امام جمعه ماکو گفت: توجه به شعور حسینی اولی تر از شور حسینی است.

حجت الاسلام و المسلمین ایوب رنجبری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین، نباید فقط توجه به شور حسینی در محوریت قرار گیرد افزود: توجه به شعور حسینی باید در اولویت عزاداری ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کربلا و عاشورا تجلی گاه همه زیبایی ها است خاطر نشان کرد: همه اقشار جامعه به ویژه جوانان می توانند درس های بسیاری را از مکتب عاشورا فراگیرند و با توجه بیشتر  به ابعاد مختلف اخلاقی، عرفانی، تربیتی حادثه کربلا، انها را در زندگی خود و جامعه بکار گیرند.

امام جمعه ماکو ضمن تاکید بر لزوم جلوگیری از بروز انحرافات فکری و محتوایی در عزاداری ها اظهار کرد: وجود برخی اشکالات محتوایی همچون بزرگنمایی در محتوای عزاداری ها و بیان رویداد هایی که اصلا در حادثه کربلا رخ نداده است و همچنین اشکالات فکری همچون استفاده از آلات موسیقی و کتل ،در عزاداری های می تواند عزاداری ها را از رسیدن به اهداف محوری آن دور نماید.

وی با اشاره به نقش موثر مداحان در تبیین ابعاد حماسه عاشورا در عزادری ها افزود: مداحان به عنوان افرادی که جامعه و نسل جوان از آن ها حرف شنوی دارند می توانند با حضور در هیئات در این ایام ترویج سبک زندگی حسینی را در جامعه تسهیل کنند.

حجت الاسلام رنجبری در ادامه باشاره به اینکه علما و جامعه روحانیت باید از بروز و بقای بدعت ها در هیئات مذهبی جلوگیری کنند تصریح کرد: علما و روحانیون باید بتوانند رسالت تبلیغی، تبشیری و انذاری خود را به نحو احسن در این ایام و با حضور در مجالس مذهبی به انجام برسانند.

وی همچنین در خصوص ترویج سبک زندگی حسینی در جامعه خاطرنشان کرد: باید با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی پاسخگوی شبهات مردم و به ویژه جوانان باشیم تا بتوانیم سبک زندگی اسلامی بر گرفته از فرهنگ حسینی را در جامعه به تجلی برسانیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.