فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: بانک اطلاعاتی جامع 12 هزار شهید استان تدوین شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرم به تشریح اهم اقدامات کمیته های فعال در کنگره ملی ۱۲هزار شهید آذربایجان غربی پرداخت و گفت ۲۱کمیته اجرایی در این کنگره فعال هستند که متناسب با اجلاسیه هایی که وجود دارد ماموریت های خود را انجام می دهند.

وی سرگذشت پژوهی،جمع آوری اسناد و مدارک، تشکیل بانک اطلاعاتی جامع شهدا،جمع آوری ۶۵۰هزار برگ اسناد متفرقه از شهدا، جمع آوری ۵۰هزار قطعه عکس شهدا، تهیه نزدیک به ۱۲۰۰ساعت فایل صوتی وتصویری از خانواده های شهدا، تالیف ۱۸۰عنوان کتاب و همچنین جمع آوری ۱۱۰۰ساعت مصاحبه در قالب های مختلف از همرزمان و همسنگران شهدا را از جمله مهمترین اقدامات این کمیته های ۲۱گانه عنوان کرد.

وی به تشریح اقدامات انجام گرفته در خصوص کنگره ملی ۱۲هزار شهید استان پرداخت و افزود کارهای اجرایی این پروژه از سال ها پیش شروع شده است و نزدیک به ۷سال است که مقدمات برگزاری این کنگره که حاوی پیام های مختلف فرهنگی،اجتماعی،مقاومت و پایداری است در حال انجام در این استان می باشد.

سردار خرم برگزاری این گنگره ملی را فرصت مغتنمی در راستای معرفی هرچه بهتر اذربایجان غربی در باب جهاد و شهادت عنوان کرد و گفت با توجه به ویژگی هایی که این استان دارد برگزاری این کنگره ملی این فرصت و امکان را فراهم می نماید که بتوان آذربایجان غربی را با توجه به سرگذشتی که مردم این استان در این ۳۸سال داشتند و به خوبی تاکنون بیان نشده است معرفی شود.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی تصریح کرد یکی از محورهایی مهمی که با برگزاری این کنگره نسبت به آن پرداخت می شود تبیین نقش مردم آذربایجان غربی در رفع تجاوزات ۳۸ساله دشمنان به مرزهای کشورمان می باشد.

وی برقراری امنیت داخلی در استان با توجه به وجود بحران های مختلف رخ داده و همچنین فایق امدن مردم اذربایجان غربی بر این مشکلات را از دیگر ویژگی هایی عنوان کرد که هنوز بخشی از انها به خوبی در جامعه بیان نشده است و لازم است این استقامت و پایداری مردم استان به خوبی در کشور تبیین و تشریح شود.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی به مشارکت مردم و جوانان این مرزو بوم در جبهه های جنوب و غرب ۸سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت لذا با توجه به این ویژگی ها این ایام برگزاری کنگره ملی ۱۲هزار شهید استان فرصت مغتنمی است که نقش و سهم مردم آذربایجان غربی در دفاع از کشور بیشتر تببین و معرفی شود.

وی جایگاه و منزلت آذربایجان غربی را نیز در حوزه ایثارگری و جانفشانی سومین استان کشور عنوان کرد و افزود از این رو این امار قابل توجه شهید و ایثارگر جانباز و ازاده نشان از نقش عمده و قابل توجه مردم استان در دفاع از سرزمین، کیان و عظمت این ملت دارد.

سردارخرم با قدردانی از تلاش همه احاد افرادی که در برگزاری این کنگره ملی نقش و تلاش داشته اند اظهار داشت اهتمام ویژه ای که در حوزه تالیف و نشر کتب دفاع مقدس صورت گرفته یکی از امور ارزشمند و قابل توجه بود.

وی با اشاره به روند برگزاری یادواره های شهدا در استان نیز خاطر نشان کرد بحمدالله تمامی شهرهای استان ما در برگزاری یادوارهها و مراسمات بزرگداشت شهدا سنگ تمام گذاشته و مسولین نیز در این رابطه همکاری های لازم را انجام داده اند.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی تصریح کرد بر همین اساس نیز امروز عطر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اکنده شده و شاهد ایجاد نهضت فراگیر مردمی در برگزاری این نوع مراسمات هستیم.

وی از برگزاری ۶اجلاسیه ملی همزمان با ایام پیش روی برگزاری کنگره ملی ۱۲هزار شهید استان نیز خبر داد و گفت این اجلاسیه ها شامل اجلاسیه شهدای فرهنگی و اموزشی و دانشگاه همزمان با ۴اذرماه جاری, اجلاسیه بانوان ۵اذر, اجلاسیه روحانیت ۷آذر و اجلاسیه ایثارگران ۹آذر ماه جاری خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد در تاریخ ۱۲آذرماه جاری نیز شاهد اجلاسیه نهایی و یا همان کنگره ملی ۱۲هزار شهید آذربایجان غربی خواهیم بود.

سردارخرم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر اعضای ستاد این کنگره نیز اشاره کرد و گفت معظم له در این دیدار استان آذربایجان غربی و مردم ان را جز افرادی معرفی کرد که همواره از امتحانات مختلفی که در این مدت پیش امده سربلند بیرون امده و دین خود را با توجه به جایگاه و منزلتی که باید ایفا می کردند انجام دادند.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی از روند ساخت یادمان شهید باکری و دهکده مقاومت نیز به عنوان مجموعه ماندگار فرهنگی در استان یاد کرد و گفت با ساخت این مجموعه نقش این استان و مردمان ان در طی این ۳۸سال حماسه و خاطرات بخوبی معرفی می شود.

وی گفت این مجموعه در فضایی با ۲۱هکتار در حال ساخت می باشد که تا کنون ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سردارخرم با تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا در جامعه نیز خاطرنشان کرد با توجه به در دسترس بودن شبکه های مختلف ماهواره ای و شبکه های اجتماعی در بین احاد جامعه همانطوریکه شاهد هستیم بخش عمده ای از این حرکت های فرهنگی ضد فرهنگ هستند از این رو همانطوریکه مقام معظم رهبری فرموده اند اگر یاد و خاطره ایثارگری و رشادت های شهدا در جامعه زنده بماند پادزهری خواهد بود در برابر این حرکت های ضد فرهنگی که جبهه سلطه در پشت سر این تهاجمات قرار دارد.

وی گفت از این رو یکی از راهکارهای اصلی در برابر تهاجمات دشمنان ترویج و تکثیر فرهنگ انقلابی شهدا و ایثارگری است که بحمدالله در این حوزه شاهد فعالیت های خوبی در کشور هستیم.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی در پایان نهادینه شدن فرهنگ مقاومت و ایثارگری در جامعه را از راهکارهای رشد و پیشرفت برای کشورمان عنوان کرد و ان را باعث سربلندی و ایستادگی در برابر دشمنان دانست.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.