به گزارش ایرنا حجت الاسلام ایوب رنجبری در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: بسیجی باید سیاسی باشد و سیاست زده نشود، بصیر بوده و خود بزرگ بین نباشد؛ بسیجی باید مقتدرانه در راه خود ثابت قدم باشد.
رنجبری بیان با اشاره به روحیه مجاهدت طلبی بسیجیان، اظهار کرد: در زلزله اخیر دیدیم که طبقات مختلف جامعه از جمله دولت، بسیج، سپاه و ارتش وارد عرصه عمل شدند و با تمام قوا به حل مشکلات جامعه و التیام درد حادثه دیدگان کمک کردند و این روحیه جهادی باید در بین جوانان و جامعه گسترش یابد.
امام جمعه ماکو اظهار کرد: مسئولان در حال حاضر باید هدفشان فقط کمک رسانی و حل مشکلات حادثه دیدگان باشد و مردم نیز باید در کنار مسئولان باشند.
وی در ادامه با اشاره به رحت پیامبر اکرم ( ص)، بیان کرد: شناخت و معرفت خودمان را نسبت به اهل بیت (ع) باید افزایش دهیم و از 2 یادگار قرآن و عترت پیامبر جدا نشویم.
وی افزود: پیامبر گرامی اسلام محور وحدت مسلمانان بودند و باید این اتحاد را در جامعه همه گیر کنیم و جوانان را به این امر سوق دهیم.
وی با اشاره به اینکه اجتماع عظیم اربعین یک عظم همگامی است، ادامه داد: مسلمانان در این امر ثابت قدم هستند و بدون توجه به تهدیدهای تروریستی به راه خود ادامه می دهند.
وی اضافه کرد: این حضور نشان از قدرت عالم تشیع و مسلمانان است که شیعه و سنی، عرب و عجم در کنار هم شعار حب الحسین را در جهان طنین انداز کردند و به اوج خود رساندند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام ایوب رنجبری سال 1351 در شهر سلماس در یک خانواده مذهبی متولد در سال 68 وارد حوزه علمیه قم شده و در مدرسه رضویه، دوره مقدمات را با ممتازی به پایان رسانده و از سال 76 وارد دروس خارج حضرات آیات عظام تبریزی (ره)، وحید خراسانی، جوادی آملی، سبحانی، بهجت (ره) ، عابدی، فاضل گلپایگانی شده است.
حجت الاسلام ایوب رنجبری از سال 88 نیز امام جمعه و مسئول حوزه های علمیه برادران و خواهران شهرستان ماکو بوده است.
8135/ 3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.