امام جمعه ماکو گفت: اقدامات فرهنگی درزمینه حجاب کافی نیست.

حجت السلام ایوب رنجبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با انتقاد از ناکافی بودن اقدامات فرهنگی انجام شده در مقوله حجاب در جامعه گفت: اگرچه کم و بیش در جامعه اقدامات فرهنگی درخصوص حجاب انجام می شود ولی این اقدامات کافی نبوده چنانکه در دانشگاه ها، بازار شاهد بدحجابی هستیم که بسیاری از این بدحجابی ها نیز ناشی از عناد و عدم آگاهی افراد نسبت به مسئله حجاب و عفاف است.                                                                                                                           

وی ادامه داد: باید مردم را با آثار بدحجابی آشنا کنند و از افراط و تفریط نیز جلوگیری شود. 

حجت الاسلام رنجبری با اشاره به اهمیت مسئله حجاب و تبعات ناشی از عدم توجه به این مسئله تصریح کرد: فرهنگسازی حجاب در جامعه برهمه آحاد یک وظیفه است تا زیبایی های حجاب را برای نوجوانان و جوانان نشان دهند اگر جوان یا نوجوانی به بد حجابی دچار شود آثار بدی هم برای خود و هم برای جامعه به دنبال خواهد داشت.                                                                                                                                 

اتمام جمعه ماکو با بیان اینکه حجاب جزء ضروریات دین است و مسئولین در بحث فرهنگ سازی حجاب باید کار کنند افزود: مقوله حجاب از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که در این راستا استفاده از ابزارهای فرهنگی کارساز خواهدبود.

وی اظهار کرد:اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به عنوان یک ضرورت یاد می‌کند و سیمای حقیقی حجاب زمانی روشن می‌شود که زن با حجاب خویش مرد را محدود می‌کند که وی حق ندارد نظاره‌گر غیر از زن خود باشد.

حجت الاسلام رنجبری تصریح کرد: اقدامات فرهنگی انجام شده کافی نیست وی افزود:فضای مجازی و ماهواره نقش زیادی در الگودهی حجاب دارند و همچون شمشیر دولبه می تواند عمل کنند اگر استفاده درست از این ابزار شود حجاب در جامعه نقش زیبایی به خود خواهد گرفت اما در صورت استفاده نادرست از این ابزار ممکن است به تزلزل وفروپاشی نهاد خانواده منجرشود.

امام جمعه ماکو تصریح کرد:روحانیون به عنوان مرجعی برای مردم،می توانند با مهربانی و صمیمیت در قلب ها نفوذ کرده و این رسالت بزرگ حفظ و رعایت حجاب و عفاف را به مردم تبیین کنند تا بتوانیم مظهر یک  حکومت اسلامی در جامعه باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.