امام جمعه ارومیه گفت: مسلمانان برای کمک به مردم یمن به میدان بیایند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته  ارومیه با اشاره به وضعیت مسلمین یمن تصریح کرد: چندی است که حکام مزدور عربستان عرصه را برمسلمانان یمن تنگ کرده و با فروریختن بمب این مسلمانان مظلوم را به خاک و خون کشیده اند.

وی برلزوم کمک و حمایت از مسلمین یمن تاکید کرد و گفت: برهمگان وظیفه است تا هرچه در توان دارند از طریق جانی و مالی به فریاد این مسلمانان برسند و از هیچ کمکی مضایقه نکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه مستکبرین و گروههای تکفیری  درصدد از بین بردن نام و یاد اهل بیت از  ذهن مسلمین هستند افزود: ملت ایران با عشق و علاقه ای که به اهل بیت و ائمه اطهار دارند در مسیر ارادت به اهل بیت ثابت قدم و استوار هستند.

وی ادامه داد: مردم مسلمان با اجتماع بزرگ اربعین حسینی سیلی محکمی به استکبار زمان زدند و ثابت کردند نه تنها یاد و نام اهل بیت فراموش نمی شود  بلکه  تلالو ارادت مردم به آنها بیشتر نیز می شود.

امام جمعه ارومیه گفت: به کوری چشم گروههای تکفیری بیش از 30 میلیون نفر امسال از اقصا نقاط دنیا در پیاده رویی اربعین شرکت کردند که این اجتماع بزرگ در طول تاریخ بی نظیر بود.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به شهادت 8 نفر از مرزبانان چالدران در حمله اخیر گروههای تروریستی و ضمن تسلیت به خانواده های این شهیدان افزود: دشمنان تصور می کنند از طریق ایجاد ناامنی و به شهادت رساندن جوانان ما می توانند به ملت و نظام ضربه بزنند درحالی که ملت ایران با این ضربات عقب نشینی نمی کند و در اراده خود در مقابله با دشمنان نظام بیشتر از قبل مصمم خواهند شد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت سلامت و کیفیت مواد غذایی تولیدی در کشور اظهار کرد: متاسفانه عده ای بدلیل سود بیشتر اقدام به اضافه کردن مواد غیر خوراکی و افزودنی های غیر مجاز به مواد غذایی می کنند که باید مسئولین بهداشت و درمان بیش از قبل به این مسئله نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: چنانچه فردی بدلیل استفاده از مواد غذایی دارای افزودنی غیرمجاز بیمار شده و بمیرد فرد تولید کننده و ناظر مسئول  نیز در قیامت در محضر خداوند مقصر بوده و باید پاسخگو باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت زیارت قبر امام حسین و تاکیدات فراوان اهل بیت برای زیارت ایشان تصریح کرد: بین اهل شیعه و سنت اجماع است که زیارت قبر اباعبدالله اجر و ثواب فراوان دارد.

وی تصریح کرد: زیارت امام حسین زیارتی معمولی نیست و عظمت این زیارت بحدی است ک گویی عرش الهی را زیارت کرده است.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه  زیارت قبرامام حسین موجب تقرب به درگاه خداوند شده و سبب زنده نگه داشتن یاد و نام و نهضت امام حسین می شود گفت:  هرکس قبرامام حسین رابا شوق و علاقه زیارت کند،روز قیامت درامن و امان خواهدبود و زیر پرچم امام حسین محشور می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.