات طیور بومی ، بررسی بیماری و نمونه برداری و مطالعات آزمایشگاهی انجام گرفته است و این فعالیت ها در حال حاضر نیز کماکان و به صورت مستمر ادامه دارد.

داهیم همچنین تصریح کرد: سیستم مراقبت و پایش بیماریهای ویروسی آبزیان در قالب طرح ملی همه ساله در دو فاز بهاره و زمستان به مورد اجرا گذاشته می شود.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در این طرح از تعداد 150 مرکز آبزی پروری فعال در طی دو فاز به تعداد 99 واحد تحت طرح ملی پایش و مراقبت از بیمارهای ویروسی ماهیان سرد آبی قرار گرفته که از این تعداد مراکز نیز تعداد 2 هزارو 970 قطعه ماهی نمونه برداری و مورد آزمایش های ویروسی قرار گرفته است.

وی یاد آورشد: تاکنون بر اساس نتایج آزمایشگاهی استخراج شده موردی از بیماری های ویروسی بالاخص VHS در مزارع آبزی پروری سطح استان آذربایجان غربی مشاهده نشده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.