حسینعلی شهریاری روز چهارشنبه در نشست مشترک اعضای هیات امنای مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان با قدردانی از کمک های خیرین در عرصه سلامت کشور افزود: میزان کمک خیرین سلامت همه ساله روند رو به رشد دارد ودر سال 95 تلاش خیرین سلامت در حوزه پیشگیری و پژوهش افزایش یافته و نیکوکاران سلامت 10 هزار میلیارد ریال برای بهبود بیماران کمک کردند.
وی اظهار کرد: این امر نشان می دهد که بیش از 20 درصد کمک خیرین سلامت یک دهه گذشته در کشور در سال گذشته روی داده و این امر امیدواری ها را برای ارتقای روزافزون شاخص های زیرساختی سلامت بیشتر می کند.
وی با دعوت از دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف آذربایجان غربی برای همکاری‌ های بیشتر در حوزه خیرین سلامت اضافه کرد: باید از استعداد‌های مراکز حاکمیتی در ارتباط با جذب مشارکت‌های مردمی بیشترین استفاده را داشته باشیم.
وی بیان کرد: جرقه اول خیرین سلامت از مجلس هشتم زده شد و در دوره جدید مجمع، تلاش های زیادی برای شناساندن این مجمع و بهره گیری بیشتر از ظرفیت خیرین انجام خواهیم داد.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: در حال حاضر، آذربایجان غربی سهم بسیار خوبی در کمک های خیرین عرصه سلامت دارد به طوری که بیش از 100 میلیارد ریال کمک در این استان صورت گرفته است.
شهریاری با بیان اینکه احداث بیمارستان خیریه امید ارومیه به عنوان یکی از نمودهای حضور خیرین در عرصه سلامت در آذربایجان غربی است، افزود: برای جذب خیرین در اتمام پروژه های سلامت استان نیاز است تا همایشی برای هم استانی های حاضر در استان های دیگر کشور برگزار شود تا از ظرفیت آنها برای اتمام طرح های سلا مت بهره کافی برده شود.
وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل سوء مدیریت نتوانسته ایم از ظرفیت مرزها استفاده کنیم و این درحالی است که مرزها تهدید نیستند و به عنوان یک مزیت به حساب می آیند.
وی گفت: بنیاد برکت حرکات خیرخواهانه خوبی در کشور انجام داده که با هماهنگی لازم با این بنیاد سعی خواهیم کرد آذربایجان غربی نیز از برکات این بنیاد برخوردار شود.
وی با بیان اینکه در هیچ کشوری نتوانسته اند از پس هزینه های بهداشت و درمان برآیند، افزود: متاسفانه با واگذاری واحدهای بهداشتی به بخش خصوصی هزینه های مردم افزایش می یابد که باید فکری برای آن کرد.
شهریاری با انتقاد از اینکه برنامه پنجم در همه حوزه ها از جمله بهداشت تنها حدود 25 درصد اجرایی شد، افزود: این در حالی است که قرار بود آیین نامه بسیاری از مواد برنامه پنجم در دولت احمدی نژاد ظرف 6 ماه نوشته شود که اکنون بعد 6 سال انجام نشده است.
وی اضافه کرد: اگر رسانه‌ها در حوزه خیرین سلامت استان حضور فعالی داشته باشند می‌توان این امید را داشت که استعداد‌های بالقوه موجود در این عرصه بالفعل شده و بیش از پیش شاهد بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در عرصه خیرین سلامت باشیم.
به گزارش ایرنا، مجمع خیرین سلامت کشور از اواخر سال 1380 شروع به کار کرده و در حال حاضر حدود 16 سال از فعالیت این نهاد خیریه می گذرد.
8137/2093** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.