به گزارش ایرنا، در آئین آغاز به کار این هفته فرهنگی پرچم های ادوار مختلف بارگاه نورانی و مطهر حضرت اباعبدالله ‌الحسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) که توسط خادمان حرم حسینی وارد شهرستان تکاب شده بود، در جمع عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) قرار گرفت و سپس در میان گلدسته های مصلای بقیه الله الاعظم(عج) این شهرستان به اهتزار در آمد.
همچنین نمایشگاهی از آثار موجود در موزه کربلا، هدایا وتبرکات حرم و عکس های عاشورایی در این هفته فرهنگی برپا شده است.
معاون فرهنگی حرم امام حسین (ع) در آئین آغاز به کار هفته فرهنگی حرم حسینی در تکاب گفت: نشر فرهنگ ناب عاشورایی و معرفی آثار و برکات فرهنگی حرم حسینی از اهداف برگزاری هفته فرهنگی و نمایشگاه نسیم عاشورایی در ایران است.
سید افضل شامی افزود: تکاب پنجمین شهر ایران است که هفته فرهنگی آستان مقدس حسینی و عتبات عالیات عراق در آن برگزار می شود.
وی بیان کرد: خادمان حرم حسینی، سفیران بارگاه ملکوتی و نورانی حضرت سیدالشهدا (ع) هستند و در حد توان فرهنگ غنی عاشورایی و خدمات و ظرفیت های حرم حسینی و عتبات عالیات را به صورت مصور و مکتوب نشر می دهند.
وی با اشاره به حضور پرشور عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در تکاب در برنامه های هفته فرهنگی و استقبال از پرچم های بارگاه امام حسین (ع) اظهار کرد: نام مبارک حضرت امام حسین (ع) زینت بخش کوی و برزن و دل های مردم تکاب شده است.
فرماندار تکاب نیز در این مراسم معنوی گفت: با حضور پرچم های مطهر حرم حسینی و خادمان عتبات عالیات در هفته فرهنگی آستان مقدس امام حسین (ع) درتکاب فضای شهر عاشورایی وکربلایی شده است.
ایرج ثقفی افزود: این فضای معنوی تعالی بخش فرهنگ عاشورایی در تکاب است.
وی اضافه کرد: فضای معنوی شهرستان تکاب در هفته فرهنگی نسیم عاشورا و حضور خادمان حرم حسینی در این شهرستان ماندگار و بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
امام جمعه شهرستان تکاب نیز در این مراسم گفت: میزبانی از پرچم مطهر بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) و خادمان عتبات عالیات افتخار بزرگی برای تکاب است.
حجت الاسلام عیسی برادری افزود: این توفیق امروز شامل حال مردم شهرستان تکاب شده که میزبان پرچم های ارزشمند حرم منور امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) و خادمان حرم حسینی باشند.
وی بیان کرد: چهار دانگ از شهرستان به نام حضرت سیدالشهدا (ع) وقف شده و این مسئله نشانه عشق و ارادت عمیق و کم نظیر مردم تکاب به امام حسین (ع) است.
به گزارش ایرنا، هفته فرهنگی آستان منور امام حسین (ع) و نمایشگاه نسیم عاشورا تا روز سه شنبه هفته آینده، 25 مهرماه 1396 در مصلای بقیه الله (عج) تکاب دایر خواهد بود.
در این هفته فرهنگی همچنین برنامه زیارت به نیابت و مسابقات فرهنگی برگزار شده و خادمان عتبات عالیات با محرومان و ایتام نیز دیدار خواهند کرد.
برگزاری دیدارها و نشست های فرهنگی و مذهبی با خانواده ها، جوانان و نوجوانان، قاریان قرآن و مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) با حضور مشاوران، متخصصان دینی و خادمان حرم مقدس امام حسین (ع) و عتبات عالیات از دیگر بخش های این هفته فرهنگی در تکاب است.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب لستان آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/2093 ** گزارش از: امیر خالق نژاد **انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.