مدیر بنادر و دریانوردی دریاچه ارومیه از انتقال کشتی امین قدیمی ترین کشتی موجود در دریاچه ارومیه به موزه دریایی بندرشرفخانه خبرداد.

عیسی بشارتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی در رابطه با موزه دریایی و حمل کشتی امین جهت استقرار در موزه دریایی اداره بنادر ودریانودی دریاچه ارومیه افزود: کشتی امین که قدیمی ترین کشتی موجود در دریاچه ارومیه است و در ابتدای شروع جنگ جهانی دوم توسط روس ها در بندر شرفخانه ساخته شده بالای 50 تن وزن  20 متر طول و 4/30 سانت عرض و بالای ۵ متر ارتفاع دارد و در حال انتقال به محوطه موزه دریایی بندر شرفخانه است .

وی تصریح کرد: در ساخت این شناور بجای جوش از پرچ استفاده شده و این کشتی 50 تنی  که در انتهای اسکله ی قدیمی بندر شرفخانه به گل نشسته بود از 5 شهریور سال جاری شروع عملیات انتقال آن استارت خورده در حال انتقال به محوطه موزه دریایی است ، اگر شرایط جوی مناسب باشد تا پایان برج ۸ در سکویی که در محوطه موزه احداث می شود مستقر خواهد شد تا پس از بازسازی جهت دید عموم به نمایش گذاشته شود.

بشارتی با بیان اینکه این کشتی که در طول سالیان دراز در این دریاچه استفاده شده خدمات بسیاری برای مردم منطقه رسانده است اظهار کرد: از این شناور بیشتر بعنوان یدک کش استفاده میشد تا شناورهای بزرگ و بدون موتور را که کار حمل مسافر ، حیوانات منطقه و حمل بار مردم را بر عهده داشتند بکار گرفته می شد.

وی ادامه داد:علاوه بر این موارد بعلت مانور خوب این شناور در امر تجسس و نجات و امور روزمره اداره و کمک رسانی به سایر شناورها استفاده می شد و  از این کشتی خاطرات زیادی در اذهان کارکنان و مردم منطقه وجود دارد که با نمایش آن در موزه دریایی اداره بنادر ودریانوردی دریاچه ارومیه باعث تداعی آنها خواهد شد .

مدیر بنادر و دریانوردی دریاچه ارومیه گفت: بیش از  80 درصد کارهای ساختمان موزه دریایی به اتمام رسیده و قرار است پس از آماده شدن این موزه  که یکی از بزرگترین و غنی ترین موزه های دریای کشور محسوب شود و  از تجهیزات دریایی قدیمی بجا مانده از جنگ جهانی اول و دوم ، در آن به نمایش گذاشته شود.

وی تصریح کرد: هزینه در نظر گرفته شده تا پایان سالجاری برای موزه دریایی ۸ میلیارد ریال بوده و در صورت استقبال بازدید کنندگان از موزه در سال های آتی توسعه آن ادامه خواهد داشت .

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.